Rosen skrev 2010-08-30 22:23:27 följande:
va mysigt det lät med aupair i florida! jag ångrar mig faktiskt lite att jag aldrig tagit chansen att åka till usa o bo där. det e min stora dröm faktiskt. skulle vilja ha massor av pengar o bosätta mig där med familjen i några år.
både jag o min man e såna människor som lätt blir uttråkade o kan inte bara sitta o slappa en hel dag. vi vill alltid ha något attt hitta på eller någon att umgås med

men sen e både han o jag världens lugnaste människor i sättet. alla som träffar oss säger det haha, till o med bm sa det idag
så därför e min fasa att jag ska isolera mig när jag går mammaledig men det kommer jag nog inte göra om jag känner mig själv rätt.
Än är det inte försent att prova på livet i Usa, men tyvärr behöver man ganska mycket pengar för att leva ett ok liv där. Jag fick ju prova på det lyxiga livet under mina år där, så lyxigt kommer jag aldrig leva igen, men det finns saker som är toppen här hemma också som inte finns där.
Vad jobbar ni med? Har ni möjlighet att åka iväg via jobbet? Vi har planer på att bo utomlands via min mans jobb om 3-4 år ungefär, då kan det hända att vi hamnar i Usa, men det kommer inte bli samma lyxliv som förra gången.