• Rosen

BF November,2010 DEL 2

Kinne79 skrev 2010-07-07 20:26:43 följande:
    Hoppsan, igår var jag väldigt hormonell och rastlös, hade varit hemma själv hela dagen och när maken kom hem efter att ha tittat på vm-matchen hos en kompis blev jag arg för ingenting. Gapade och skrek och maken bara står tyst och låter mig hållas. Efter 10 minuter var jag klar. Han kom hem nyss efter att ha spelat golf direkt efter jobbet, med en blombukett och en påse godis. Skäms Haha, kan ju inte gnälla på han (just nu) borde ju vara han som får saker som står ut med mig. Glad
    naaw så gulligt av honom
    Sassa82 skrev 2010-07-07 20:41:24 följande:
    Sådär idag va vi på könsul för en extra kontroll och det va en tjej den här gången också     Melina va med och kollade, tyckte det va lite spännande men väckte nog lite olika känslor för när hon la sig blev hon lite ledsen. Jag förklarade att även när bebisen kommit kommer vi älska henne lika mycket som nu allihoppa. Då lugnade hon sig och kunde somna gott.

Mycket känslor att bli storasyster
    grattis till en liten tjej
    va roligt!

måste fråga om det e nån mer som har myrkrypningar i benen? jag har det varje kväll o det e skitjobbigt
    vet inte riktigt vad jag ska göra åt det
  • Rosen
    Helen C skrev 2010-07-07 21:59:28 följande:

Hej tjejer,,,
    Har varit iväg på en minisemester med sambon och haft de så mysigt... Fyller år idag med så han ville åka iväg med mig och bättre födelsedag kunde jag inte tänka mig.....

tösen gör sig hörd hela tiden och de blir kraftigare sparkar nu.. trycker gärna mot blåsan oxå...
    Har även börjar få kramp i ena vaden på natten, inte skönt

ja grattis va mysigt
  • Rosen
    Kinne79 skrev 2010-07-07 22:06:12 följande:

Helen C- Grattis på födelsedagen.

Rosen- Jag har krypningar då och då på kvällarna. Oftare nu när jag är gravid, men har haft det innan också.

Chanell- Tack för påminnelsen. Måste man ha det där moderskapsbeviset först?

hur hanterar du det?
  • Rosen
    Kinne79 skrev 2010-07-07 22:12:15 följande:
    Rosen- Om jag orkar så brukar jag gå ut och gå. Annars rör jag mig lite här hemma. Brukar bli lite bättre då.
    Annizsj skrev 2010-07-07 22:16:02 följande:
    Grattis på födelsedagen! Va mysigt med egen minisemster!
    Jag hade kramp om nätterna ett tag, men det har avtagit nu. Var värre när jag väntade pojkarna. Krypandet beror kanske på trötthet? Brukar bli så för mig......

Åhh va jag e trött nu...vill verkligen bara hem å sova. Sen ska jag upp å jobba imorgon bitti igen. Vill vara f-ledig nu!!!!!!!!
    krypandet kommer då jag sätter mig ner på kvällen, och jag tar det lugnt. numer kan jag bara sitta en stund framför datorn och det e ångest. jag som spenderade min egentid här om kvällarna innan  
  • Rosen
    Annizsj skrev 2010-07-07 22:16:02 följande:
    Grattis på födelsedagen! Va mysigt med egen minisemster!
    Jag hade kramp om nätterna ett tag, men det har avtagit nu. Var värre när jag väntade pojkarna. Krypandet beror kanske på trötthet? Brukar bli så för mig......

Åhh va jag e trött nu...vill verkligen bara hem å sova. Sen ska jag upp å jobba imorgon bitti igen. Vill vara f-ledig nu!!!!!!!!
    jag vill oxå vara f-ledig nu!! tänk om man kunde vara hemma redan nu, va härligt det hade varit
  • Rosen
    Annizsj skrev 2010-07-07 22:26:20 följande:
    Jag har ju varit f-ledig i tre v innan jag började mitt sommarvik nu i juli. Sen ledig halva aug, sen tillbaka till skolan i 10 v sedan är jag hemma från 1 nov.... Fast jag ska försöka jobba extra hela hösten, måste lägga undan pengar......
    Vad gör du om dagarna? Jobbar?
    åh vilken lyx

jag jobbar i vården så det e ganska slitsamt o jag e jättetrött om dagarna, omotiverad till max... har inget sommarlov alls o hoppas att jag i alla fall kan få havandeskapsledighet
  • Rosen
    Kinne79 skrev 2010-07-07 22:51:29 följande:
    Jag har varit hemma i drygt 2 v av 7 nu och det är redan lite drygt. Alla andra jobbar, så dagarna är sega. Blir ju bättre när man är hemma med bebisen. Ska ju vara hemma drygt 5 veckor innan Bf också får se hur det går.
    jag hade mer än gärna bytat med dig
    jag vill inget hellre än att vara hemma nu, så trött på att jobba.... visst , dagarna går kanske lite långsammare men jag har inga problem med att sysselsätta mig på egen hand
  • Rosen

jag e i vecka 25 nu o har gått upp 10 kg o känner mig som en valross, riktigt oattraktiv o hängig... jag gick ju upp 22 o 23 kg med de andra så jag vet vad jag har att vänta mig. men det kommer ju en söt bebis utav  det så jag står ut

kollade mitt järnvärde idag o det ligger på 104 så det e jättelågt. min bm e ju på semester så jag vet inte hur jag ska göra med järntabletter eller så

jag har oxå fejjan. hade inte klarat mig utan den sidan
  • Rosen
    Bebis050810 skrev 2010-07-09 19:04:47 följande:
    Vad äter du för järtabletter nu då? och hur många?
    jag äter inga för jag tog mitt järnvärde idag o såg att det ligger på 104 så jag får väl börja med niferex tänkte jag fast jag blir så hård i magen av dom så jag drar mig för att ta dom
  • Rosen
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-07-09 19:16:33 följande:
    Här ska ni få se nåt roligt, hahah !

Min snart 3  åring
    haha så söööööt
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2