Bebis050810 skrev 2010-09-17 17:46:16 följande:
Skönt att han kan vara hemma så länge sen då, tom februari, då bebis är nyfödd och du behöver hjälp och ni får mysa med liten tillsammans!
men vad länge han är iväg på sjön!! superlänge ju! jag hade inte pallat det, (tror jag)
Är det så att han kan välja hur han vill jobba? typ 2 mån på sjön - 2 mån hemma. 1 mån på sjön - 1 mån hemma...?
Kinne79 skrev 2010-09-17 16:57:37 följande:
Sitter och är avis och frustrerad på min lillebror!
Han är 21 år och bor i lägenhet som mina föräldrar betalar + mat och mobil. Det tycker jag väl är ok, om det inte håller på allt för länge till. Det jag är frustrerad över är att han får pengar utöver detta till helt onödiga och dumma saker. Tex har han för flera månader sedan åkt fast för att ha lastat för mycket öl i bilen från Tyskland. (Tillsammans med kompisar) Mamma betalade hela boten på 4000kr och hur lillebror fick pengar till öl vet jag inte. Detta tyckte jag var jättedumt men han hade ju hamnat hos kronofogden annars. Senare fick jag reda på att det hänt igen och böterna fick pappa betala (de är skilda). Fasen han lär sig ju inte om de bara betalar utan att ställa motkrav. Och nyss läste jag på FB att han ska tatuera sig för drygt 2000kr. Jäkla bortskämda snorunge känner jag då. Jag kanske inte är avis men jäkligt frustrerad.
Så är det med min lillebror med, "lillpojken" i familjen. han får oxå massor av pengar till allt möjligt och jag får sköta mig själv. inte mer än rätt iofs, för jag är vuxen och ska ta mitt ansvar! men det e min bror med, 26 år. han borde oxå få tänka själv, ta ansvar osv!! annars lär han sig ju aldrig. Han kan köpa dyra märkeskläder, snusa, röka, gå på krogen, åka på resor mm och är arbetslös, undra hur det går ihop??
ja får inget utöver vid födelsedag + jul. Ja barnen får ju när de fyller år, jul, nåt då och då, så det är inte det, men man tycker ju att det ska vara lika för båda "barnen" i familjen. eller hur!
Så jag förstår dig fullt ut!!
jag skulle oxå vilja kunna göra lite kul grejer.
POPCORNPLAYA- ben&Jerrys, det 'är en glass vad jag förstått, men vad är det för speciellt med den??
TANIKO- jag är inskriven på AF nu sen liten började på dagis för 3 veckor sen, hoppas de inte hittar nåt jobb eller kurs till mig nu, för jag orkar inte jobba!! Väntar på mina a-kassepengar, OM jag nu får några, har räknat med det, men väntar på beslut, de sa att jag kanske varit ifrån stämplingen för länge...... Hur man nu kan vara det??? Vaddå lixom, är det inte bra att man göra annat än att bara stämpla!? ibland undrar man hur systemet funkar!!
Det är världens godaste glass, hehe. Men svindyr är den. 50kr för en halvliter.
NoahLeah skrev 2010-09-17 17:28:58 följande:
Hur många här är det som jobbar heltid och hur många är hemma av någon anledning? (bara ren nyfikenhet).

Jag är hemma, är arbetslös.