Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

kicki08 skrev 2010-11-16 20:25:43 följande:
    Ja det är lite roligt faktiskt. För chanells dotter Olivia är född 1 dag före min son Theo.
    Och hennes Freja föddes 1 dag före min Agnes
    Ja detta är rätt kul faktiskt, rots olika bf-datum har vi nästan exakt lika gamla barn

Jag har en sele hemma, köpte en ergonomisk sele förra året som är väldigt bra Hade aldrig klarat mig utan den och misstänker att den kommer behövas igen
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-17 12:36:02 följande:
    Anniszj ja Rebecca var oxå 9 månader när jag fich veta att jag var gravid igen, vilken chock det var haha.. Men säger man pussa bebis så dyker hon med huvudet på magen och pussar magen som en hackspett haha..

Välkommen hit Atlet..

Sunflower haha bästa kommentaren du kläckte ut dig :P
    "ja jag kommer nog packa undan de flesta mammakläderna oxå, men de första dagarna inbillar jag mig att det kan vara skönt att ha kvar tex mammabyxorna som håller sladdermagen på plats haha"

Ja här är det fyra dagar kvar nu, känns så himla tråkigt att vänta. Har kännt mig deppig sen jag steg upp och bölat ett antal gånger idag och fått utbrott på mannen, tacka fan att han ändå är så förstående och tolerant när jag dummar mig så här, han bara kramar om mig och frågar om jag är lite grälsjuk haha då kan man ju inget annat än att le.. Har haft smärtsamma förvärkar idag när jag promenerade men nu är det ju som att dom aldrig funnits när man sitter här haha..

Ja det är lite som ett roulette spel man vet aldrig vem som står på tur nästa gång mohahaha..
    Olivia med, nästan nio månader. Chock här med
  • frukarlssonn
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-17 12:38:39 följande:

Lilla Rebecca som nu blir storasyster om lillebror hittar ut det vill säga :P
    Undra om dom kommer vara lika varandra eller om bebis kanske vill ärva mina guldbruna ögon men det blir väl inte så :)
    Men guuud va söt hon är! Vilket vackert hår!!
  • frukarlssonn

Tessiej: grattis!

• frukarlssonn
    Party of five skrev 2010-11-17 17:59:25 följande:
    Carolina och Tessiej: grattis till era bebisar!

Jag sitter med Jonathan i bärsjal, han är sååå famnsjuk på kvällen, och BARA mammas famn duger. Han sover dock, men kommer inte till ro i t ex sittern eller pappas famn. Och Alexandra har också blivit mammig. Alltid då jag ska amma vill hon i famnen. Idag fick hon ett ordentligt vredesutbrott när det inte gick, stackarn...
    Det är Freja med! Just på kvällarna! Men nu har jag sett tendenser av det även på dan. Har en ergonomisk sele jag köpte förra året då Olivia va likadan, Hon skulle va fastklistrad på mig 24/7 typ.

Idag vet jag inte vart dan tagit vägen. Först vaknar jag halv fem för Freja bökar, frustar o har sig, sen vaknar Olivia kl sju. Omöjligt att somna om. Tio i nio ringer grannen panikslagen o undrar om jag kan passa hennes son (snart ett år) för hennes barnvakt dök inte upp o hon skulle va hos tandläkarn kl nio. Självklart sa jag, han är ju väldigt snäll o lugn med, men det va inte min dotter kan jag säga. Ja hon va ju glad o så, men hon har börjat puttas! Flera ggr va hon på honom och puttade omkull honom, kunde inte gå en cm ifån dom, och han tjöt så jag fick ha han i famnen. Freja börjar skrika mitt upp i allt så jag får stå upp med pojken i famnen och vagga vagnen! tack o lov räckte det för att Freja skulle fortsätta sova. Ja Olivia va ju glad så hon gick runt här men så fort hon närma sig pojken så börja han gråta stackarn. Ja som tur va så va grannen tillbaks innan tio. Ja fy sjutton vilken morgon alltså. Så stanna dom en stund o pratade.

Sen gick vi o la oss, gick upp o laga mat, sambon kom hem, vi ¨t och sen vette sjutton vart dan har tagit vägen. När vi sen satte oss här så skiter Freja ner sig och det kom på soffan. Sambon byter på henne men konstaterar att en dusch behövs. Så när han räcker över henne till mig hade hon även kräk över ansiktet..... ja va säger man haha vilken dag! Nu ha sambon lagt Olivia och lät som Freja sket igen, herregud hur mkt mat finns det därinne i den lilla magen??

Halv åtta ska jag ta en promenad med grannen, vi bestämde att så fort jag är återställd ska vi ut o gå. Inte så sugen men samtidigt vet jag när vi kommer ut så är det jätteskönt!
  • frukarlssonn
    Party of five skrev 2010-11-17 18:20:21 följande:
    Min 2-åring har också hållit på att puttas och så sedan ungefär 1,5 år. Jättestörande när man träffar andra med barn i samma ålder när de är hur snälla som helst och man bara vill sjunka genom jorden för att ens egna barn håller på så... Hör nog till åldern. Men tufft!
    Jaså? Ok ja bara hoppas det går över. Ja visst jag skäms jättemkt tycker det är pinsamt! Och i synnerhet då denna pojke är väldigt lugn och han puttas inte tillbaka utan blir jätteledsen! Min sambo har vart alldles förstörd o tror vi gjort ngt fel Men som sagt det har vi ju såklart inte gjort.

Puttas hon ff el har det lugnat sig?
  • frukarlssonn
    Party of five skrev 2010-11-17 18:36:48 följande:
    Hon har lite lugnat ner sig med det. Hon har lekt med två andra barn - en flicka och en pojke - som båda är födda inom två veckor efter henne. De andra har också blivit ledsna och lite rädda för henne. Och jag tycker det är bara jag som har en liten huligan. Inte kul att banna sitt barn och trösta andras. Jag har försökt "preppa" henne innan leken att hon ska inte göra dem att gråta, utan att skratta. Och det är inte lätt. Men en gång som det inte var något "bråk" så berömde jag henne jättemycket och det var väl vändpunkten. Men den kom nog efter 2-års dagen...
    Minns inte om jag svarade på detta, lite snurrig idag Drömmer

Men va skönt att det tog slut med knuffandet iaf! Jag hoppas att Olivia snart ska sluta upp med detta med. Jobbigt att ta henne till kompisar så får man ha hököga för att man är rädd att hon ska puttas!
  • frukarlssonn
    dazazz skrev 2010-11-17 21:27:34 följande:
    Jag är på! Vi har skrivit "TU MOK" på magen nu, hoppas hon kan läsa så hon fattar budskapet!
    Haha
  • frukarlssonn

Åh jag håller tummarna för att era bebisar är här snaaaart!!!!

• frukarlssonn

Carolina va skönt att allt gick bra!!

Maddie gud vilken söt liten tjej

Idag ska vi faktiskt på babycafé Baby Ska bli mysigt. Det blir ju lite annorlunda att gå dit med bara bebis, då går jag ju endast för min egen skull. Annars får man ju hålla ett öga på Olivia hela tiden även om det aldrig är några problem såklart men man kan ändå aldrig sjunka ner i soffan o bara slappna av till hundra procent! Och sambon är alltid ledig på torsdagar då han tar en pappadag för Olivia så det är perfekt

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2