Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

BF November,2010 DEL 2

Vecka 26 idag.
    Ledig 2 dagar till sen är det dags att börja jobba igen, startar med att jobba 9-21.30 och sen 7-14 dagen efter, lär bli segt.

• NoahLeah
    Bebis050810 skrev 2010-08-08 17:16:40 följande:
    Härligt att nån mår bra iaf!!
    denna dagen kunde jag likagärna hoppat över, mitt humör ligger nere i Kina just nu..... blääää vad jag är sur, ledsen, arg, uttråkad, less, trött o energilös!!! allt för bråkat om den där dammsugaren ja och lite till.... + att sambon alltid ska vara på hans föräldrars sida o ta deras parti!
    Kan inte denna dagen vara över snart???
    Har inte gjort nåt för jag e så sur! hatar sånna här dagar! de släpar sig fram med! hormoner...... orkar inte ens ringa min bästis o beklaga mig, för jag tycker inte ens det e kul.........
    *kramar om* Hoppas det vänder snart.

Suttit ett tag nu och gjort en budget inför kommande mammaledighet, blir att leva snålt men det är det värt.
    Jag är ganska oekonomisk men måste verkligen göra allt jag kan för att inte slösa nu.
  • NoahLeah

Noah har också börjat prata mycket om monster, spöken mm men än så länge verkar det vara lugnt nattetid i alla fall.

Idag är det hans första fskdag o sambons jobb...så jag är helt ensam hemma (börjar jobba på osndag) och ska väl föröska få lite gjort...svårt då det är så skönt att bara ligga i soffan och njuta av ensamheten.

• NoahLeah
    kicki08 skrev 2010-08-09 08:25:18 följande:
    Oboy... jag har inte ens skickat in moderskapsintyget än :-\ slarviga mig....
    Inte jag heller, får bli ihop med hpansökan.
    Men startbrev, vad är det?
  • NoahLeah
    Marinero skrev 2010-08-09 08:33:30 följande:
    Det är det man får efter moderskapsintyget är reg och man kan söka fp Jag ringde nu och de va skickat 4 aug så det kommer väl i dagarna.
    Ok, då kanske det är dags att skicka in det redan denna vecka så man inte står utan pengar sen i november.
    Satt o trixade med fp igårkväll och hur man än vrider o vänder på det blir det fattigt. *suck*
  • NoahLeah
    Marinero skrev 2010-08-09 08:42:18 följande:
    Ja gör det! När vi väntade Olivia så sa dom att man kunde söka så fort graviditeten va reg. Man kan ju begära samma dag som man får barn men jag begärde direkt för jag visste på ett ungefär när jag ville börja ta ut och de va skönt att få det gjort så pengarna börjar rulla in
    Ja, här blir det ju from 10/11 om jag nu får hp..annars blir det max en vecka inna bf.
  • NoahLeah

Man är ju väldigt tacksam att man får möjligheten att vara hemma med sina barn men tycker man kunde få lite mer ersättning, känns som man knappt har råd.

• NoahLeah
    Marinero skrev 2010-08-09 08:53:46 följande:
    Ja jag fick chocken när jag insåg de va 80 procent av sjukpenningen när jag skulle söka med Olivia! Hp är ju 80 procent på lönen så man har lite mer pengar ett tag iaf. Sen har jag haft semester nu över en månad med plus att jag jobbade och fick skattepengarna så jag har känt mig som en miljonär nu Men pengarna är sååå välbehövliga! Är ju en hel del som ska köpas nu!
    Ja, fattar inte varför det som minst kan vara 80 % av lönen...man måste ju vara hemma så länge.
  • NoahLeah
    Bebis050810 skrev 2010-08-09 10:26:32 följande:
    Ser ut att bli en skitdag idag med!!! Gråter sambon o jag pratade inte med varandra på hela dagen igår.... och idag e han jättesur med, säger ingenting, bara kommer o går..... jag försökte prata med honom nu på morgonen, men han säger bara att det inte går att prata med mig, jag är så tjafsig hela tiden säger han. Sen gick han ut! och lämnar mig kvar med allt som vanligt.
    Ja var så arg så jag kokade!!! rasande! så jobbigt att bli så arg o ledsen när man har en bebis i magen, jag blir så rädd att jag ska skade bebis pga att jag är arg o ledsen o gråter.
    Mina tårar sprutade och jag grät och grät. nu finns det inte mer tårar just nu..... ska ut på promenad nu! MÅSTE iväg!!!
    när jag blir så här förb. längtar jag bara efter en cigg, men det kan jag såklart inte ta med bebis i magen! men suget som vanerökare kommer alltid när jag är arg o ledsen.
    Det är så jobbigt med en karl som inte kan prata! han går bara ut! sköter sitt! jag är en tänkande människa och diskuterande, han e totala motsatsen...........
    *kramar om*
  • NoahLeah

Pratatde med facket nu o jag får tydligen 10 % av den lönen som faller bort vid mammaledigheten de 90 första dagarna (i en klumpsumma när barnet fötts). Är ett tacksamt tillägg i kassan.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2