• Rosen

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-09 11:53:14 följande:
    Det kommer gå bra ska du se :) Då får ni reda på könet med va? Min svägerska gjorde fvp med sin plutt. Hon sa att det inte alls var farligt. Gjorde ondare att få eda än o göra fvp
    ja vi får reda på könet då oxå
    jag har hört att det inte gör ont med att det känns jätteobehagligt.
    sen e jag nervös för missfall efteråt.
    men jag ska aktivera mig massor i dag så jag slipper tänka på det
  • Rosen
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-09 11:59:53 följande:
    Gör det, det kommer gå bra ska du se
    tack vännen
    tror jag ska hoppa in i duschen nu sen ut lite. vad ska ni andra göra idag?
  • Rosen

hej tjejer o tack för allas lycka till idag.
    det gick bra o jag överlevde fast det var ganska obehagligt. de körde ju in nålen snett nedanför naveln o sen när han skulle igenom hinnan där inne så gick det inte riktigt för den var tydligen extra seg. så han fick prova 3 ggr innan han lyckades o det kändes jätteobehagligt där nere i sidan.
    men skönt att det äntligen e över.
    jag fick inte se så mycket, bara en bröstkorg, hjärtat och en fot. inte ens ansiktet.... men men.
    jag är i vecka 15+4 idag så egentligen hade jag tid för RUL nästa måndag men det blir inget förräns proverna visar sig vara bra, så om 2 veckor ska jag på RUL sa han.
    jag har vilat sen jag kom hem o var uppe o åt lite nu. har även fått nackspärr så jag kan knappt röra huvudet men jag e bara så glad att provet är över nu o väntar spänt på svaren o könet
    vågar knappt röra mig eller göra några snabba rörelser, kanske lite överdrivet men jag vill inte riskera nåt.
    ska nog lägga mig o vila snart igen.
    hoppas allt e bra med er andra!!

• Rosen
    Jojo 85 skrev 2010-05-10 16:32:25 följande:
    Rosen Skönt att det gick bra. Lät mindre bekvämt att han behövd prova 3 ggr dock..Det är ju bra att ta det säkra före det osäkra, så ta det lugnt du
    ja det var lite obehagligt. fast han drog inte ut nålen mellan gångerna utan den stannade kvar en bit in, tur var väl det

tror i o för sig inte jag vila mer utan sitter nog uppe en stund nu

ska bli så skönt att slippa jobba på ett par dagar nu
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-05-10 16:59:04 följande:
    Rosen: va skönt att det är gjort nu! Jag kände en mamma som gjorde provet och hon va väldigt nervös efteråt så hon låg ner i tre dygn. Så du överdriver inte tycker jag, jag hade gjort likadant Eller ja, hon låg inte ner hela tiden men tog det extremt lugnt.
    skönt att höra att jag inte överdriver man e ju så nojig att nått ska hända.
    men jag ska ta o gå ut en liten stund nu på gården. orkar inte sitta inne
    hur många här inne har börjat känna rörelser i magen?
    jag har inte börjat känna än men lite skumt känns det ibland så det kommer väl snart
  • Rosen
    Frogster skrev 2010-05-11 17:22:19 följande:
    Alltså...Tankspriddhet.... Beror det på graviditeten eller håller jag på att bli senil?! Fick just syn på något i ugnen och höll på att dö av skratt när jag plockade ur sista plåten från gårdagens brödbak!Tyckte väl det blev lite väl lite tekakor....Här om dagen hittade jag smöret och osten i skafferiet...Igår svor jag över att jag när tevattnet kokat hade stoppat en tepåse i muggen och sen gått därifrån för att göra något. När jag kom tillbaka och skulle hämta mitt färdiga te så låg den stackars torra tepåsen där i muggen och flinade åt mig!Normalt sett är jag väldigt ordningsam av mig så jag blir tokig på mitt nya vimsiga jag!
    haha du låter ju farlig {#lang_emotions_tongue_out} 
    skämt å sido men det e hemskt att vara så förrvirrad. ibland kan jag oxå känna mig så.

