Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

Godmorgon. Idag har jag skitont av fogarna efter att ha varit ute och shoppat igår. Förra grav hade jag bara ont i ryggen av fogarna men nu är det nästan värst fram i bäckenet. Sen har jag liksom ont mellan benen också, vet inte hur jag ska förklara det bättre. Är det normalt? Skitont gör det i alla fall.

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya
    kicki08 skrev 2010-07-21 08:32:44 följande:

popcornplaya: Fy fasen för onti fogarna! Det är PEST! Och redan oxå.... Har du fått ett sånt stödbälte att använda?
    Jo jag har ett stödbälte men använder det nog tyvärr inte så ofta som jag borde. Är lite för fåfäng antar jag för det där bältet trycker verkligen upp allt så man får världens valkar vilket inte är speciellt snyggt Tungan ute
  • popcornplaya
    Catt skrev 2010-07-21 08:52:42 följande:
    Hej hej alla, längesen jag skrev (och läste), har läst ikapp lite nu men inte allt. Har varit iväg nästan tvåveckor och passade på att ta lite datorledigt samtidigt :). skönt ibland!

Idag ska jag till bm för första gången sen inskrivningen. Ska bli kul att lyssna på hjärtljuden för det bör man väl få göra denna gången?

Måste diskutera fogarna med bm också. Har så fruktansvärt ont. Antar att det är fogarna som spökar i alla fall. Kände inte alls av det på samma sätt med dottern. Lite lite i slutet om jag gick långt. nu har jag haft rejält ont i flera veckor redan och det blir bara värre =(. Jättejobbigt men det är väl bara att stå ut. En sak är då säker. Går detta bra så är det färdig gravidat för min del. Vill sambon ha en liten till så får det bli när karlar kan bli gravida ;).

Nu ska jag inte sitta här o klaga mer, få på lillan och mig ordentliga kläder och bege oss mot vårdcentralen istället :). Hoppas ni alla mår fint trots lite gravidkrämpor hit och dit.
    Såg att du ska få en liten pojke nu, kommer inte ihåg om du berättat det innan men grattis i alla fall! Kul med en av varje.
  • popcornplaya

Funderar på om man inte ska börja handla lite snart. Med Philip hade vi nästan handlat allting vid det här laget det ända vi köpt nu är en liten filt. Kom på idag att det är ju bara 4 löningar kvar till bebis. Känns inte så långt bort när man tänker så....

• popcornplaya
    Paris2006 skrev 2010-07-21 13:48:40 följande:
    Hejsan! Hoppas jag får hoppa på med er i denna tråd när jag nu hittat er? Själv heter jag Linda, är 30 år, och har bf 10.11 med mitt andra barn. Har en dotter från tidigare som är född i april 07.
    Hej och välkommen hit Skrattande Själv är jag 25 och väntar mitt andra barn, har en son sen innan född 08. Nu är bf 21/11.
  • popcornplaya

Såg också på det programmet igår kväll och tyckte nog att den rödhåriga var lite väl mycket. Det tyckte väll alla som var runt henne också. Har hon aldrig någonsin kännt smärta innan?

Men så som hon spände sig är det väll inte så konstig kanske. Det var väldigt viktigt att slappna av vad jag kommer ihåg. Jag hade inte tränat nått på andning innan men tycker det kom sig naturligt, fick beröm för att jag andades så bra.

Idag är det riktigt spöregn här hemma. Undra hur man ska roa sonen nu.... Ja det får väll bli en välbehövlig städdag här hemma istället.

• popcornplaya
    Ekrlsn skrev 2010-07-22 10:08:50 följande:
    tack för svaren :)ag märkte för någon vecka sen att det blev lite fuktigt men igår va första gången den blev blött utanpå tröjan. ändå skönt att se att det funkar :) hoppas det stannar kvar och fortsätter förändras så man får amma :D
    Jag läcker också ibland. Är i v.23 och det började läcka ungefär sammtidigt sist gång också.

Usch jag börjar få lite panik över det här med vad man ska inhandla. Har ju en sommarbebis sen innan då behövdes inte lika mycket. Har ingen koll på vad som kommer behövas nu. Och vagn måste vi börja spara till....Varför ska det vara så jäkla dyrt? Men det blir nog en carena syskonvagn för oss. Har klämt och kännt mycket på en sådan i butiken och den känns bra.
  • popcornplaya
    Jojo 85 skrev 2010-07-22 12:15:01 följande:
    Visset är Olivia jämngammal med Josefine (så gott som)? Jag har funderat på det där med åkpåse.. den vi har nu kan man inte ha öppen i fotändan så antingen måste vi ha en ny, men annars funderar jag på att baraha lamskinn + filt.. Overall kommer hon ju ha på sej.

Vad säger ni som har lite större barn o som erfarenhet om vintrar där barnet kan gå o springa.. hur "inreder" man vagnen bäst?
    Philip var 1½ i vintras och när han åkte i vagnen så hade han bara sin tjocka overall och en fleecefilt på sig. Under honom hade jag ett lammskinn. Han ville inte sitta i en åkpåse antar han tyckte att han blev för instäng då.
  • popcornplaya
    Jojo 85 skrev 2010-07-22 13:08:07 följande:
    Ja, men det är precis vad Josefine kommer vara o det är ungefär så jag tänkt ha det. Antar att det ändå kommer bli en massa hoppa i o ur vagnen när dom har så mycket spring i benen O funkade det i vintras för er så lär det ju gå även denna vinter för oss.
    Ja värre vinter än den som var lär det väll inte bli. Det gick jättebra utan åkpåse så det blir nog bra för er också.
  • popcornplaya
    Jojo 85 skrev 2010-07-22 23:20:43 följande:
    Har du tittat nåt på syskonvagn? Eller har du sedan tidigare?

Chanell: Grattis till lillasyster i magen Jag tror att det blir lillasyster här med.. det produceras inga killar i vår familj verkar det som nu för tiden. Josefine har 3 tjej kusiner.. o en killkusin, han är äldst (15 år).. så har hon en tjej syssling o nästa är snart här, hehe. Fast det vore kul att bryta "trenden".
    Vi har ingen syskonvagn än så länge, har kollat mycket på carenas syskonvagn. Den värkar väldigt smidig och bra faktiskt. Och överkomligt pris även om det inte är billigt för det.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2