Bebis050810 skrev 2010-08-24 21:58:07 följande:
Trulsa- Skönt att allt var bra med liten bebis!
Rosen- Jag ska skriva in mig på AF nästa vecka när liten börjar dagis, får se om de hittar nåt jobb till mig, hoppas inte på det! men jag måste ju skriva in mig för att få a-kassa + att få behålla min SGI med att "göra nåt" 5 dagar i veckan fram till BF!Men får du behålla din SGI då om du blir sjukskriven?? man måste ju göra nåt 5 dagar i veckan för att få behålla den, tex jobba, föräldrapenning, a-kassa, plugga......!
dazazz skrev 2010-08-24 20:38:20 följande:
Tack för välkomnanden :)
Bebis050810, jag gillar Olivia och Teodor, men vet inte om du tycker de är för vanliga. Alma är också väldigt vackert tycker jag.
Själv kan jag inte förstå att det är hela tre månader kvar. Jag tycker att det är tungt nu, hur ska det inte vara om två-tre månader?
Olivia heter en väns barn och Teodor är mkt likt Theo och det döpte en annan vän sitt barn till nu i somras så det går inte heller! och Alma heter en annan nära väns barn till mig, dvs en av min dotter Evelinas nära vänner.
Ja knepigt det där med namn....
Ja, 6 månader innan BF får man gå ner på 0% om man vill utan att det påverkar Sgi:n, jag har pratat med två olika på försäkringskassan och även läst om det här på fl.