• Rosen

BF November,2010 DEL 2

NoahLeah skrev 2010-08-29 17:34:15 följande:
    Spännande.
     Vart ska du? Jag gör mitt på Karolinska i Stockholm.
    jag ska i malmö
    Kinne79 skrev 2010-08-29 17:36:37 följande:
    Gör alla tillväxtul?
    här i malmö ingår altid ett ul i vecka 19 o sen ett i vecka 33
    o sen 2007 har dom börjat med att man får även se bebisen i 3d/4d o får bilder med sig hem på det ul i vecka 33.
  • Rosen
    Helen C skrev 2010-08-29 19:27:54 följande:
    Någon som har funderat att ta lavemang vid förlossningen????
    jag har inte tagit det någon av ggr så jag ska nog inte ha det denna gången heller.
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-08-29 20:56:03 följande:
    Åh jag har haft onda sammandragningar sedan igår kväll av och till. Det gör ont i magen av och till. Jag är jättejättetrött och har ont i tappen emellanåt.  Mitt av och till innebär att jag kan känner de flera gånger i timmen, dock inte så jag kan känna av om de är regelbundet.

Ni är ju de flesta omföderskor - är det normalt?
    jag har aldrig haft sammandragningar/förvärkar så jag vet inte hur det e. jag hoppas inte jag får det denna gången heller för det låter inget kul.
  • Rosen
    popcornplaya skrev 2010-08-30 07:25:40 följande:
    Jag tog lavemang sist och om det finns tid till det denna gång så vill jag nog ha det igen faktiskt.

Läste på en sida att man ska känna bebis ca 10gr i timman. Det gör verkligen inte jag. Min bebis är jättelugn och det är inte alltid några stora rörelser utan ibland bara små ryckningar eller hur man ska beskriva det som.

Jaja, jag ska ju till BM imorgon så man får väll prata med henne.
    tror det e väldigt individuellt hur mycket man känner bebisen. alla mina 3 ggr har jag knappt känt av rörelser, endast ett par buffar på kvällarna. o det har ju stämt, när de sedan kommit ut så har de varit jätttelugna o är lugna än idag folk till o med frågar mig hur jag har fått båda mina barn så lugna så denna gången är bebis oxå rätt så lugn men nog aktivast av de alla. fast jag känner definitivt inte honom 10 ggr i timmen. men det e jag snarare glad för. för att jag då hoppas på en lika lugn unge igen
  • Rosen
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-30 07:31:37 följande:
    Jag har sååå ont. Bebis trycker neråt så in i helvete... Det känns inte alls mysigt vill jag lova.
    Men nu ska jag åka till skolan, jag som knappt sovit nåt inatt!
    han kanske fixerar sig? inte kul alls när man har ont slutar du tidigt idag så du kan hem o vila lite?
  • Rosen
    sebbe123 skrev 2010-08-30 08:17:47 följande:
    Trött trött och trött, fy idag känner jag mig som en zombie har sovit så dåligt inatt, hittar aldrig nån bra sovställning och ont varje gång man vänder sig.
    Och idag ska stora killen till tandläkaren sen är det fotbollsträning kväll också, tror det kommer bli en tidig kväll för mig idag.
    usch jobbigt när man har massa inplanerat o är så trött eller inte mår bra... hoppas att din dag går snabbt i alla fall!

e jag den enda som sover bra på nätterna? jag vaknar inte en enda gång på natten o behöver inte gå o kissa heller. jag går inte heller o kissar extra på dagarna, vilket jag e jättetacksam för.
    men jag får ha en kudde under magen om jag ligger på sidan annars gör det ont.
  • Rosen

usch idag e en sån dag då jag känner mig irriterad.... men jag vet inte riktigt varför...... jobbigt när man känner så, det tar så mycket energi. hoppas det känns bättre när jag varit hos bm. ska vara där kl 11.

