Inlägg från: Helen C |Visa alla inlägg
  • Helen C

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-19 20:43:55 följande:
    Min förlossning tog 18 timmar, varav 2,5 timmes krystvärkar och avslutades sen med sugklocka
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.•°´¯) ♥
    åååå de lät verkligen inte kul.... Lider med tjejer som har en sån förlossning...
    Första tog 8 timmar från första värk
    Andra tog 3§ från första värk
    Så man undrar hur de kommer gå denna gången
  • Helen C

Håller tummarna för dig.....Men dom brukar säga ju att de fortare andra gången och de gjorde de ju för mig

• Helen C

Ja har man varit med förr så vet man egebtligen va man vill ha, men sen kanske det inte blir så när förlossningen väl kommer igång Brukar inte riktigt bli som man tänkt  sighehe

• Helen C

Man glömmer smärtan så fort bebisen e ute. Vet med andra barnet när värkarna kom igång så sa jag. Fan är de såhär dom kändes, va har jag gett mig in på haha

• Helen C

Jag är inte heller nervös. Längtar faktiskt tills jag får träffa och hålla henne. Men inte minst. Se ögonblicket när far/dotter möts första gången... Jag vet ju hur de känns, men när det e hans första barn med så e de extra spännande och visst är de så för mig med nu när vi väntar en flicka

• Helen C
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-06-19 21:55:43 följande:
    åhh tack helen :P de känns betryggande ;)

jag tror jag ångrar mig nu :P *rädd*
    haha Det e svårt och besrkiva den smärtan, mer än att de jävligt ont.... De ska ju inte vara smärtfritt hahaha.....
  • Helen C
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-06-19 22:07:48 följande:
    de är nog ingen som förväntar sig att de är smärtfritt att klämma ut en handboll ;) men de är gärna någonting jag tänker undvika tills dagen är kommen :P
    haha en handboll rolig du.,,,, Tur man glömmer smärtan så fort bebisen e ute....
  • Helen C

Min moderkaka har  tagit sin tid att komma ut ca 50 min båda ggr så har varit nära att de blivit OP..... Men skönt att man slapp de så man vet ju va man har att vänta sig igen

20+0 idag=)

• Helen C

Jag tycker inte en förlossning ska gå för fort heller, man vill gärna hinna med själv, annars kan man ju hamna i någon depression om de e så illa, men de behöver ju inte bli så...

Lustgasen hjälpte för mig. Jag e inte heller nålrädd, men kommer ändå inte ta EDA utan håller mig till gasen. Blev inte lullig eller någonting, men än att jag blev väldigt torr i munnen

• Helen C
    Marinero skrev 2010-06-20 19:01:02 följande:
    Jag blev rätt full av gasen Men jag försökte hela tiden reglera det så att jag pausade och började andas in igen när en värk va på väg. Men ibland låg man gärna med gasen krampaktigt mot munnen Flört
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
    Jag va nog inte beroende av den som många blir, utan tog den när värken kom sen släppte jag den... Va mest uppe och gick faktiskt, kunde inte ligga ner, så de såg ut som jag gick med stavar i snabb takt i rummet haha... men de hjälpte....

Jag satte igång förlossningen själv=) Skruvade på bröstvårtorna, gav väldigt bra effekt, han va ute på 3½ rimme efter de
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2