Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Barnen är mitt liv skrev 2010-11-08 23:14:09 följande:
    Sunflower: Han eller du ska föra fingrarna bakåt ändtarmen alltså bak mot ryggen, jag kommer inte alls runt huvudet alls om jag skulle följa upp mot min navel för hans huvud tar i då.. "Följ" bara kanalen eller ingången hehe så känner du bebisen :) 

Libragirl, vad kul att ha någon som fått som jag. Tycker det är jätte läskigt att vänta en kille jag menar snopp och allt och inga mer rosa klänningar och hello kitty saker till en bebis haha.. Känner ändå en spänning och hur kul det ska bli att få köpa coola killkläder och undra om han är lik sina syskon och sin syster som har isblåa ögon och världens krullhår eller kommer han få guldbruna ögon som jag..  Men din nr 1 och 3 låter ju faktiskt ganska lika varandra, det kanske stämmer som dom säger..

Är det någon av er som har haft problem med att få ut moderkakan efter förlossningen?  Jag har aldrig fått ut mina någonsin genom någon såkallad värk eller krystning utan dom har fått söva ner mig två gånger i samband med uterus massage och sist så var jag nära inpå vansinnig eftersom dom tidigare gånger så har jag inte fått hålla om mina barn då jag spände mig för mycket av att bm satt med hela sin tyngd och masserade magen en minut efter förlossningarna så¨denna gång bad jag dom visa mig hur jag skulle göra ist, jag krystade utan att känna nåot men höll på för kung och fosterland och sen hittade jag med hjälp av bm livmodern som jag masserade och till slut kom bm och lugnt masserade och vips så kom den ut.. Hatar att det blir så jämt och vill inte få det igen vilket står i min journal.. 

Åh dessa eftervärkar man får sen usch dom kommer jag inte se fram emot :/
    Jag hade problem att få ut moderkakan nu när jag födde Freja. Tog en timma. Precis då de skulle till att göra ngt mer drastiskt fick jag en svag krystvärk men bm lyckades inte få ut allt så chefsöverläkaren och kirurgen kallades in, tack o lov slapp jag bli op då läkaren lyckades få ut allt! Brorsans tjej blev opererad. Verkar inte va helt ovanligt dedär.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-09 07:57:37 följande:
    jag fick inte ut min moderkaka denna gången.. dom försökte få ut den i över en timma.
    men den vägarade lossna, fyfan va ont det gjorde när dom försökte få loss den, jämför man med det var förlossningen skön. Men tillslut så sövde dom mig och opererade ut den, tack o lov
    Oh fyyy ja de måste ju gjort ont då Jag tyckte oxå de kändes men när dom skulle till o dra ut den på riktigt va jag ordentligt hög på lustgas men det va obehagligt som sjutton, kändes som han körde4 upp hela underarmen typ!
  • frukarlssonn

GRATTIS till HelenC

Härligt att ni äntligen är hemma Kwackie!!

Hoppas Hedi också snusar bebis nu!!

• frukarlssonn
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-09 09:01:07 följande:
    Vad jag förstått så är det det dom gör Chanell, får dom inte ut moderkakan så sövs mamman ner eller så passar dom på när hon är hög av lustgas och går in med handen och hämtar ut hela moderkakan från dess vägg, man får väl vara lycklig över att man är så uttänjd redan då dom gör det haha... Grattis till Helen C!!  Undra om Hedi fått ännu..
    Ja det hade gått en timma när de kallade in både läkarn och kirurgen. Tack o lov fick han ut allt, annars hade det blivit operation. Sambon blev skitnervös när han såg kirurgen, jag va alldeles för lycklig för att hinna bli nervös
  • frukarlssonn
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-09 09:14:22 följande:
    Hahaha tur det då :) Får man fråga ifall ni har facebook? Jag har följt er alla ända sen starten men aldrig skrivit något innan, ganska kul att man kommer så nära inpå andras liv genom att bara logga in och kolla dagligen  :)
    Har mejlat dig så du kan adda mig om du vill
  • frukarlssonn

MammaD: nä men fy mjölkstockning är det sista man vill ha Hade några ggr förstadie till mjölkstockning när jag trappade ner på amningen. Blää

• frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-11-09 13:12:44 följande:
    Tyvärr inte första gången jag får det. Är ganska säker på att det beror på att lillan tar lite för litet tag. Har ju haft så himla ont och fullt av blåsor på bägge bröst. Men hon börjar få lite bättre grepp nu tycker jag. Har ingen feber utan bara huvudvärk, sjukdomskänsla och stenhårda bröst. Förhoppningsvis blir det inte värre. Känns inte jättebra att bege sig ut i snöblåsten men vad göra? Barnen måste hämtas. Back to reality med en gång...
    Ja mjölkflödet blir ju tyvär inte lika bra vid fel grepp så det kan va därför. Brukra bli bra tillslut, hoppas ni får till greppet snart.
  • frukarlssonn
    nica83 skrev 2010-11-09 13:34:07 följande:
    Jag hade BF i torsdags, är på BF+5 idag. Så nu är det verkligen dags tycker jag!! Och det verkar det ju vara, hihi...
    Spännande
  • frukarlssonn
    Frogster skrev 2010-11-09 14:31:29 följande:
    Tvärtemot mig hör jag!
    Jag har minsann gått ur sängen, ätit frukost, bytt ett par bajsblöjor och plockat fram en skål med chips!
    Det är nästan så jag har förtagit mig totalt! Haha
    Grymt
  • frukarlssonn

Frogster: jag gissar på att det är en tillväxtperiod. Så började Olivia med göra helt plötsligt. Trodde verkligen inte hon blev mä'tt men ändå va hon ju glad och nöjd mellan amningarna. Tillslut, tog ca en vecka, så gav det med sig och hon åt på som vanligt igen. Men den veckan under strulet va det samma här att hon ville äta jätteofta!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2