• Rosen

jag var hos bm idag o allt såg bra ut. jag frågade om hon kunde känna om han fixerat sig o det gjorde hon men huvudet var rörligt o fortfarande högt uppe så han har inte fixerat sig. men hon bad mig känna med mina egna händer o jag kände huvudet, så jäkla häftigt. o sen sa hon hur det ska kännas hur det känns när det e fixerat så nu kan jag kanske känna efter själv om nån vecka o se fall det har sjunkit
    hon sa oxå att man kan känna att det e en något större bebis än genomsnittet men inte mycket.

• Rosen
    dagalie FZ skrev 2010-08-30 20:51:11 följande:
    Vad häftigt! Kan man verkligen känna sånt själv? Hur känner man ifall det är huvudet eller rumpan?? Jag kan känna en kroppsdel som är stor, pressas mot mina revben, men jag kan inte avgöra vilken del på bebisen det är... Men jag förmodar att det är hans rumpa, då jag känner sparkar eller buffningar väldigt långt ner mot mynningen.. Ibland är det obehagligt, då det blir som ett vakuum i slidan.. När beräknar de att bebisarna vänder på sig och fixerar sig? Vilken vecka börjar BM kolla sånt?
    ja jag fick lägga mig med benen lite böjda o sen ta ett djupt andetag o andas ut genom näsan, samtidigt som man har händerna nere under naveln o känner efter. när hon sa hur man skulle göra o hjälpte mig så kände man verkligen att det var huvudet.
    men be i så fall din bm visa dig hur man gör för det kan nog vara svårt att känna själv först.
    jag vet inte exakt men jag vet att första barnet brukar fixera sig tidigare än andra o tredje barnet. första barnet kanske i vecka 35 o sen andra o tredje barnet runt vecka 38 eller nåt
  • Rosen

hehe jag skulle lätt kunna bli hemmafru. har alltid nåt att pyssla med här hemma tycker jag så jag har svårt att tror att jag skulle kunna bli uttråkad.
    en jag känner e mammaledig nu o har varit något år o hon har suttit inne mestadels av tiden o inte hittat på nåt alls. hon tycker själv att hon haft en tråkig mammaledighet o jag hade aldrig klarat av att leva så. hon umgås inte heller med någon så hon har varit helt själv hela sin mammaledighet.
    jag är själv väldigt social av mig o klarar knappt av en dag utan att ha folk omkring mig. jag vet inte vad jag gör om jag blir isolerad när jag går  hemma. det får bara inte hända! men jag tror det e rätt så lugnt ändå, jag e alltid ute o ränner o umgås med folk så jag HOPPAS inte det blir nåt problem. sen finns det 3 andra mammor här på gården som oxå ska ha bebisar samtidigt som mig.

• Rosen
    Kinne79 skrev 2010-08-30 22:17:01 följande:
    Jag skulle också kunna vara hemmafru, men kanske inte här där jag bor nu, finns inget att göra efter barnet fyller 2, då går i princip alla på dagis och kompisarna jobbar ju på dagarna.

Jobbade som aupair i Florida i 4 år och då var jag ju typ hemmafru, jobbade mellan 7-8 och 15-18 och jag hade aldrig tråkigt, men då var vi ju många med samma arbetstider och det fanns massor av aktiviteter att göra.
    va mysigt det lät med aupair i florida! jag ångrar mig faktiskt lite att jag aldrig tagit chansen att åka till usa o bo där. det e min stora dröm faktiskt. skulle vilja ha massor av pengar o bosätta mig där med familjen i några år.

både jag o min man e såna människor som lätt blir uttråkade o kan inte bara sitta o slappa en hel dag. vi vill alltid ha något attt hitta på eller någon att umgås med men sen e både han o jag världens lugnaste människor i sättet. alla som träffar oss säger det haha, till o med bm sa det idag

så därför e min fasa att jag ska isolera mig när jag går mammaledig men det kommer jag nog inte göra om jag känner mig själv rätt.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2