Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

NoahLeah skrev 2010-08-12 19:01:22 följande:
    Man kan inte ställa barnet i kö förens det är fött o man fått de sista siffrorna i personnumret. de ska ju ha syskongaranti men är det fullt med barn så kan de ju inte ta in en till...o ser inte fram emot att ha barnen på oliak dagis.
    Ja ja, det märks hur det blir när det är dags.
    Jaha, har ju aldrig varit inne i dagis svängen, men 3 månadersregeln har kompisar berättat om. Så du får ställa bebisen i kö så fort allt är klart med p-numret. Jag kanske också ska göra det, finns ett speciellt dagis som jag är intresserad av.
  • Kinne79
    NoahLeah skrev 2010-08-12 19:52:34 följande:
    Problemet är ju att vi har hus, lån o sånt ihop..kan inte bara ta mitt pick o pack o dra. Sen tror jag han kommer motarbeta mig massor, när separation kommit på tal så blir han väldigt otrevlig.
    Allt det där är bara saker. Du måste tänka på ditt och dina barns välmående. Han kommer inte bli snällare, hur mycket du än hoppas, tyvärr.

Är det riktigt jobbigt får du gå via kvinnojouren, då får du bo i deras lägenhet tills du kan stå på egna ben.
  • Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-08-13 09:40:25 följande:
    Ja det är så sant så!! lever man i en relation utan barn är allt mkt lättare, då är det bara att sticka, ingen annan att ta hänsyn till...... barnen osv

Sen tror jag att hans tjurighet beror mkt på att jag inte vågar ha sex just nu, jag vill inte ha det i och med att läkaren sa att vi inte skulle ha det "inom det närmaste". var 3 veckor sen vi var där inne på förl. nu. Jag vill vänta till efter vecka 30 innan jag provar samlag igen, är så rädd att bebis ska komma tidigare!!
    men han sägar att det INTE beror på det. men det tror jag inte på!
    Hur har han varit mot barnen de här dagarna? För det är ju dom du verkligen ska ta hänsyn till. Dom måste ju märka att ni inte pratar med varandra. Kan du inte sova hos någon i helgen så han får en chans att sakna dig och tänka igenom sitt beteende.

Vem vill ha sex med någon som beter sig som han gör? Även om du har en annan anledning till att du inte vill ha sex, så hade du ju förmodligen ändå inte varit sugen och han går och tjurar hela dagarna.

Personligen tycker jag det är självklart att du inte vill ha sex om läkaren sagt så, du skulle ju aldrig förlåta dig själv om det satte igång en förlossning, stå på dig angående det och låt dig inte övertalas.
    Jag mår toppen i min graviditet, men ändå vill jag inte ha sex så ofta, pga oro.
  • Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-08-13 11:11:47 följande:
    Förlåt om jag bara babblar om mina problem men det är så skönt att skriva av sig och få ert stöd, ni är så snälla Hjärta

Hoppas ni andra får en fin dag men mkt skratt och sol

Jag önskar inget annat nu än att gubben här ska be om förlåtelse och behandla mig med respekt!
    Nu ska jag ut och gå med barnen!!!
    Babbla på du. {#emotions_dlg.flower}
  • Kinne79
    Helen C skrev 2010-08-13 14:56:04 följande:
    Babbla på tjejer. Man måste få skriva av sig. De gör ju jag när jag inte mår bra.... Men vissa karlar förstår inte hur det e och vara gravid och de har jag sagt till min sambo många många ggr och han förstår mig på ett sätt. Men han säger att jag förstår ändå inte riktigt va du går igenom, men jag ser när du har ont. Han e väldigt förstående oxå....Och han vet att han inte ska bråka med mig Men det e jobbigt när dom ska tjura och ha sig i föera dagar och väntar på att man själv ska be om ursäkt när det e dom själva som behöver göra de. Ja dessa karlar e svåra att stå sig på Tyvärr
    Min man har ingen aning om hur det är att vara gravid, så medveten utnyttjar jag nog det titt som tätt. Skäms 
    Visst jag är trött och känner mig anfådd, men jag skulle nog allt orka laga mat oftare än vad jag gör tex.....
  • Kinne79
    NoahLeah skrev 2010-08-13 21:43:06 följande:
    Jag tvingade hans polare att ta med han hem till sig  inatt, känner mig inte trygg hemma när han är så där.
    Ringde han nu för att säga att jag larmar dörren o så , så han inte kommer hem inatt...o sen att han gjort bort sig rejält ikväöll men det tyckte inte han. Han har inte ljugit om ngt o inte druckit ngt direkt...han måste ju vara sjuk el så går han på tabletter el ngt. Han är så aggressiv o borta i huvudet mer sällan än ofta o ljuger om allt..det tyckte han polare också.
    Vad glad jag blir att läsa att du känner dig stark och vågar säga ifrån.

Skönt att hans kompis verkar vara på din sida.
  • Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-08-13 21:42:02 följande:
    Ja 6 dagar var rekordet hittills, hoppas han aldrig lyckas slå det!!

Ja när jag var hos BM förra veckan så sa hon att huvudet låg på vänster sida och benen på höger, så man undrar ju om hur länge de kan hålla på att snurra runt, kanske många veckor till då? är i vecka 26+3 nu.
    Skönt att han börjat prata med dig. Försök få honom att förstå hur dessa dagar varit för dig, så att han förhoppningsvis inte gör om det. Hoppas ni får en bra helg nu.
  • Kinne79

Oj! Ska man känna bebisen ofta under dagen? Det gör inte jag, men jag kanske inte är tillräckligt långt gången än? Är i 24+1 idag.

Williams mamma- Hoppas allt såg bra ut.

JochG- Är det inte molvärk du känner?

• Kinne79
    JochG skrev 2010-08-14 22:49:01 följande:
    molvärk som växtvärk?
    Ja, det brukar jag känna då och då. Känns som mensvärk, och kan hålla i sig upp till ett par timmar ibland.
  • Kinne79
    Helen C skrev 2010-08-14 22:37:46 följande:
    Jag känner i stort sett hela tiden. Men jag har en aktiv tjej i magen oxå. Hon e aldrig lugn.. T.o.m när man duschar så är de full fart, men jag går in i vecka 29 imorgon 28+0. Det börjar ju bli trångt i magen med så man känner ju minsta lilla=)
    Men är det normalt i min vecka att inte känna så ofta?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2