-
Hon hade en mjuklift till vagnen som inte tillhörde den egentligen men jag skulle få den på köpet. en blå så det kanske inte är så snygg, men en lift kan jag säkert hitta lite billigt antingen på blocket, tradera, eller nån rea i butikAnnizsj skrev 2010-07-29 20:50:08 följande:Bebis- kul med ny vagn. Var det med liggdel till? Tror att det kan vara en likadan somvi köpt men inte fått hem. Trulsa79- vi har en baby Björn skötväska. Det beror på vilken vagn vi använder. Ibland hänger den på styret, ibland under vagnen. Svårt att mäta en blöja, de växer ju så fort.,men du får ju göra en lite större så den kan användas hela blöjtiden.
-
nja halvt på mage kan jag sova, tycker det e så skönt att sova på mage så jag lägger mig gärna på sidan så mkt som möjligt när jag ska sova, med en kudde under magen och mellan benen, men ibland när jag vaknar på natten ligger jag nästan på magen och sover, med det e inte bekvämt kan jag säga!
Vilka fina bilder ni lagt in
coolt med foten!! och sen de tydliga bilderna med arm och ben.
-
Jag har 108 dagar kvar....
men hoppas att bebis kikar ut lite tidigare än beräknat, jag fyller år den 20:de nov och bebis är ju beräknad tll den 15:de, hoppas mer på den 5 - 10:de
så man har några dagar emellan födelsedagarna.
-
Nä förbannad blir jag titt som tätt!! på allt och alla! har inget tålamod alls, stubinen e avbrunnen i princip!popcornplaya skrev 2010-07-30 19:21:35 följande:Jag orkade inte åka till henne idag och göra klart klänningen och då blev hon skitsur och så blev jag skitsur och så ställde sig min mamma på hennes sida...... Ja i den stilen var det. Jag orkar bara inte med sånt just nu.
Sen kan jag bli så trött på personer som inte fattar att man kanske inte alltid har samma ork nu när man är gravid och speciellt inte när man gått och blivit lite krasslig som jag är idag.Vad otäckt!! och mkt lätt hänt! hoppas allt är bra med bebis i magen och med dig oxå såklartMaddie72 skrev 2010-07-30 16:48:01 följande:Jag är nog den klantigaste som finns. Snavade på hög trottoarkant i förmiddags och föll. Kunde inte sluta snubbla fram och slog mig rejält. Höll ut alla armar och ben jag kunde för att klara bebis i magen. Mej oj, vilket fall. Knä, höft, axel, hand/handled och nästan halva ansiktet är uppskrapat. Jag har ont nu ni, värre efter några timmar, väntar på att de ska ringa upp från jourcentralen. Skriver med vänster, höger går ju knappt att använda.
men de ligger ju väl skyddade där inne i magen.
-
Oj var inte inne här på hela dagen igår!! åkte upp till en lokal loppis igår som ligger där min mamma bor, så gick vi på den och fyndade 2 barnböcker och en pocket till min Marian Keyes nya "en förtjusande karl" alla 10 kr/st. sen åkte jag till kondis och köpte med mig massa olika goda frallor, kanellängd och varsin negerboll till barnen och tog med till mamma för att fika där
sen blev vi kvar.... gick en runda till hamnen med mor och bror o barnen, sen grillade vi på kvällen och sambon kom då med, sen ville min bror gå ut och lyssna på trubadur o ta några öl så jag fick köra och barnen var kvar hos mamma så länge, de sov så gott så när vi kom hem vid 12. sen hem till oss och kom inte i säng förrän halv 2!! så det blev en lång dag men mkt mysig
undra om jag orkar med hela denna dagen.....
ev. blir det lådbilslandet idag!! skoj för barnen! sen ska vi åka och köpa syskonvagnen med, så spännande!
Nu ska jag läsa ikapp tråden.....
-
NEJ säg inte så!!!!Helen C skrev 2010-07-31 12:12:02 följande:Och jag klagar faktiskt inte på vädret som det e nu. Tycker det e såååå skönt när de blåser ute och e svalare... Sommaren e nog tyvär slut nu.....
puhu blir gråtfärdig!
-
Helen - vad jobbar du med?
-
Nu läste jag, är du inskriven på AF och söker jobb eller hur går det med din SGI?Helen C skrev 2010-07-31 20:04:17 följande:så länge man har något att göra så kommer de gå fort. Jag jobbar ju inte så blir lite drygare för mig hehe. Börjar du jobba nu???
Jag är ju mammaledig med liten nu fortf. men när hon börjar inskolas på dagis måste jag skriva in mig på AF, dvs 30/8, sen får vi se om jag hittar nåt jobb, inte lätt som höggravid!! men man måste ju för att få behålla sgi och för att få in nån inkomst genom att stämpla. men kanske jag kan få hoppa in och vika på dagis, jag är ju iaf utb. lärare. -
oki, men tvingar inte AF dig att söka jobb nu då?Helen C skrev 2010-08-01 10:40:19 följande:Bebis- Jag e inskriven på amv och får akassa. Kommer nog börja min FP den 1 nov tror jag....
Nä att få jobb som höggravid e nog inte de lättaste...
Jag e undersköterska i vanliga fall så jobb inom det är inte så svårt...
Vecka 27 idag.. Bild kommer senare
här på Öland är de jättehårda o elaka, när jag väntade nr 2 var jag tvungen att ta ett jobb som städare och köra med en stor städmaskin, men som tur va hittade jag ett annat jobb!! vet i sjutton hur jag hade klarat det annars men stor mage osv..... hoppas de är lite snällare nu till hösten, men det räknar jag inte med! jag har sån ångest för att skriva in mig där.... bara 4 veckor kvar nu ju och sen ska man in dit
börjar nästan gråta bara jag tänker på det
-
Taniko - Det kommer gå jättebra ska du se!! jag var oxå inne en gång med första barnet när jag va i vecka 23 nånting... då hade inte jag heller känt på ett dygn, men allt var bra! bättre att kolla en gång för mkt, man är ju så nojjig under graviditeten -iaf jag- och rädd om sitt lilla liv i magen!