Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Jojo 85 skrev 2010-11-11 13:20:56 följande:
    Orgasmen är väl det som gör mest nytta.. eftersom den ger sammandragningar.. sperman innehållar såpass lite av det hormon som kan sätta igång att det tydligen kvittar även om man skulle ligga typ 10 ggr på raken, hehe.

Grattis Mita o Popcorn!!!

Bebis: så fin mage
    Jag tänker som dej angående smärtlindring.. om allt går som det ska vill säga..

Helene: Skönt att allt ser bra ut o att lillan börjar växa till sej igen
    Phu, lät jobbigt o ligga 10 ggr på raken hihi
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-11-11 14:16:40 följande:
    Känner mig lite nere idag... Lillan tappar fortfarande i vikt. Hon vägde 3855g vid födseln, 3705g i måndags och idag endast 3600g. Som jag har sagt flera ggr så suger hon inte bra. Hon tar för litet tag och får i sig mer luft än mjölk. Nu blev jag ordinerad napp och att jag pumpar och ger på flaska. Mjölk har jag i överflöd men hon får alltså inte i sig tillräckligt. Räckte det inte med allt strul innan och all oro det medförde? Nu detta också... jag måste väcka henne ofta och stoppa i henne vad jag kan. Men hon är slö och svårväckt...
    Vet hur det är, hade så med Olivia De va riktigt jobbigt psykiskt med för jag ville så gärna amma. Men nappen och pumpning så ordnade det upp sig tillslut. Hoppas det gör det för dig med! Det är verkligen en konst att amma.
  • frukarlssonn

Popcorn: vet inte vad jag ska säga... jag förstår verkligen att du känner som du gör, men som de andra skriver så är jag säker att tids nog kommer du älska och ta till dig din dotter!! Men jag förstår att du är i chock... ge det tid och tillåt dig känna som du gör! Det är en viktig process i det hela! Vet inte om detta är några tröstande ord för det är så svårt att skriva och säga ngt eftersom man själv inte erfarit samma sak... men vi finns här och du får skriva av dig precis hur mkt du vill här! Vi finns här! Många kramar!!

• frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-11-11 18:44:02 följande:
    Tack för era vänliga svar, just nu ser jag inget ljus i vårat mörker. Känner mig som världens sämsta mamma. Vill bara åka hem till våran son med min man och att livet skall vara som förut.

Förlåt om jag förstör den här underbara tråden med min sorg just nu. Ni är underbara och jag hoppas att ni pussar lite extra på era friska barn ikväll och uppskattar just det, att ni har friska barn.

Jag ska väll se mig om här på fl nu efter fler som har barn med downs.
    Du är abs inte världens sämsta mamma, bara mänsklig!!!! Du förstör inget, du får skriva hur mkt du vill här!
  • frukarlssonn

Rosen: gud så söt han är

Taniko: jättefin mage

• frukarlssonn

Ja men gud det ser jag nu, va stark i nacken han är Jag tycker att Freja verkar så stark med. Hon kan inte lyfta huvudet i plant läge men när hon ligger på bröstet gör hon det, gjorde det nästan direkt, det gjorde inte Olivia. Nu tänker jag ju att Freja är såpass tidigt född då.

• frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-11-11 22:00:04 följande:
    jag har i o för sig inte testat att lägga honom plant o se fall han kan lyfta huvudet då, men han har sällan huvudet stilla, det far till höger o vänster hela tiden precis som han e jättenyfiken haha
    Ja ok, det såg väldigt plant ut Låter som Freja, ska kika runt hela tiden
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-11-11 22:03:56 följande:
    nja pappas mage e inte så plan
    hur gammal e freja nu?
    Hahaha den va bra Pappsens mage är inte så plan den heller om man säger så hihi

Hon blev tre veckor igår
  • frukarlssonn

Skulle vart född imorgon

• frukarlssonn
    Frogster skrev 2010-11-11 22:25:20 följande:
    Vissa bebisar har otroligt starka nackar redan från början!
    Jespers kusin Jennie som föddes 10 dagar före honom behövde knappt stöd alls när vi träffades för några veckor sen. Jennie måste varit 4-5 veckor då...
    Jesper har varit otroligt lealös men tror det till stor del hänger ihop med att han är född över 6 veckor för tidigt! Nu börjar det dock vara ordentlig styrsel! =)
    Absolut, man får räkna räkna tillbvaka antal veckor om de föds tidigare.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2