Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

Själv har jag en hemma som är otroligt mammig just nu. Pappa får inte göra någonting. Det är lite jobbigt just nu då man gärna vill ha lite avlastning emallanåt när mannen är hemma från jobbet.

Jag försöker ju få mannen att göra lite ändå även om sonen vill att jag ska göra det och bråkar för att han inte vill att pappa ska göra. För jag tycker ju inte att det är upp till sonen att bestämma vem som gör vad men mannen ger upp så lätt.......

Hur ska det bli sen när man har en liten om det fortfarande är såhär? Jag kan ju inte göra allt om jag sitter och ammar. Ibland blir jag bara så frustrerad........

Nu har jag gjort dagens röj här hemma i alla fall och tagit fram en ben&jerrys ur frysen som jag ska gotta mig med. Ben&Jerrys löser alla problem (i alla fall tillfälligt).

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya
    NJsmamma skrev 2010-09-15 10:02:02 följande:
    Ben&Jerrys är problemlösaren nr 1, fantastico Kan förstå att det är jobbigt när han är så mammig och du har så himla ont, blir liksom inte lättare direkt:/  Det är nog jättebra precis som du säger att låta din man göra lite också, visa sonen att ni är två vuxna och att han inte kan bestämma vem som ska göra vad.. Lättare sagt än gjort,  har ju själv världens mammigaste tjej och vissa stunder gör jag det ändå bara för att man inte orkar höra tjafset eller att det blir en massa gråt, men försöker ignorera det för det mesta.
    Ja det blir ju ofta att man tar över bara för att man inte orkar ta konflikten, och min man lämnar ännu oftare över bara för att han inte orkar ta konflikten.

Sen tycker jag ju synd om mannen också när sonen bara ropar efter mig hela tiden och att jag ska göra allt. Eller i alla fall allt tråkigt, haha. Leka tycker han går bra att göra med sin pappa. Där är inte jag lika rolig.
  • popcornplaya
    Annizsj skrev 2010-09-15 12:11:29 följande:
    Åh va fint! Vill också ha en vagga denna gång. Vart köpte ni eran? Vill hitta en beg! Vagga tar inte lika mkt plats och så fort Viggo kan ligga i vanlig säng kan lill" ta över spjälsängen. Känner inte för att köpa en till spjälsäng! 

Ang hans mammighet! Det är ju förmodligen för att han anar att det är ngt lurt med mamma just nu. När jag väntade Viggo kunde jag knappt gå en meter utan att Milo höll i mig. Var vi ute höll i mig hela tiden. Det var skitjobbigt runt ut sagt. Sedan när vi kom hem med Viggo sade han bara dumma och var arg arg! Det tog lite tid för honom att vänja sig vid sin nya "konkurrent". Så jag tror att det är en reaktion som gör denna mammighet. Sen när bebisen kommer är det mkt möjligt att han blir antimamma ett tag och då får du typ inte göra ngt. Vad föredrar man?
    Dags att ge sig ut på dagens skolprojekt. Vi ska ut till en mosse o leka å ha oss (haha). Regnat från och till hela fm, så det blir regnkläder å hela köret!

Ha en fin em alla! 
    Vaggan byggde en granne till min mormor och morfar åt oss när vi väntade Philip. Den är riktigt rejäl och Philip låg där i flera månader innan vi bytte till spjälsäng.

Jo det är väll så att han känner på sig att det är nått med sin mamma. Sen har det även blitt så mer och mer sedan mannen fick ett jobb igen efter att ha varit hemma och arbetslös i 1 år. Från att vara van vid att ha båda föräldrarna hemma så är det bara jag som är hemma och gör allt på dagarna.

Har lagt honom för att sova middag nu men han bara ligger och pratar.... Igår ville han inte sova alls utan det var samma visa då också. Jag som älskar när han sover middag och man får lite lugn och ro en stund.
  • popcornplaya
    Hedi skrev 2010-09-15 21:14:14 följande:
    Förlat men jag hade en kille fran Trollhätten och det maste nog vara den värsta dialekten .
    Klagar du på Trollhättedialekten Tungan ute Det pratar vi här hemma,hehe.

