Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

justmystica skrev 2010-05-06 14:49:48 följande:
    Du vet ju bäst själv vad det är som rör sig i magen ju, vilken taskig kommentar. Men det är så det är när man är gravid, det finns alltid folk som tror sig vara proffs haha. :DSjälv känner jag mig väldigt ogravid. Jag har ingen mage, har inte gått upp i vikt och har inte kännt bebisen röra på sig trots att jag gärna ligger och försöker känna efter. Är jag den enda utan mage och utan att känna bebben?
    Jag känner ingen bebis men magen är uppsvälld som en ballong. Ser ut som när jag var i v.20 med sonen.
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya
    Bunny81 skrev 2010-05-06 20:14:03 följande:
    Känner igen det där med att magen är uppsvälld som en ballong... Innan var den mest det på kvällen, men nu är den svullen även på morgonen! Trodde att svullnaden skulle gå ner runt vecka 12-13... Men tydligen inte :/ Fast drar jag in magen så är det ändå en liten bula kvar som inte försvinner!
    Jag kan inte dra in den alls så magen är nog här för att stanna skulle jag tro. Inte för att jag var så värst smal om magen från början....
  • popcornplaya
    Frogster skrev 2010-05-07 09:58:23 följande:
    Hur känns foglossning?Usch jag har börjat få så förbaskat ont! Förvisso tror jag inte det är foglossning jag börjat ha men det fick mig att börja tänka och undra =)Är ju ute och rör mig väldigt mycket men senaste dagarna har det blivit allt jobbigare!Ju mer jag rör mig ju mer "ligamentshugg" får jag! Efter en stund är det som att ligamenten blir väldigt trötta av ansträgningen varvid dessa hugg liksom "hänger upp sig" och håller i en lång stund!Vet inte om det är just ligamenten, men det känns precis som det! Och med tanke på att jag på bara senaste 1½ veckan har odlat mig en liten bula som blir tydligare för var dag som går så känns det ju inte omöjligt att det är ligamenten som blir gnälliga över påfrestningen!Eller vad tror ni?Någon som känner igen det?
    Min foglossning känns i korsryggen och fram i blygdbenet ungefär, kan även stråla ner i benen.
  • popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-07 10:24:40 följande:
    Hft huvudvärk sen igår kväll o sitter i än.. kan inte ungen bara somna så ja får lägga mig lite??
    Så känner jag också.... Han ska få lunch om en halvtimme och sen får han sova. Då ska jag ta det luuuuugnt.

Just nu är han lite irriterad på mig för att jag är en tråkig mamma som inte orkar leka med honom. Jag får väll ta och bita ihop lite.....
  • popcornplaya
    Hedi skrev 2010-05-07 13:25:10 följande:
    Vad är det man far ta mot huvudvärk när man är gravid, paracetamol?
    Ja man får äta alvedon och panodil men inte ipren.

Har precis sovit en stund när sonen sov middag men inte blev huvudvärken bättre för det.....blääää Hoppas inte det ska bli som förra gången när jag hade ont i huvudet i pincip hela trimester 2.
  • popcornplaya
    yonasam skrev 2010-05-07 18:30:39 följande:
    Vet inte vad jag har, jag kallar den för min "rumpnerv" men efter en hel dag så har jag fruktansvärt ont och ett varmt bad gör susen....Mitt dagliga bad har blivit min egna "gravidmysstund" jag läser på smällen böcker och sjunger och pratar med bebis...Jätteskönt :)
    Vad mysigt det lät, kanske får införa det här hemma också. Min foglossning hade nog mått gott av ett avslappnande bad som avslut på dagen.

Vi har föresten varit och kollat på en lägenhet idag, en 4:a med stor uteplats. Lite radhusfealing.
  • popcornplaya
    Rosen skrev 2010-05-08 10:44:28 följande:
    ett par ggr e ingen fara att ta alvedon under graviditeten men jag blir lite bekymrad för jag har ätit alvedon varje dag i över en månad nu, känns som om det skulle kunna skada fostret eller nåt
    Du kan ju ringa och fråga din bm om du är orolig. Tror i och för sig inte det är bra att äta varje dag i en månad även om man inte är gravid. Dom brukar väll inte rekommendera mer än någon veckas regelbundet bruk om man inte har läkares ordination.

Men jag vet inte säkert så det är bättre att du pratar med din bm istället.
  • popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-10 22:21:57 följande:
    ÅÅÅh ja är lite ledsen Det är inte säkert att man min man kan följa med mig på ultraljudet :/ Han kanske måste jobba! =(
    Det är samma här. Jag har ju inte bokat tid än men får sambon det nya jobbet så är det ju inte direkt läge att ta ledigt så tidigt. Blir kanske att man får gå ensam..... Får köpa många bilder att ta med hem istället och hoppas att han kan följa med på köns ul.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2