• Saraia

BF November,2010 DEL 2

Fin Labansäng. Hade oxå det spjälskyddet t tjejerna men nu när jag tog fram det fick jag slänga det - tvättade det efter förra barnet haft det o det hade visst krymp o korvat sig. Måste köpa nytt spjälskydd nu!

Två flickor f.-04 och -06, bebis i magen BF 101106
  • Saraia

min verkar trycka mer neråt bakåt idag, känns som jag måste göra nr 2 hela tiden men inget kommer...

Två godingar f.-04 och -06, bebis i magen BF 101106
  • Saraia

Vattnet gick i morse då jag vaknade o ska in på kontroll nu!! Senast imorg e bebis här, sätter igång efter ett dygn om det ej kommit igång!!

• Saraia
    popcornplaya skrev 2010-11-07 16:52:56 följande:
    Är man hjärntvättad när man har på barnkanalen på tv och faktiskt kollar på det även om sonen för länge sedan gått ut ur rummet????
    haha, jag brukar sitta o lyssna på barn-cd i bilen en lång stund efter att jag lämnat kidsen på dagis/skola innan jag upptäcker att jag nynnar på barnsånger!

Vi fick förresten vår lilla Livia i tisd morse 2/11 - hoppas alla här får snart - det är ju såååå underbart att snusa bebbe!
  • Saraia

Mita75: åååå bebis på g! Precis så började d för mig förra månd. morgon, med att vattnet gick! Kan inte fatta att för bara en vecka va bebis på insidan o nu har man njutit av henne i 6 dar redan! Stoooort lycka till!!!!!

Tre flickor f.-04 och -06 o nov-10
  • Saraia

Ang blåsljud kan jag säga att de flesta bebisar har blåsljud om man skulle lyssna på de direkt efter förlossning för i magen har de en fosterförbindelse vid hjärtat, ett kärl (ductus) som sluts efter födsel, så gör man läk.us för tidigt kan det hända att det hörs o sen är borta dagen efter!

• Saraia
    Helen C skrev 2010-11-11 13:10:06 följande:
    Tror man kan titta hur länge som helst utan att fatta Säger till min sambo varje dag. Kolla, där ligger vår dotter... Han e riktigt stolt...

Kollade igenom sakerna man fick från BB. Va mycke. En body, ett par strumpor, små flaskor med b.la oljor, schampo, 3 olika salvor, 2 par amningskupor, reklam, två paket blöjor pampers och Libro, bindor, haklapp, en liten påse tvättmedel, underlägg för att ha med sig i skötväskan när man byter blöja, nässug, tidning.

så de va en del=)
    Visst e det kul med alla gratisgrejer man får! Strumpor fr både POP o Åhléns + 20% på ett köp av bebiskläder i båda affärerna! Får väl ta en shoppingtur efter förkylningstider!
  • Saraia
    NoahLeah skrev 2010-11-11 13:11:51 följande:
    Känns konstigt här med att bli mamma till en dotter, trodde jag var en pojkmamma.
    Sambon är lika nervös han..han har ju 2 grabbar nu och ville gärna ha en dotter.
    Underbart m tjejer !
    Tre flickor f.-04 och -06 och nov -10
  • Saraia
    tessiej skrev 2010-11-12 08:04:58 följande:
    Grattis Maddie!

Här hade vi en kväll på akuten igår. Dottern hade stoppat in pytt i panna i näsan och när vi inte fick ut biten själva tyckte dom på sjukvårdsrådgivningen att vi skulle åka in på akuten. Otur som vi hade fick vi vara där i 3 timmar. Vi kom in vid 18-tiden och olyckligtsvis har dom bara ett akutrum med rätt redskap för öron- näsa- halspatienter så strax före 21 fick vi komma in på det rummet. Då hade vi en trött och less tjej. Men hon kämpade bra i väntrummet, tur det fanns lite leksaker där.. dom fick suga och grejja för att få ut potatisbiten och det tyckte inte dottern var roligt. Men till slut kom de två bitarna ut (potatisen hade delat på sig) och vi kunde åka hemåt igen. Hon fick sig ett paket russin efteråt för hon varit så duktig :) så nu kanske hon har lärt sig att inte stoppa in saker i näsan.

