• Rosen

BF November,2010 DEL 2

Marinero skrev 2010-05-11 21:10:39 följande:
    Vi har kollat in en vinröd Volvo v70, kombi Vi har en volvo nu och vill gärna ha det i framtiden med. Ja större bröst är ju inte fel Kag inbillar mig att de blivit fylligare nu sedan jag slutade amma. De va ju som thépåsar så fort jag sinade Med Olivia växte de inte ett dyft förrän jag började amma. Herregud de såg ut som värsta sillisarna Men läskigt va de för de va alldeles stenhårda och rödflammiga de två första dygnen. Kompisen sa bara, shit vilka pattar haha jag har ganska små annars Appropå kompis, så är ju min bästa kompis nygravid. Det är jättekul, trodde aldrig vi skulle va gravida samtidigt så det är så kul att prata lite krämpor ihop De har ju velat lite fram och tillbaka och min komis har eg aldrig velat ha barn men börjat fundera lite sista året sen jag fick. Nu slarvade hon en gång för hon hann inte fixa nya piller och på den vägen va det
    aha men volvo e bra bilar! hoppas att ni blir nöjda.

mina bröst är inte så stora, typ B-kupor men som tur e så har dom alltid sett likadana ut o har inte ändrat storlek när jag blivit gravid osv, bara blivit jättestora när amningen precis satte igång ( som dom blir på alla). men jag funderar ändå på att operera dom större sen.
    jag ska i alla fota brösten när amningen kommer igång o ha som minne sen när man sitter där med sina små bröst