Usch vad trött jag är idag. Låg och kollade på kungarna av tylösand igår kväll och sen även lite av debatten på 4:an. Tyckte så synd om Ohly som skulle fria i tv och så bryter 4:an för reklam precis innan så frieriet kom inte ut.
  • popcornplaya

Jag kan inte låta bli att kolla på kungarna av tylösand just för att dom gör bort sig så mkt. Då kan man sitta här hemma och känna sig duktig själv, hehe. Tror faktiskt inte dom vinner något vad jag vet.

Tycker så synd om er som måste upp på nätterna och kissa, oftast behöver jag inte gå upp en ända gång och i sånna fall räcker det med en gång. Jag kissar innan jag lägger mig och sen på morgonen. Men det kan ju ändras sen. Med sonen var jag uppe mkt mer och kissade på nätterna.

Är helt slut just nu, känns som jag vart ute och sprungit ett maraton eller nått. Men det ända jag gjort är att ha gått fram och tillbaks till sonens dagis och sen plockat lite här hemma. Det tar musten ur mig. Det är verkligen jobbigt att vara höggravid och att kroppen bara inte orkar. Känner mig så svag och klumpig.

• popcornplaya

Man glömmer liksom bort hur ont det VERKLIGEN gör att föda barn för annars hade man väll inte gjort om det. Fast jag tyckte dom vanliga värkarna var värst. När man väl fick krysta tyckte jag inte det var så farligt faktiskt. Men det kanske beror på att jag var inne i lustgasdimman då. Hade ju inte lustgasen innan. Den ska jag banne mig ha direkt när jag kommer in denna gången! Hehe.

Just nu sitter jag och bävar för att promenera till dagis igen och hämta sonen. Orkar inte resa mig ur soffan. Är så trött i kroppen idag. Sen har ju inte sonen velat sova middag dom senaste två dagarna, Jag hoppas verkligen han vill det idag så jag kan få passa på att blunda litegranna.

• popcornplaya

Jag är trööööött. Idag är jag verkligen sjukt trött och sonen vill inte sova middag idag heller. Tredje dagen nu som han inte vill sova middag. Jag som hade hoppats på att få blunda ögonen lite när han sov. Nu sitter jag i soffan med honom och kollar på pingu istället och försöker hålla mig vaken. Vill att tiden ska gå så klockan blir halv 4 och jag kan börja med maten så håller jag mig vaken i alla fall.

Gud vad mkt lättare det var att vara gravid förra gången när man bara kunde gå och lägga sig om man var trött, det funkar ju inte så bra nu tyvärr.

• popcornplaya

Oj vad det skrivits här inne! Har försökt sitta och läsa ikapp nu.

Själv mår jag skit, min förkylning har blivit värre igen. Jag antar att jag kanske överansträngde mig lite igår eller nått så det blossade upp igen. Är skönt att det är fredag i alla fall så man får lite avlastning från mannen i helgen.

Sonen är på dagis nu vilket är skönt i alla fall, lite lugn och ro här hemma. Brukar passa på att röja då men har bara orkat ta köket idag.

Sonen vaknade strax innan 5 inatt och var ledsen också, antagligen en mardröm eller nått så man är ju inte pigg direkt.

När slutade era barn att sova middag föresten (ni som har lite äldre barn)? Nu har sonen vägrat sova middag dom senaste tre dagarna. Sen om det beror på att han helt enkelt bara har slutat vilja sova på dagen eller om det beror på hans rinnande näsa det får vi väll se. JAG vill inte att han ska sluta riktigt än Flört. Sen är han ju sååå övertrött på eftermiddagen istället och övertrött leder till extremt trotsig......

• popcornplaya
    NoahLeah skrev 2010-09-17 10:44:22 följande:
    Lycka till ni som ska göra TUL. *kram*
    Här sovs det typ ingenting och har ju aldrig en chans att ta igen det på dagarna heller, då är det jobb som gäller...ser mer el mindre levande död ut.

Idag kör jag kvällspass (13-21) sen ledig i helgen...vet ju att sambon ger mig en sovmorgon i alla fall..lördag ska vi ju ev till Östhammar så då blir det tajt.

Någon som vet vad man kan ta för allergimedicin när man är gravid..jag tror jag blivit allergisk mot katterna, kliar sjukt mkt i näsan när jag kelar med dem el de sovit i vår säng.
    Jag vet inte riktigt vilken allergimedicin man kan ta men vet att det finns i alla fall. Prata med din BM eller dom på apoteket så kan dom hjälpa dig.

Jobbigt om du blivit allergisk mot dina katter....
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2