Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Bebis050810 skrev 2010-08-24 16:05:55 följande:
    Klart du ska åka om nu din BM rekommenderade det oxå, och jättemys att få se bebisen igen!
    Visst kan du fråga om kön, men kän efter lite först hur den som gör UL är som person, ibland kan de ju vara lite barska.... men jag är en liten fegis så jag hade nog inte vågat fråga på en sån extra koll... hmm...
    Ja, jag känner mig lite osäker på om jag kan med att fråga eller inte just för att det är en extra koll. Först och främst måste ju allt se bra ut med bebisen.  Får se hur det blir, kommer känna av om det passar sig eller inte.
  • Kinne79
    Jojo 85 skrev 2010-08-24 19:45:19 följande:
    sebbe123 skrev 2010-08-24 13:49:52 följande:
    Å nej sist är du inte, tror jag ligger sist när jag kollade bf-listan är i v26 och så blev jag ju flyttad på rul till
    3:e dec, så egentligen skulle jag väl ha flyttat över till dec tråden men känner mig mer "hemma" här Flört

Tror nog att den lille kommer i nov iallafall, har inte gått över tiden med nån av dom andra och den sista kom tre veckor förtidigt, så hoppas det blir i slutet på nov Drömmer
    Näst sist är jag.. BF 1 dec enl. RUL.. flyttad 9 dagar frammåt (el bakåt beroende på hur man ser det).. från 22 nov iaf.
    Jag hoppas på nån vecka tidigt även denna gången så det blir en sen november bebis ist för en tidig december bebis.
    Nä, du är faktiskt tredje sist. Jag har BF 2 dec. Glad
  • Kinne79

Nu är jag tillbaka från förlossningen (har tyvärr 1h dit enkel)

Allt såg jättebra ut och dom var supertrevliga. Först lyssnades det på hjärtat och vi fick en kurva utskriven. Sedan kollade en läkare med ul, hon tittade jättenoga i ca 20 min, allt var bra med bebis och man kunde tydligt se att moderkakan låg i vägen för sparkarna. Bebisen väger lite mindre än medel, men det känns bara skönt.

Det var helt folktomt vi var där i ca 1½h och visst ville hon kolla könet, och återigen gissades det på en flicka. Glad

Det hade inte föds ett enda barn idag trots att det är fullmåne.

• Kinne79
    Rosen skrev 2010-08-24 20:59:05 följande:
    finns det någon av er som planerar att jobba ända in i det sista? jag vill ju undvika att ta fp innan så jag kommer nog jobba in i det sista men det lär bara bli 2 dagar i veckan ca. ska försöka i alla fall.vet du om du ska få pojke eller flicka?
    Jag kommer att jobba endast 60% sep-okt och i nov kommer jag att vara föräldraledig men utan att ta ut några dagar.
  • Kinne79
    Rosen skrev 2010-08-24 21:22:58 följande:
    skönt att allt såg bra ut o tänk att det verkligen e en liten tjej du ska få så mysigt!

föds det mycket barn när det e fullmåne? i natt var det fullmåne såg jag, jag stod o hängde tvätt när jag kollade på månen
    Dom hade en sån där tavla där de satte upp rosa och blå nålar (inga gula konstigt nog) och där var fullmånedagarna utmärkta. Har för mig att jag läst någonstanns att det föds fler då.
  • Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-08-24 21:58:07 följande:
    Trulsa- Skönt att allt var bra med liten bebis!

Rosen- Jag ska skriva in mig på AF nästa vecka när liten börjar dagis, får se om de hittar nåt jobb till mig, hoppas inte på det! men jag måste ju skriva in mig för att få a-kassa + att få behålla min SGI med att "göra nåt" 5 dagar i veckan fram till BF!Men får du behålla din SGI då om du blir sjukskriven?? man måste ju göra nåt 5 dagar i veckan för att få behålla den, tex jobba, föräldrapenning, a-kassa, plugga......!
    dazazz skrev 2010-08-24 20:38:20 följande:
    Tack för välkomnanden :)

Bebis050810, jag gillar Olivia och Teodor, men vet inte om du tycker de är för vanliga. Alma är också väldigt vackert tycker jag.

Själv kan jag inte förstå att det är hela tre månader kvar. Jag tycker att det är tungt nu, hur ska det inte vara om två-tre månader?
    Olivia heter en väns barn och Teodor är mkt likt Theo och det döpte en annan vän sitt barn till nu i somras så det går inte heller! och Alma heter en annan nära väns barn till mig, dvs en av min dotter Evelinas nära vänner.
    Ja knepigt det där med namn....
    Ja, 6 månader innan BF får man gå ner på 0% om man vill utan att det påverkar Sgi:n, jag har pratat med två olika på försäkringskassan och även läst om det här på fl.
  • Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-08-24 23:05:25 följande:
    Jaha för jag pratade med FK igår och hon sa att jag måste stämpla in i det sista, dvs fram till BF, annars skulle min sjukpenning gå ner till 0 kr om jag blev sjukskriven, men däremot så skulle jag få behålla min SGI när jag tar ut föräldradagar sen i och med att bebis föds innan mitt andra barn fyllt 2 år och 6 månader.

Skumt att de sa annat till dig! För är du 100 på det?
    Nån som vet?
    Förlåt, när jag pratade med dom så tog jag förgivet att det gällde alla. Ringde nu igen och det gällde bara om man var tillsvidare anställd.

Fick reda på idag att jag kommer få 10% av min lön i 150 dagar. Trevligt! Någon mer som har det så?

Vet ni om att de 120 första dagarna som ni är föräldralediga är semestergrundande.
  • Kinne79

Låter ni andra än era män (och barn) känna på sparkarna?

• Kinne79
    Marinero skrev 2010-08-25 21:19:27 följande:
    Ja fast min sambo brukar inte känna så ofta för varje gång han ska känna sparkar hon såklart inte o han har inget tålamod att hålla kvar handen Tungan ute
    Vilka får mer känna?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2