Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Maddie: jättegrattis!

HelenC: det finns sån bröstvårtskräm på apoteket man kan köpa och sen kan du smörja in vårtorna med din egen bröstmjölk och lufta mkt! Bröstmjölk och luftning tyckte jag funkade absolut bäst mot mina sår! Sen kan du försöka pumpa lite med om du har en pump. Då vilar du bröstvårtorna lite samtidigt som bröstmjölken smörjer när du pumpar!

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn

Det gör inget om ni får i december, ni har ju hängt här så självklart ska ni hänga med i nya bebistråden

FelenC, jag verkligen lider med dig! Det gör så j-a ont! När jag ammade Olivia fick jag typ bita i en kudde eller ngt, ibland va det svårt att hålla sig och jag skrek rätt ut för de gjorde så ont Hemskt va de. Nu kämpade jag fr dag ett med att hon skulle ta rätt grepp, hade mer kött på bena nu än när jag fick Olivia. Men lättare sagt än gjort som du sa. Man vet hur de ska ta rätt grepp men när de inte gapar ordentlig är det inte lätt att få dem suga på rätt sätt heller! Det är ngt som även bebisen måste lära sig, och det går inte på en handvändning, inte här iaf. Jag fick ont i början med Freja men hon lyckades lära sig suga rätt ganska snabbt så såren slapp jag denna gång.

Idag har vi vart på en promenad. Sen gick jag till ica och köpte godis för ikväll. Betalade men glömde godiset i kassan. Hur lost är man inte då då? Som tur va kom jag på det precis utanför ica Flört

• frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-11-12 12:14:38 följande:
    Chanelll- Fint namn jag fick av dig. FelenC haha.... Pojkarna sög bra direkt så jag slapp ju de där, Men självklart ska man få lida mer när graviditeten e slut oxå=) de ska inte va lätt de här.... Men skönt du sluppit såren...
    Haha oj då fingrarna slinker ibland

Ja tyvärr finns det en baksida med när bebisen väl är född Alla tjatade så mkt om hur mysigt de va att amma. Kände mig så lurad och hatade verkligen amningen i början. Va nära på att kasta in handduken men tillslut räddade amningsanppen allt och såren försvann tillslut. Hade nappen i fyra månader och sen tog hon helt plötsligt rätt grepp
  • frukarlssonn
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-12 12:28:24 följande:
    Har ni haft/har några graviditetscravings?
    Aldrig faktiskt.
  • frukarlssonn
    NJsmamma skrev 2010-11-12 12:40:42 följande:
    Helen- Ajajaj, det gör ju så fruktansvärt ont, lider med dig och hoppas det blir bättre av salvan. Har faktiskt köpt oxå, hade såå sjukt ont i början och problem med såriga och blodiga vårtor.. Grät av smärta och jag tyckte inte att det var ett dugg mysigt med amning som många sa att det skulle vara.. Det gjorde ju bara ONT!! Hoppas det blir bättre denna gången.

Chanelll- Go du är , haha så där gör jag OFTA kan jag säga och då kan jag inte ens skylla på amning Men gravidhjärna kanske än så länge?!

Ja, runt vecka 20 ngn gång så var jag så sjukt sugen på cheeseburgare och speciellt då jag gått och lagt mig, stackars sambon vet inte hur många ggr han var tvungen att åka till mcd för att köpa, jag blev som galen om jag inte fick det men annars har det vart rätt lugnt med cravings
    Haha ja jag får erkänna att inte jag heller alltid kan skylla på gravidhjärnan, gör knäppa tabbar lite då och då
  • frukarlssonn
    Love3 skrev 2010-11-12 12:46:40 följande:
    3 Dagar kvar till Bf här.
    Men jag tror inte att bebis är så medveten om det som vi andra här hemma

Jag vill verkligen inte gå över,jag har så sjukt ont i mitt becken & rygg nu så jag tror jag sja gå av på mitten!!
    Bara att vända sig i sängen gör att det tåras i ögonen, så ont det gör....

Nej nu tycker jag att bebis kan bestämma sig för att komma, mitt första BF datum jag fick är i morgon så då kan hon komma tycker jag!!
    Åh jag lider med dig Jag började ju få grymmeproblem med mitt becken fem veckor innan Freja föddes. VIDRIGT! Kunde hlr inte vända mig ordentligt i sängen i slutet. Ännu mindre gå.
  • frukarlssonn

Jag fortsätter gärna skriva här med Skriver lite i båda för har hängt i två st så "känner" några där med Vill ju följas åt även efter bebisens ankomst!

• frukarlssonn
    Love3 skrev 2010-11-12 13:59:42 följande:
    Nej usch det gör fruktansvärt ont!

Och i går så halkade jag till & mitt becken knakade til, J****R vad ONT det gjorde!! Det blir bara värre & värre
    Å herregud de kan jag tänka mig Men du, går det inte över efter fl, kontakta en sjukgymnast. Mitt becken fortsatte tyvärr göra lika ont. Men efter ett besök blev det gradvis bättre och nu är det bara ryggskottet som ger sig till känna.
  • frukarlssonn
    Love3 skrev 2010-11-12 14:04:23 följande:
    Jag hoppas att det , men jag har ju hakat upp mig på att det kan bli ett problem ett bra tag efter Fl, läste det någonstans... Men jag hoppas innerligt att det går över rätt snabbt efter FL!!
    Ja det kan bli långdraget, de va det jag va så rädd för efter att ha läst här, tror de va Kicki som skrev det. Lyckligtvis va det inget allvarligt fel på mitt becken utan en upphakning som sjukgymnasten fick rätat till. Hoppas det ger med sig! Men skulle du inte känna minsta bättring så ring mvc då fixar de en remiss till sjukgymnasten. Behöver inte va ngt stort fel, men bara ett litet fel kan göra sjuhelsikes ont! Men är lätt att räta till.
  • frukarlssonn
    Frogster skrev 2010-11-12 14:15:23 följande:
    Jo men visst... De är minsann välkomna men stackars lilla jag då som kläckte redan i september... Jag får minsann sitta bredvid och bara titta på! *gråter hysteriskt*

Skrattande
    Såklart du ska vara med också!! Tillverkningsdatumet är ju på ett ungefär samma som oss andra ändå
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2