Nu tycker jag min bebis får komma ut. Var till barnmorskan igår och hon tyckte magen sjunkit så det kanske är på g snart. Allt var bara bra och jag hade ett jättebra järnvärde för att vara mig.. fick en tid nästa vecka hos henne men jag hoppas bebisen tittat ut innan dess, jag vill också snusa bebis :)

Dags för frukost, ha en bra dag allihopa!
    För två år sedan ringde de fr dagis, lilltjejen hade på ngt sätt fått in kokt spaghetti i näsan när hon åt (hade väl hostat så det åkte via halsen o upp i näsan) o strået åkte ut o in utan att fröknarna lyckades få tag på det. De ringde o fick en tid t VC direkt o mormor åkte dit med henne för min telefon var på ljudlöst så jag missade spektaklet ... Haha så tokigt det kan bli, men tur att det ej kom ner i lungorna!

Grattis t alla bebbar!
  • Saraia

Helen: har det precis som du m brösten, sår o såååå ont när hon suger tag rejält innan det runnit till, men jag var lite beredd på att anv amn.napp då jag gjort det m de större barnen oxå. gjorde dock misstaget att försöka de första dagarn utan nappen o då blev d sår.... smörjer m bepanthen men e purelan bättre tro??? kan man köpa den i hälsokosten? för apoteket har den väl inte?

• Saraia

med andra tjejen där jag körde amningnapp fr början fick jag heller aldrig sår o smärta.

• Saraia
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-18 09:11:10 följande:
    Åh, jag tror jag fått svamp på brösten =/
    Linus har det, och nu gör mina bröst så in i helvete ont. Att amma är en plåga just nu, det gör så förbannat ont =(
    behandlar du honom/brösten m ngt??
    Två flickor f.-04 och -06 o lillasyster 1,5v.
  • Saraia
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-18 09:37:19 följande:
    Har testat med Wishyvatten.. men de hjälpte inte alls.
    Så nu väntar jag på att BVC ska ringa upp så jag kan få nåt utskrivet
    ok va bra! Salva Daktar kan du ha på brösten mot svampen, receptfritt
    Två flickor f.-04 och -06 o lillasyster 1,5v.
  • Saraia
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-18 09:43:26 följande:
    Vi fick Mycostacin (stavas)
    Ska köpa salvan också
    va bra! Mycostatin e ju bäst när inte vichyvatten funkar, för det är ju antibiotika mot svampen!
    Två flickor f.-04 och -06 o lillasyster nov-10
  • Saraia
    Love3 skrev 2010-11-18 16:32:06 följande:
    Ja man vill ju så gärna att det ska sätta fart men samtidigt är man ju rätt skraj för det onda... Usch jag vet ju vad som väntar ändå...Men det är dax för lillskrutten att komma ut nu!!

Spännande! för mig började de oxå m vattenavgång denna gång; kl 07 på morgonen, inga värkar förrän på em/kvällen, hade regelbundna värkar efter ca 12tim. Men det är inte ditt första barn eller? här sa de att är det inte igång efter 24tim så sätter de igång mig eftersom jag är omföderska. Men... snart snusar du bebis! det är ju sååååå underbart!
  • Saraia

mitt avslag avtog efter knappt en vecka men har nu en vecka senare ökat igen, o BM sa att det kunde minska o öka om vart annat  de närmsta 6-8v efter förlossn

• Saraia
    Love3 skrev 2010-11-18 16:46:08 följande:
    Nej detta är mitt 3e barn.
    Hmm dom säger så olika överallt har jag märkt! 48tim sa dom till mig...

Nej inga jätte värkar har jag men sammandragningar har jag , Tvivlar på att det vil startal utav sig självt denna gång.
    bebisen har ju varit seg hittils!
    nej då, i natt kommer du säkert vakna av en jättevärk o sen e det igång!!!!
  • Saraia
    NoahLeah skrev 2010-11-19 09:46:32 följande:
    Hej tjejer, uppdatera mig..har det kommit fler bebisar i tråden?
    Igår kom Leah och jag hem och natten var sisådär, hon är så tuttsugen och fast hon släpper taget så blir det illvrål om jag lägger ner henne bredvid mig. Lyckades dock få henne att somna då hon fick ligga på pappas bröst.
     Slänger in en liten bild på liten.

En sån goding! Lea heter min mellan tös - fiiint namn!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2