Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Belavon: jag hade samma funderingar om just förlossningen och att vi skulle bli tre. Lite sådär småpanik fick jag med.

Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn
    Belavon skrev 2010-10-15 19:51:09 följande:
    Vad skönt att höra att jag är normal :) och även om du hade panik så verkar du ju klarat det galant!
    Du är HELT normal Flört

Jo när väl förlossningen stod för dörren så hann jag inte tänka så mkt, och väl hemma med dottrn så rullade det bara på och allt har gått bra Glad Kommer gå jättebra för dig med, det är vanligt att vara nervös. Jag är skitnervös nu med! Två barn att ta han dom liksom :-/ Och förlossningen, hur kommer den kännas nu??? Ja nervös är man allt denna gång med Tungan ute
  • frukarlssonn
    Party of five skrev 2010-10-15 21:33:42 följande:
    Chanell: styrkekramar!

Helen C: haha, jag sa också när jag väntade trean att det var min sista graviditet... Oooops I did it again... Denna baby är planerad, men det var karln som övertalade mig.

MammaDeborah: Kramar till dig med! Kan inte vara lätt att vara bonusmamma - i synnerhet om barnen är lite större redan, för då tycker de och tänker så mycket mera...
    Tack {#emotions_dlg.flower} Känns bättre nu när sambon är hemma, vi har ätit varma mackor och myser Glad

Oj så de kan gå Ja det är nog många som sagt aldrig mer, så har det ploppat ut en till Tungan ute Jag kan helhjärtat inte säga "aldrig mer" för är vi sugna på en till kommer jag garanterat försöka mig på en till med Även om man känner sig rätt så "fed up" på detta nu Flört

MammaD: många kramar!!! Usch va jobbigt det ska vara med krämpor, känslor och allt
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-10-15 22:14:58 följande:
    fasen! har fått virus på datorn, därför den krånglar, nån trojan säger virusprogrammet........ hoppas datakillen fixar det imorn o inte allt för dyrt då!
    Nä men fy Det fick jag för ett år sen. På min sprillans nya dator! Även fast jag hade norton! Ja de kan tyvärr överlista skyddet ibland...
  • frukarlssonn

Gomorron.

Idag ska vi heja fram sambons lag som ska spela match Undebart väder här med men tyvärr ingen promenad, det klarar jag nog inte Ryggen känns som alla andra dagar.

• frukarlssonn
    sebbe123 skrev 2010-10-16 10:55:23 följande:
    v34 för mig idag Glad
    Grattis Skrattande

V37 här idag Solig
  • frukarlssonn
    Kwackie skrev 2010-10-16 12:25:02 följande:
    hej hallå
    kan uppdatera att det blev akuten igår för lillan ändå - efter massa kontakt med både VC o vårdguiden var alla överens om att ett litet barn, 3½år, som börjar kräkas i samband med huvudvärk ska alltid kollas upp

visade sig att det hela "bara" berodde på feber - att hon fick en huvudvärksanfall som kan liknas med feberkramp nästan... men hon e iaf mkt piggare nu o bara lite förhöjd temp.

ikväll ska jag på tjejkväll - ska bli så skööönt att komma iväg lite. gubben min har fan gått o blivit tokig, han fräser åt allt o alla hela tiden - speciellt mig... hemskt att säga att det ska bli skönt att vara utan honom en kväll. tror han e stressad över ekonomin, studier, praktik osv... sen e ju barnen duktiga på att driva en över kanten oxå... bråkiga små prinsessor
    Va skönt att det inte va ngt mer än så!! Ja det är bra att kolla upp!

Gud va kul med tjejkväll! Skulle också vilja ha en tjejkväll. Har inte vart på¨ngt sånt ja jag vet inte när faktiskt. Bara få komma iväg och vara jag Jaja det kommer Ha det så trevligt ikväll! Ibland är det skönt att få paus från gubben med Flört
  • frukarlssonn

Rosen: många kramar! Inte lätt nu

Vi va iväg på innebandymatch o tyvärr förlorade sambons lag så det är inte på topp här Bara hoppas på att de lyckas hänga kvar i div 1. Men de har tyvärr förlorat för många matcher nu på raken och måste börja vinna. Vet hur mkt innebandyn betyder för honom och han har gjort riktig succé i olika lag som tränare genom åren så jag tycker så synd om honom. Och laget såklart.

Nu har vi iaf ätit tacos. Har märkt att det onda i rygge bytt sida nu. Innan gjorde det ont om jag tog höger fot, sen båda och nu mest i vänster. Ja har jag jäkla tur kanske det försvinner helt sen då eftersom det liksom vandrat Drömmer Jaj vi får se.

Imorgon skulle vi åkt t ikea men om jag är såhär så måste vi tyvärr skippa det. Så vi åker t Skövde ist och kollar på säng på babyproffsen. Dyrare, javisst antagligen men det är de enda vi verkligen behöver. Så vi får ta smällen och sen kan man ju sälja sängen.

• frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-10-16 19:01:09 följande:
    Idag har jag varit längre än till brevlådan för första gången på tio dagar. Glad 

Har varit och shoppat en massa till renoveringen på övervåningen. (färg, dörrar, golv) 

Sen blev det en gallerfilt och en fårfäll också, köpte fårfällen på Barnens hus för 400kr. Sen råkade det slinka med en Gulliver spjälsäng från Ikea också...har ju ärvt en spjälsäng från min syster, men den behöver målas och sen har den ingen avtagbar sidovägg, så det blev en till lite spontant sådär. Bebisen kanske inte ens vill ligga i sängen, men men.
    Ja man vet ju aldrig. Olivia ville inte sova där i början, örrän hon va 7 mån. Därför ska även vi köpa en med sida som man kan montera loss, så kan hon sova där fast ändå samsova
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-10-16 19:17:24 följande:
    Lite så jag tänker, det blir samsovning men utan att jag eller mannen råkar rulla över. Är mest rädd för att våran säng är för låg, vi har en Malm (Ikea) just nu och den är ju väldigt låg. (ska byta när vi flyttar upp)

Tror ni det blir för varmt med både fårfäll och åkpåse?
    Ja visserligen så sägs det att man inte rullar över sitt barn såvida man inte är drog/alkoholpåverkad eller exytremt trött. Men jag och många tycker ändå det är lite läskigt så eftersom vi inte hade en sån där sida att ta bort på Olivias sång, och hon sov hos oss då jag ammade o jag alltid somnade så skaffade jag ett litet andningslarm som man fäster på blöjkanten. För det är lite läskigt ändå när man sover och bebisen är så liten!

Ingen aning om de blir för varmt men jag kommer bara använda sovpåsen Fårfäll sedan när det blir lite varmare men inte kommer ha sovpåse
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2