idag har jag tagit det rätt så lugnt, vilat mycket. men jag har läckt lite fostervatten känner jag hoppas det slutar snart
  • Rosen

jag märkte det o börja misstänka det eftersom jag tog provet igår o idag har trosorna blivit blöta hela tiden. ganska obehagligt.
    sen googla jag lite på internet o det e tydligen rätt vanligt att läcka, men att det ska upphöra efter någon dag.
    men man blir ju lite orolig.
    det e som vattniga flytningar fast ännu vattnigare

• Rosen

tack så mycket alla. ja hoppas det slutar sippra snart.

jag känner ingen skillnad i hy o hår nu under graviditeten jämfört med innan. men det har jag inte gjort de andra graviditeterna heller.

jag har fått jättemycket acne efter förlossningarna, så mycket att jag varit tvungen att ta medicin mot det. hoppas jag slipper det denna gången. för det var skitjobbigt att ha en nyfödd bebis samtidigt som huden sprack o det rann ut var. usch va äckligt det lät

• Rosen
    Jojo 85 skrev 2010-05-11 20:49:47 följande:
    Jag har för mej jag läste förra grav att dom måtten här på FL är huvud till fot.. därav längre mått än andra sidor som brukar mäta huvud till rumpa..___________________Nu har jag o Josefine kommit hem från min mamma. Jag bjöd in mej (oss) på middag eftersom min man jobbade över idag. Ville oxå passa på att berätta om det kommande syskonet eftersom jag inte hann i lördags.Jag var helt inställd på att ho skulle vara lite "negativ" till det.. o att jag skulle behöva förklara att det är s här vi vill ha det. MEN hon verkade riktigt glad faktiskt Hon sa "JASSÅ!" Med ett stort léende på läpparna. När min man kom o hämtade mej o Jossan så sa hon "Jag hörde nyheten" med ett stort léende på läpparna. Min man var smått chockad över hennes glada min Hon verkar ha kommit tillrätta i mormor rollen ordentligt nu. Hon har ju vetat att vi ville ha fler barn.. vilket nog gjorde att hon var merberäd på nyheten, även om hon kanske tänkt sej lite senare.. Åh, det känns SÅÅÅÅ bra att hon blev så glad!
    så roligt att hon blev glad, då mår man själv oxå bra. jag kände bara sån lättnad när mina föräldrar blev glada. jag vet inte men jag förväntar mig nog bara negativa kommentarer från släkt osv eftersom det varit mycket sånt förr.
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-05-11 21:00:31 följande:
    Ja jösses luktsinnet ja. I början mådde jag så illa av parfymer! Ja alla söta dofter! Nu går det bättre men jag klarar ändå inte för mkt starka dofter!Ja lustigt nog tappade jag aldrig så mkt hår varken under eller efter amning. Men just det där lugghåret Jag ville klippa lugg sist, en kortare lugg men frissan fick inte till det som jag ville utan sa att vi får vänta tills det växer ut lite igen. Vi ska sälja vår bil för att köpa en större som sambon hittat i Nyköping. Nu ringde det en kille på våran bil så sambon har skickat fler bilder till honom Ååh hoppas det blir en snabb affär så vi kan köpa den vi tittat på !
    jag håller tummarna att affären går snabbt o att ni kan köpa en annan bil. vad hade ni tänkt er för en?

min lukas skrev 2010-05-11 20:56:39 följande:
    Större bröst är ju en bra biverkan!!!!Slippa hålla in magen är en annan!Man blir lite extra ompysslad, mina högstadieelever erbjuder sig helt plötsligt att bära saker åt mig???? De är som Dr Jekyll och Mr Hyde från en dag till en annan.
    större bröst skulle jag oxå vilja få
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2