Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Jag skulle också kunna vara hemmafru, men kanske inte här där jag bor nu, finns inget att göra efter barnet fyller 2, då går i princip alla på dagis och kompisarna jobbar ju på dagarna.

Jobbade som aupair i Florida i 4 år och då var jag ju typ hemmafru, jobbade mellan 7-8 och 15-18 och jag hade aldrig tråkigt, men då var vi ju många med samma arbetstider och det fanns massor av aktiviteter att göra.

• Kinne79
    Rosen skrev 2010-08-30 22:23:27 följande:
    va mysigt det lät med aupair i florida! jag ångrar mig faktiskt lite att jag aldrig tagit chansen att åka till usa o bo där. det e min stora dröm faktiskt. skulle vilja ha massor av pengar o bosätta mig där med familjen i några år.

både jag o min man e såna människor som lätt blir uttråkade o kan inte bara sitta o slappa en hel dag. vi vill alltid ha något attt hitta på eller någon att umgås med men sen e både han o jag världens lugnaste människor i sättet. alla som träffar oss säger det haha, till o med bm sa det idag

så därför e min fasa att jag ska isolera mig när jag går mammaledig men det kommer jag nog inte göra om jag känner mig själv rätt.
    Än är det inte försent att prova på livet i Usa, men tyvärr behöver man ganska mycket pengar för att leva ett ok liv där. Jag fick ju prova på det lyxiga livet under mina år där, så lyxigt kommer jag aldrig leva igen, men det finns saker som är toppen här hemma också som inte finns där.
    Vad jobbar ni med? Har ni möjlighet att åka iväg via jobbet? Vi har planer på att bo utomlands via min mans jobb om 3-4 år ungefär, då kan det hända att vi hamnar i Usa, men det kommer inte bli samma lyxliv som förra gången.
  • Kinne79

Vi2blir3- Skönt att allt såg bra ut, försök att vila nu.

HelenC- Vad fint det blev. Önskar att jag också hade 8-10 veckor kvar. Jag kan ha så mycket som 15 veckor kvar.

ID blir 3- Jag hade en trög viktuppgång i början, men nu har jag verkligen börjat ta igen det. Är snart i v.28 och har gått upp 8 kg.

Rosen- Oj, vilken fin mage. Tycker min har slutat växa, men det har den nog inte....

Taniko- Jag har varit trött sen jag började jobba igen för 2 veckor sedan, idag har jag tex sovit 2h nu på em.

På tal om jobb, jag är så glad att jag gått ner i tid, jag är verkligen usel på jobbet just nu. Sjukt glömsk, kommer på saker varje dag när jag kommer hem som jag skulle ha gjort.

• Kinne79
    dazazz skrev 2010-08-31 20:20:10 följande:
    Uj, lagom till att jag fått reda på vad sammandragningar är så har jag haft det nästan hela dagen, känns inte alls bra :( periodvis har det känts som en enda låååååång sammandragning. Hoppas att det bara är en engångsgrej pga dålig sömn och jobb hela dagen.

Jag gick upp 20 kilo med ettan, från 60 till 80. Den här gången startade jag på 63 och låg för två veckor sedan på 71. Förra gången så var min stora viktökning mellan ca v 20-28, då gick jag upp ett kilo i veckan. Hoppas inte gå över 80 den här gången heller i alla fall, de var ju inte direkt lätta att bli av med...
    Åh, det där låter lovande att man kan ha viktökning i mitten sådär, jag har gått upp massor de senaste veckorna, skulle vara skönt om det planade ut.
  • Kinne79

Jag har pco så har svårt för att gå ner i vikt i normala fall också, så jag bävar inför vad som komma skall.

• Kinne79
    Rosen skrev 2010-08-31 21:56:33 följande:
    ja si så där 2-3år låter bra för kroppen att återhämta sig
    Kinne79 skrev 2010-08-31 21:54:29 följande:
    Jag har pco så har svårt för att gå ner i vikt i normala fall också, så jag bävar inför vad som komma skall.
    åh det låter inget roligt ju, hoppas att du ändå lyckas att gå ner
    Det hoppas jag också. Har endel kilon även innan graviditeten som jag höll på att kämpa med. Tex gick jag upp 7 kilo under hormonbehandlingarna. Men det ska vara svårare när man har pco, så måste sätta låga mål så att jag inte ger upp.
  • Kinne79
    Rosen skrev 2010-08-31 22:10:09 följande:
    jag vill oxå fixa magen sen o brösten. alltså jag har inga komplex för brösten egentligen, men jag vill ha dom lite större o slippa gå i bh alltid.
    Kinne79 skrev 2010-08-31 22:03:45 följande:
    Det hoppas jag också. Har endel kilon även innan graviditeten som jag höll på att kämpa med. Tex gick jag upp 7 kilo under hormonbehandlingarna. Men det ska vara svårare när man har pco, så måste sätta låga mål så att jag inte ger upp.
    jag e ju 160 lång o innan jag blev gravid så vägde jag 48 kg. sen gick jag ner till 54 kg efter första barnet o sen blev jag gravid igen o efter andra barnet gick jag bara ner till 58 kg o nu innan jag blev gravid denna gången så vägde jag 62 kg... så jag vill ju ner till minst 50kg igen,
    Det är det där jag fasar för att jag ska hamna på plus 10 efter denna graviditeten och sedan öka på  det efter nästa.
  • Kinne79

Zazz82- För min del är det så att min pco kan bli lindrigare om jag går ner i vikt och det kan i sin tur göra det lättare att få syskon. Skulle vara skönt att klara det på egen hand och slippa behandlingar.

• Kinne79

Vad är era åsikter/erfarenheter kring ergonomisk sittdel (typ Bugaboo) är det bra eller dåligt?

Är det någon som vet något om Britax Vigour 3? Har hittat en fin och billig på Blocket som jag blev lite sugen på.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2