Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

sunflower79 skrev 2010-11-12 23:03:59 följande:
    oj! två små barn sen som springer runt då =) beundrar er som fixar flera små i den åldern!!! jag har nästan lite panik över att klara en haha
    Carolina13 skrev 2010-11-12 20:19:31 följande:
    en liten fråga till er som haft förvärkar/värkar i ryggen... vart sitter de då?
    Jag har börjat känna lite i ryggen ikväll men det känns mer som att det e vanligt ryggont för det sitter så högt upp,,, typiskt..
    när jag har känt i ryggen har det varit i svanken.. ungefär som mensvärken.. men ikväll har jag haft längre upp mellan skulderbladen men tror det beror på hur jag hållt igång idag haha
    Jag tycker set va skitjobbigt när man fick första barnet. Idag fattar varken jag eller sambon va som va så jobbigt Ett barn liksom. Men såklart är det ju för att allt va helt nytt och första barnet ever, mkt känslor, oro... ja allt. Nu känner jag att vi har så mkt mer kött på bena och njuter av bebistiden på ett helt annat sätt!
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn

Maddie: va skönt att allt va bra!!!

Barnen är mit liv: hur gammal är din dotter? Olivia hade en period och höll på så. Grät o så gick man fram så sov hon. När hon va ca ett år fick jag ta upp och gå runt med henne i några nätter en period för hon bara grät och grät. De va som att hon grät i sömnen för hon öppnade liksom aldrig ögonen men de va omöjligt att få henne somna om om jag inte tog upp henne och gick runt.

• frukarlssonn

Barnen är mitt liv: Ja det är ju lite olika dedär hur barn beter sig på nätterna. Man får gå tillväga på olika sätt så de somnar om. Olivia sover väldigt bra nu kan man säga. Men ibland kan hon vakna mitt i natten o antingen skrika rätt ut o vilja komma över eller bara prata. Men oftast sover hon nu.

Vi har en carena doubleswing. Lite bred men helt underbar att köra.

I början kände både jag och sambon mkt dåligt samvete över att vi inte kunde ge 100 % uppmärksamhet tillOlivia. Först sa sambon att han kände så och vågade knappt hålla Freja när Olivia såg på men sa t honom att så kan han ju inte göra, hon måste ju förstå att pappa inte endast kan va med storasyster. men så började jag känna likadant, fick dåligt samvete när jag satt o ammade etc. men tack o lov har Olivia hittills tagit det jättebra att hon fått en lillasyster. Visar ingen svartsjuka alls än så länge

Håller med om att November är en sjukt trist månad. Vill bara det ska bli december så man kan julpynta

• frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-11-13 16:40:58 följande:
    Maddie: Vad skönt att allt är bra med bebben. :.-)

Nu har vi varit o köpt bärsele till bebis, blev en Babybjörn Active som var nedsatt med 200 kr...den verkar vara bra så vi kör på den.
    Funderade lite på ev nappflaskor, man kan väl använda de sonen hade när han fick ersättning bara man kokar dem?
    Själva flaskan kan du använda tror jag, bara att du köper nya dinappar
  • frukarlssonn

Appropå dinapp, i veckan tyckte jag o sambon att Olivia åt upp sin välling i raketfart! Tänkte sjutton va glupsk hon blitt helt plötsligt! Häromkvällen när jag skulle diska flaskan råkar jag upptäcka att nappen gått sånder så hålet va ganska stort! Inte konstigt hon slukat i sig vällingen så jäkla snabbt

• frukarlssonn
    Marinero skrev 2010-11-13 16:41:49 följande:
    Själva flaskan kan du använda tror jag, bara att du köper nya dinappar
    Eller ja, är napparna hela och inte så mkt använda kan du kanske använda dom med, kokar man så försvinner ju bakterierna.
  • frukarlssonn

Sunflower<. nej ingen magknip som tur va Ja jag bara hörde hur hon svalde o tänkte jösses va hon slukar sådär plötsligt, ja där hade vi ju förklaringen  

Freja tar napp ibland, ibland inte men jag erbjuder henne det ifall hon vill ha

• frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-13 17:55:59 följande:
    jag har gett han napp nu, för han är SÅÅÅ tuttig.
    Han vill helst ligga vid bröstet hela tiden, och det innebär att jag inte kan ge William någon tid alls när vi är ensamma. Och det funkar inte riktigt. Han vill ju helst inte ligga ner själv heller, men nu lyckas jag lägga ner han nån minut iaf.
    Freja är sån vissa tidpunkter på dan. Inte att hon ska ha bröstet hela tiden men ska ligga i famnen. Märks att hon börjar bli större och ha mer vakentid.
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-11-13 18:01:34 följande:
    Barnen är mitt liv: Jag kan verkligen känna mig ledsen över att Theo inte får den tid han fick förr.
    Speciellt när han hade en sån jätterevolt dom första två veckorna efter Agnes kommit.
    Nu har han tack å lov lugnat ner sig lite med det. Det KAN bero på att v iär själva om dagarna nu utan pappa... det känns lugnare iallafall. Men jo.. visst gör det ont i hjärtat ibland. Men han verkar må bra och är SÅ snäll mot Agnes. Så länge han verkar må bra får man väl försöka lugna sig antar jag

Chanell: Använder du napp till Freja? Jag har liksom inte känt någe behov av att stoppa in en napp på henne ännu... Hon skriker ju knappt. Plus att hon sover så himla bra. Men visst har vi provat nån gång och det har funkat okej. Sen känner jag mig lite orolig för att sabba amningen om jag börjar köra med napp oxå... :-/
    Ja hon har börjat skrika mer nu så jag har försökt ge henne napp men hon kväljer rätt ofta av den ff så det har blivit tutten en del. Hon har blivit lite mer krävande de sista dagarna och vaknar oftare och vill upp, ibland bara ligga i famnen och ibland snutta. Men som sagt hon är inte så jätteintresserad av nappen, än iaf.
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-11-13 18:36:45 följande:
    Låter exakt som Agnes Hon har börjat vilja ligga på mitt bröst. Ligga själv är inte lika kul längre. Så jag tror hon är hungrig och ger henne bröstet. Oftast tar hon det och bara snuttar lite och så somnar hon den lilla pruttan På nätterna ska hon helst ligga med tutten mot ansiktet när hon sover
    Men gud exakt så är ju Freja med, i allt du skriver!!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2