BF November,2010 DEL 2
*Uttråkad* Hade gärna gjort något vettigt just nu, typ föda barn eller något..
*Uttråkad* Hade gärna gjort något vettigt just nu, typ föda barn eller något..
Det är så individuellt det där med bristningar tyvärr, jag fick bristningar över mitt gamla blindtarmsärr som är ca 11 cm långt och sen har jag några bristningar på tuttarna.. Men mina blev röda till en början och efteråt så bleknar dom ju och syns inte så värst mycket..
Usch vad uttråkad jag är :( Kollar på äntligen hemma men är inte intresserad ett dugg av programmet.. Vad har ni planerat att ta som smärtlindring under förlossningen då?
Taniko: Släpa med den, det gör ju inget ifall du inte behöver den. Hellre att man har tagit med den än att inte ha tillgång till den alls även om det löser sig efteråt då någon kan komma upp med den men iaf :)
Frogster..Det där var ju inte mycket till bristningar men förstår ditt tänk om ifall du gått tiden ut.. Känner en kvinna som ser ut som en björn har totalt massakerat hela magen på henne och bristningarna är ca 2-3 cm i bredden, 1-2 cm djupa och över hela magen säkert 3-400 st bak mot ryggen..
Haha okej frogster, tur att du hann med lite om smärtlindringsförklaringen då :)
Annizsj våra äldsta huliganer är 5,6 och 7 och den yngsta ett och ett halvt.. Den minsta kan bli tjuvhållen och puttad på när vi inte ser och dom stora kan vara ganska dumma mot varandra oxå men vi är ganska "stränga" och kan låta dom få lösa sina konflikter själva men går det för långt så särar vi på dom eller låter den som gjorde något dumt få sitta i en pall i hallen och fundera över vad dom gjort för fel sen komma och säga förlåt.. Körde förut med att låta dom vara på rummet men det slutade alltid med att dom lekte och glömde bort varför dom hamnade där eller så grät dom i sängen och somnade sen.. Körde denna metod efter ett program om nanny och det funkar faktiskt jättebra.. Ofta behöver man bara varna dom när dom börjar gå för långt och då skärper dom till sig redan där.. Våran äldsta kan vara väldigt ignorant och uppkäftig speciellt när hon varit en vecka hos sin pappa eller när hon har vänner över men jag behöver oftast bara prata med henne och fråga ifall hon skulle gilla om jag behandlade henne så och då brukar hon skärpa sig..
Jo så är det ju.. När jag och min sambo träffades så var mina barn 2 och 4 och hans var 3 men dom måste ha varit upptagna med annat för någon treårstrots eller liknande kom ingen av dom i.. Men min mellersta dotter är och har alltid varit väldigt, alltså extremt mammig och det är väldigt väldigt jobbigt.. Men nu för ca 4 månader sen så har mammigheten börjat avta av olka anledningar men det känns underbart att se henne som alla andra sett henne utan min närvaro.. Att man kan prata med henne utan att varje mening hon säger ska hon gnälla fram och sen bete sig som en bebis, hela tiden sitta brevid mig, ligga vid mig, osv osv.. Det kan störde hennes syster en massa och hon kunde tröttna på henne.. Men som sagt det är bättre nu..
11 dagar kvar för mig, känns ju bra ändå med tanke på att läkaren sjukskrev mig redan vecka 28 för risk för förtidsbörd.. Ska bli skönt om något att få tillbaka sin kropp igen och kunna springa och röra sig och leka med barnen i snön och här hemma.. Grattis alla er som fått era bebisar hur många är det kvar som väntar på våra skatter nu?
Hoppas lite att bebisen vill komma innan fredag men det är väl bara önsketänkande just nu haha,, Kände av en stark mensvärk inatt och vaknar ganska ofta av dom nu dom senaste nätterna men inget mer händer ju uppenbarligen hehe.. Vore enklare rent praktiskt att föda denna vecka då man bara har två barn hemma för sen på fredag kommer dom två stora och det utgör ju lite mer svårigheter med barnvakt, bilåkande och vem som ska kunna ta dom osv.. Har en kompis som lovat att ställa upp men hon är inte den bästa i att svara i telefon tyvärr.. Igår messade hon mig att jag skulle ringa och jag ringde säkert åtta gånger under dagen innan jag gav upp! Så¨så säkert kort är hon tyvärr inte.. Blir lite nojig nu när det börjar närma sig att man får åka upp själv och föda utan sambon eftersom han då måste vara hemma med barnen, vore verkligen jättetrist
Med första barnet så var jag lite naiv och hade inställningen att inte ha någon smärtlindring alls, men när jag var öppen 8 cm så tvingade barnmorskan på mig lustgas som jag spydde utav sen efter det tvingade hon mig morfin samt petedin, pudensblockad, sterila kvaddlar samt massa annat pga av att hon tyckte att jag var alldeles för smärtpåverkad.. Men trots att jag skrek nej till varje sak så man kände sig jäkligt överkörd just då men det gick ju bra ändå..
Med andra barnet i säte hade jag bara lustgas och samma sak med tredje fast tanken var att prova på ryggmärgsbedövning men så fort narkosläkaren kommit så hann han inte mer med att bara sätta nålen och då skrek jag att huvudet var på väg ut så det hann aldrig värka..
Njs mamma ja jag fick också bricanyl spruta och tabletter hem då ctgn visade på regelbundna värkar men nu har man bara sammandragningar och småvärkar ibland men det verkar ju inte göra någon effekt..
"Tvingade" gubben att göra en hinnsvepning på mig i morse men ingenting hände alls, hade hoppats på att få en teckningsblödning eller åtminstonde värkar men nej nej.. Blev så besviken så¨att jag somnade haha..
Känner mig allmänt deppig över att denna graviditet bara gett mig bekymmer och värk, har ju inte varit ute på promenad eller kunnat hämta barnen från skola och dagis på över en månad nu och gubben har fått ställa upp en massa, nu dom senaste två veckorna har han varit hemma pga av att jag inte ens kan ta mig till köket utan att ljumsken låser sig :( Känns inget kul längre kan jag lova..
Grattis till er som fått, snabbt gick det också verkar det som!
Håller tummarna för dig Taniko!