Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah skrev 2010-08-24 11:18:21 följande:
    Ligger du på rygg? Isf kan kroppspulsådern komma i kläm och då mår man väldigt illa. Jag är också väldigt illamående då. Dessutom har min mage börjat strula med mig nu när bebisen tar mer och mer och plats. Får superont i magen då :( Jag har problem med magkatarr och magsår och det blir inte direkt bättre av en graviditet...:-/

Jättefin mage i alla fall :) Jag har inte tagit en enda bild denna gång... känner mig mest stor och tjock....
    Klart du måste ta lite bilder!! kommer ångra dig sen annars.
    Så go for it!

Ja jag ligger på rygg då jag läser för barnen och det är då illamåendet brukar komma, kanske är pga det då, ska jag tänkta på.
    Sen när jag ska sova är jag så van att ligga på sidan, magen men att ligga på magen är ju inte det lättaste nu Tungan ute och på sidan så känns det så obehagligt när bebis sparkar massor!! känns som jag ska mosa den. så jag får bulla upp med en massa kuddar o täcke mellan benen o under magen.
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Maddie: Ja det är nog blodtrycksfall.
    Ja nu är vi i vecka 29 som jag sagt innan, skulle va jättekul om vi hamnade på BB samtidigt!! får vi planera in

Jag längtar jättemkt efter bebis nu!!! samtidigt som jag vill njuta av min sista graviditet, svårt det där Obestämd man e aldrig nöjd. Men vad mysigt det kommer bli att ligga där på BB med sin lill* bebis!! och att få komma hem till mina andra barn, spännande att se hur de kommer vara med bebisen!

• Bebis050810
    Maddie72 skrev 2010-08-24 14:12:03 följande:
    Bebis- Jag tänk om vi hamnar på BB samtidigt. Kul hade det varit. Skrattande Sist gick jag dock 6 dagar över tiden. Få se hur det blir denna gång.

Ang det där med att det är obehagligt ligga på rygg känner jag också av. Inte varit illamående innan, först idag kände jag det och det var bara att lägga sig på sidan igen. Men som sagt var,då börjar bebis att sparka hej vilt. =)

Ang snurrigheten. Jo det är nog blodtrycksfall när jag tänker närmare på det. Tack för tipset!  Ska tänka på att inte röra mig hit och dit för snabbt. När det gäller blodsocker har jag ju diabetes och gör allt för att det ska hållas jämt. Just då surrigheten trädde in, låg jag nog himla lågt i blodsocker och skulle strax äta. Har aldirg varit så snurrig på det sättet då jag legat lågt i blodsocker, så det är nog någon kombination mellan socker och trycket.
    Ja gick 3 dagar över tiden sist, första ggn kom hon på BF, hoppas jag får ca 10 dagar tidigare denna ggn
  • Bebis050810
    Helen- Vad skönt för henne då kommer nog allt gå bra för dem! tänk vad man kan göra nuför tiden egentligen, stoppa upp mkt tidigt i graviditeten och så går allt bra till slut.
    dazazz skrev 2010-08-24 13:57:25 följande:
    Hejhej!

Jag hoppar in här! Har bf 28/11 och är då i vecka 27 nu (om jag inte virrat till det). Enligt bm på rul är det en liten flicka. Har en pojke på 19 månader också som ser till att man håller sig i farten ;) Skriver lite mer sedan när jag läst ikapp mig :)
    Välkommen till oss!
  • Bebis050810

Undrar om ni har några förslag på namn till vår kommande bebis

Mina flickor heter Evelina och Alicia. jag vill inte ha nåt namn på E eller A och det blir en flicka.
    Mina förslag är Ottilia och Leya. Är inga favoriter hos sambon tyvärr
    Har ni några förslag som jag kan presentera här hemma! Vill ha nåt lite mer ovanligt namn, inte typ Anna, Emma, Hanna, Elin och sånna vanliga namn...

Blir det en pojke är vi nog överrens om Isac. Jag ville helst Ossian men det säger gubben blankt nej till så det får det bli i andra namn.
    Nåt annat pojknamnsförslag?
    Men är annars  i mkt stort behov av inspiration till flicknamn!!

Nova-Lee gillar jag oxå...

• Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-08-24 15:55:49 följande:

Idag har jag varit på mvc allt såg bra ut. Sf var 24 och jag behöver fortfarande inte ta järntabletter. Däremot berättade jag att bebisen inte rör sig som förut. Var ju och lyssnade extra på hjärtat förra onsdagen och bebisen har inte behagat röra på sig efter det heller förutom lite igår morse. Så bm bestämde att jag ska få ett extra ul ikväll (måste åka till förlossningen). Efter att jag åkte ifrån mvc så har bebisen plötsligt vaknat och sparkat nästan hela tiden. Skäms Men kommer ändå åka till förlossningen för vill ju se bebisen. Tycker ni det är dumt att åka dit?  Kan man med att fråga om dom ser könet?

Klart du ska åka om nu din BM rekommenderade det oxå, och jättemys att få se bebisen igen!
    Visst kan du fråga om kön, men kän efter lite först hur den som gör UL är som person, ibland kan de ju vara lite barska.... men jag är en liten fegis så jag hade nog inte vågat fråga på en sån extra koll... hmm...
  • Bebis050810

OJ nu går det scharlakasfeber på dotterns dagis!! undra om det är farligt för mig som gravid eller för bebis i magen! nån som vet?
    Blir ju rädd! kanske bättre att hålla barnen hemma då ju, lilla ska ju dessutom börja sin inskolning på tisdag.
    Jag ringde 1177 men hon där kunde inte svara på det.......Obestämd  hon sa att jag skulle ringa min VC imorn.

Scharlakansfeber, är det vanligt lixom.......

• Bebis050810
    Jojo 85 skrev 2010-08-24 19:54:39 följande:
    Kan ju vara fint om namnet slutar på A som systarna.. men inget måste såklart.
    Josefina, Angelina, Minna, Salina..

Evelina står förresten som ett av flicknamnsförslagen hos oss
    ja de slutar på A båda två, har jag inte alls tänkt på
    Smart!
    Linnea hade jag som förslag och det sa han kanske på.... ja så kanske det, sambons farmor hette så oxå.
  • Bebis050810
    Trulsa- Skönt att allt var bra med liten bebis!

Rosen- Jag ska skriva in mig på AF nästa vecka när liten börjar dagis, får se om de hittar nåt jobb till mig, hoppas inte på det! men jag måste ju skriva in mig för att få a-kassa + att få behålla min SGI med att "göra nåt" 5 dagar i veckan fram till BF!
    Kinne79 skrev 2010-08-24 21:15:37 följande:
    Jag kommer att jobba endast 60% sep-okt och i nov kommer jag att vara föräldraledig men utan att ta ut några dagar.
    Men får du behålla din SGI då om du blir sjukskriven?? man måste ju göra nåt 5 dagar i veckan för att få behålla den, tex jobba, föräldrapenning, a-kassa, plugga......!
    dazazz skrev 2010-08-24 20:38:20 följande:
    Tack för välkomnanden :)

Bebis050810, jag gillar Olivia och Teodor, men vet inte om du tycker de är för vanliga. Alma är också väldigt vackert tycker jag.

Själv kan jag inte förstå att det är hela tre månader kvar. Jag tycker att det är tungt nu, hur ska det inte vara om två-tre månader?
    Olivia heter en väns barn och Teodor är mkt likt Theo och det döpte en annan vän sitt barn till nu i somras så det går inte heller! och Alma heter en annan nära väns barn till mig, dvs en av min dotter Evelinas nära vänner.
    Ja knepigt det där med namn....
  • Bebis050810
    Hedi skrev 2010-08-24 21:47:38 följande:
    Bebis: Synd att det inte far börja pa E, mitt favoritnamn är Elsa men det skulle min man aldrig ga med pa. Nu
    väntar ju ju iofs en kille.

Trulsa: Skönt att allt sag bra ut . Men da är det ju en tjej, brukar inte vara sa svart att se om det hade varit en kille.
    och Elsa går inte heller, inget namn jag gillar iofs, (min gammelmormor hette det) min dotters kompis på dagis heter Elsa. Vi bor i ett litet samhälle där alla känner alla och då är det ju extra känsligt det där med samma namn tycker jag! men samtidigt så får man ju inte hålla på att välja bort favoritnamnen bara för att andra heter så!!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2