• Saraia

BF November,2010 DEL 2

Bebis050810 skrev 2010-10-01 12:58:03 följande:
    vaccin vid 5 år, vad är det för spruta? undrar för min dotter blir oxå 5 nu men har inte fått nån info om att hon ska vaccineras nu.
    brukar ges vid ca 5,5års ålder, på sista besöket på bvc innan de börjar skolan!
    Två flickor f.-04 och -06, bebis i magen BF 101106
  • Saraia
    Marinero skrev 2010-10-07 22:00:29 följande:
    Jag har också en sån där känsla att sambon inte intresserar sig för denna graviditet lika mkt. tar nästan aldrig på magen osv. Tog upp det med honom och såklart sa han att han ser lika mkt framemot barnet som jag men att det va mer speciellt första ggn (ja första barnet är ju alltid speciellt, de va de även för mig) men just att nu känns det så väldigt oengangerat Jaja, han sa iaf att det inte är som det verkar men att han fokuserar så mkt på allt annat och Olivia nu.

Ni som vet kön, har ni kommit fram till ett namn? Ja som känns rätt nu, kan ju ändra sig när barnet är ute...

Vi bestämde ju först Molly, men så satt jag här en kväll och kom på att Freja är så fint. Sambon blev alldeles till sig och efter några dar sa han att han nog hellre vill ha det namnet ist. Och jag känner verkligen likadant! Så nu är vi väldigt överens om det namnet iaf! Men Molly ligger i bakfickan, även Klara
    Molly o Freja finns på vår lista oxå Molly e mannens förslag - sen har jag två namn till som jag e inne på
  • Saraia
    Belavon skrev 2010-10-11 08:29:44 följande:
    Idag ska vi på vår första föräldragrupps träff. Ska bli spännande. Har aldrig varit på någon sådan, vad är det man gör egentligen?
    På min föräldragrupp när vi väntade barn nr 1 hade vi väl 5 tillfällen 1g/v där vi pratade vi om graviditet, att bli förälder, förlossning, amning, vad man behöver köpa mm mm o fikade o hade trevligt! sen träffades vi oxå efter att bebisarna kommit!
  • Saraia
    Annizsj skrev 2010-10-12 21:17:20 följande:
    Ja, bara man har å göra. Det sociala är jätteviktigt. Känner mig lite nervös inför denna f-ledighet. Sist var vi 6 mammor som var f-lediga samtidigt här där vi bor...alla hade alltså syskon ´på samma förskola. Det var nice! Nu är den en som precis fått, men träffar aldrig på henne och vet inte om vi skulle ha så mkt gemensamt. Är ju meningen att jag ska vara hemma i 1 helt år denna gång. Mannen har ingen möjlighet att vara f-ledig denna gång då han måste fortsätta sina studier. Tvivlar på att jag kommer orka extrajobba denna gång...lagt ner tanken faktiskt. Så det kommer bli mkt barn barn....I börjar kommer man ju njuta och snart är det ju även jul *längtar* Men sen kommer några riktigt tunga vintermånader. Då var min man f.-ledig förra året...ojojojo va gnälligt det var.... Ingen kommer väl glömma förra vintern? Det kan man kalla lååååång vinter!

Aporopå vinter. Ni ska ska ha nu i nov, vad har ni köpt för overall och vilken storlek har ni köpt?
    fleeceoverall i stl 56 o 62
  • Saraia
    Kinne79 skrev 2010-10-19 21:58:31 följande:
    Verkar som att halva tråden ska till bm imorgon. Jag ska också dit.
    haha kul - här en till som ska dit imorgon !
  • Saraia

Grattis alla som fått bebisar!!!! Vill oxå föda, fast e förkyld nu så jag väntar nog t nästa vecka ! Konstigt att bli förkyld nu, har ej åkt på ngn under hela grav tidigare...

• Saraia

Två veckor kvar här oxå, när som helst kan det hända! Längtar...

• Saraia

ååååå har fått sån vansinnig klåda på magen - så jobbigt!! svårt att låta bli att klia sig!

• Saraia

tycker oxå sd känns mer nu i kväll, tidigare har det bara varit stenhård mage men nu drar det lite bak i ryggen... hoppas går ju

• Saraia

har oxå två amningströjor fr hm som jag anv nu under grav oxå de de e lite stora över magen! Hade boob-toppar då jag ammade de andra barnen men de har jag ej kvar o kommer nog ej köpa ny utan i så fall fler fr HM!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2