va roligt att din kompis oxå är gravid! min bästa kompis är oxå gravid o jag ligger 2 veckor framför henne. känns jätteroligt faktiskt. synd hon inte bor i samma stad som mig bara.
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-05-11 21:28:27 följande:
    Ja fota bröna kanske man ska göra så man kan minnas tillbaka Åh va kul. Min kompis ligger exakt två månader efter mig! Enligt mens iaf! Hon bor hör tyvärr inte i samma stad. Nio mil härifrån.
    trist att intee kunna träffas så ofta. min kompis bor ju bara 3 mil från mig så vi kommer nog träffas en del hoppas jag.
    PennyJenny skrev 2010-05-11 21:28:40 följande:
    Större bröst hade jag gärna sluppit :) Mina är (lagom) stora som dom är och blir för stora när jag är gravid tycker jag! Sköööönt att slippa hålla in magen (numera försöker man ju nästan puta istället, hahaha). Mitt luktsinne denna gången är helt ok. Kan fortfarande vara nära sambon osv ;) När jag var gravid sist tålde jag knappt lukten av mitt ex huvud. Tyckte han STANK i hårbotten och blev nästan äcklad  Stackarn...
    hihi mitt luktsinne e inte heller förändrat, men det blev det i o för sig inte ens när jag slutade röka
    Jojo 85 skrev 2010-05-11 21:45:22 följande:
    mina bröst är fortafrande "slappa" sen mjölken sinade   förra grav vart dom STORA snabbt.. o nu är dom mindre än vad dom var innan förra grav..hmm. ja,ja.. ska skaffa så många barn som vi vill ha först sen kan man börja diskutera ev operation.. beroende på hur man trivs el vantrivs då..
    ja operation ligger ganska nära efter nästa barn tror jag.
  • Rosen
    Bisquit skrev 2010-05-12 08:50:39 följande:
    God morgon. Herregud va ni skriver, härligt!Rosen, inte bra med vattenläckage. Kan du inte sätta dig på en tub klister eller nåt? Hoppas verkligen att det försvinner snart. Ang flytningar är jag precis tvärtom. Förväntade mig mycket eftersom det står i alla böcker, men jag är istället nästan torr. fast nu på senare tid har det blivit lite bättre. Det trodde man aldrig att den dagen skulle komma då man "längtade" efter det... ang hy så märkte jag för ett par veckor sen att mina små rynkor som jag skaffat mig på ålderns ( 31 år ) höst, har försvunnit. Jippie!! Tänkte jag, äntligen har jag hittat en mirakelkräm som fungerar. Och inte var den speciellt dyr heller. Och dryg som sjutton. ( loreal youth code ) Så läste jag på nätet igår. "Många kvinnor får även minskade rynkor och fina linjer när dom är gravida". Amenvafaaaaan... *s*
    hihi jo jag har tänkt tanken på att sätta mig på en tub klister vi får se hur mycket jag sipprar idag annars får jag kontakta dom. jag har ju nästan precis stigit upp så vi får se
  • Rosen
    Min Engla skrev 2010-05-12 10:11:26 följande:
    Åh vad spännande!!  Jag har inte heller en aning  - inga "känningar" vad det kan vara. Nästa Torsdag den 20 de ska vi åka till Malmö och göra ett ultraljud på Emma kliniken - de säger sig kunna se könet från v 18 - men när jag ska dit är jag i v 16 (15+5), det är nog lite tidigt. Men vi koomer att ploppa frågan sen är det upp till dem.Är det många här som ska kolla vad det är?
    vart bor du nånstans?
    jag har varit på emma ulklinik 2 ggr för tidigt ul denna gången. dom e väldigt trevliga. ska dit nångång i vecka 28 och göra 3d ul. 
    jag tror att de kan se könet i vecka 16. jag håller tummarna
  • Rosen
    PennyJenny: Tror POJKE
    Kicki08: Tror POJKE
    Chanelll:tror FLICKA
    Williams Mamma 070824: Tror POJKE
    Frogster: Tror POJKE
    Helen C: Tror POJKE
    Bisquit: Tror flicka
    Rosen: tror flicka
  • Rosen
    PennyJenny skrev 2010-05-12 12:46:03 följande:
    Vi har bokat köns-ulj i v22 där. Det var det tidigaste man kunde boka det på Emmakliniken.
    aha men då har du bokat kön i 3d/4d? för på deras sida står kön från vecka 18.
    jag får reda på könet i o med fvp så jag ska välja ett 3d ul på ansiktet på emma ulklinik. ska bli jättespännande
    PennyJenny skrev 2010-05-12 12:47:05 följande:
    Hahaha, blir det som vi alla tror får vi måååånga pojkar här
    jag har ju exakt likadan graviditet som med pojkarna förutom att jag e pigg denna gången men jag tror ändå jag får en tjej
    Helen C skrev 2010-05-12 13:04:23 följande:
    Har lagt in bild på min mage. Går in i vecka 16 idag=)
    wow vilken fin mage!
  • Rosen
    PennyJenny skrev 2010-05-12 13:56:04 följande:
    Japp, det ska bli 3D/4D då :) Har aldrig gjort det så det ska bli superspännande! Och då ska även barnen få följa med :)  (Vill ju ha RUL avklarat så man vet att bebis är frisk där inne)
    så spännande
    man får ju nog oxå en dvd med sig med bilder o så hem.
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-05-12 14:22:32 följande:
    Ja, en kompis gjorde det och hon rick en dvd film med sig oxå
    det e nog jätteroligt att ha som minne kan jag tänka mig.
    jag skrev precis till emma ulklinik och tänkte faktiskt boka ett anatomigransknings-ul. tycker det verkar vara intressant. o så kan man göra det snart ju.
    o sen ska jag göra ett 3d/4d ul senare, kanske i vecka 28
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-05-12 14:46:15 följande:
    Va spännande
    nu e det bokat till den 26 maj
    popcornplaya skrev 2010-05-12 15:01:41 följande:
    Åh jag skulle också vilja göra 3d/4d men det är alldeles för dyrt. Tycker det kostar tillräckligt med bara vanligt köns ul när man inte har bästa ekonomin. Jaja vi får väll se om vi lyxar till det....
    ja det blir en del pengar och inget som man direkt bara tar fram så där bara. om inget annat kan du ju kanske önska dig i födelsedagspresent eller nåt
  • Rosen
    kicki08 skrev 2010-05-13 07:31:13 följande:
    Chanell: Hmm.. kan det vara hinnsäckens storlek kanske? Äh bara en vild gissning Här är vi oxå uppe med tuppen 5.50 vaknade gossen imorse. Inte ovanligt alls. Mamma och pappa skulle gärna sova längre. Men sover Theo längre blir det helgalet på dagen för honom. Idag ska vi på playdate hos en kompis till mig och hennes 8 månader gamla dotter Vera Mys.
    jag tror oxå det är hinnsäcken. det var min första tanke, men jag e inte säker

idag orkar jag inte bara sitta här längre, utan ska nog åka o kolla på eric saade eller vad han heter. ni vet han som sjunger manboy. barnen älskar honom
    Marinero skrev 2010-05-13 07:54:36 följande:
    Ja jag klättrar på väggarna om jag inte har ngt planerat! Vi är några mammor som träffas varje vecka och fikar Men snart börjar ju folk jobba, då vet jag inte va man ska göra. Men när tvåan kommer behöver jag nog inte fundera så mkt på den saken kanske Jag har satt upp Olivia fr augusti men jag kommer tacka nej till platsen. Jag sätter upp henne till våren ist och så får jag se om jag känner att hon ska börja eller om jag håller henne hemma till hösten
    va mysigt med fikor. det är ju oxå lite roligare att träffa folk med barn i sina barns egen ålder än folk som inte har barn alls. allra lugnast e ju när man själv bara har en bebis o träffar andra som oxå har bebisar
    jag har ju en son som snart e 7 år och och när han har kompisar så kan man knappt ha dom inne för dom e sjövilda så det blir ganska jobbigt. tror att det e vanligt när det gäller pojkar. min minsta son fyller 4 nu o han har en tjejkompis som e lika gammal. dom får jättegärna vara inne för man märker inte av dom, dom e jättelugna
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2