BF November,2010 DEL 2
Vikt: + 10 kg (Sen inskrivningen)
Fosterljud: 145
SF: 27 (1 cm sen sist)
Ska tillbaka o mäta nästa vecka igen, hon skickade även en remiss till smvc för ev tul
Philip älskade också sin babysitter och vi hade aldrig klarat oss utan den. Det var ju perfekt att ha honom i den när man skulle duscha eller vad man nu behövde göra.
Ja det finns ju sängkläder, täcke och kudde, filtar, badbalja, tvättlappar, skötbädd, m.m m.m
IKEA har ju mkt förvaringsgrejer och olika sorters hyllor och sånt så ni kanske hittar nått bra att förvara blöjor och sånt i.
Jag är inte överförtjust i euroshoppers, jag gillar icas gröna sen fick dom även bäst i test i en tidning (kommer inte ihåg vilken) när Philip var pytteliten.
Men man gillar nog det man blir van vid antar jag.....
Philip har lika mkt feber även idag stackaren. Vaknade halv 6 idag och mådde inte alls bra. Men nu, en ipren och två piggelin senare så verkar han ha piggnat till lite. Men vi ligger i soffan och kollar på barnkanalen båda två.
Jag har också fått byta upp mig från B till D. Men jag vill ha min B kupa igen! Hatar stora bröst, tycker det är jättefult.
Nån gång iframtiden när jag vet att jag är färdig med barn blir det operation av mage och bröst. Och då blir det lyft och förminskning av brösten.
Här har det inte blivit mkt sömn inatt. Har en väldigt sjuk pojk som har nästan 40 graders feber och jätte ont i halsen. Han vill inte äta eller dricka någonting. Man känner sig så maktlös, det är hemskt. Vid sånna här tillfällen undrar man hur man kan skaffa fler barn som kanske kan bli sjuka......
Pratat med sjukvårsupplysningen nu och vi fick tid till läkare kvart i 3 med lillpojken. Han är verkligen inte frisk stackaren =(
Hej allihopa, här har vi fortfarande en sjukling. Var hos läkaren igår och det var ett virus i alla fall men hon tyckte det lät som början till krupphosta så vi fick hostmedecin utskrivet. Som sonen absolut vägrar svälja en droppe av *suckar*. Nån som har bra tips? Jag efterlyser alla tips som finns!!!!
Annars är febern bättre idag men halsen och hostan sämre.....
NJ: Usch vad läskigt! Nu får du ta det riktigt lugnt och så håller vi tummarna för att bebis stannar kvar ett bra tag till. Skönt att tappen var opåverkad i alla fall.
Jag kollar också pappret varje gång jag går på toa. Har väll blivit lite av en vana nu. Men nu är det väll mer slemproppen man kollar efter. Fast sist släppte den aldrig innan, inte vad jag märkte i alla fall.