Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Nu blir det snart läggdags här, har ett besök på antenatal 8.30 imorn, och sen ska ja vara hos bm kl 11

William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad

Ska också till bm idag.
    Jag går nog upp ca 1 kg i veckan nu. Precis som ja gjorde när jag väntade William då gick jag upp 1 kg i veckan från vecka 30.

• mzetterblad

Så då va jag hemma!

På Antenatal gick de väl sådär, flödet var bra idag, men fostervattenmängden har minskat. Och det är ju inte speciellt bra. Men de gjordes ingen åtgärd idag då jag har ett besök inbokat på fredag.

Hos barnmorskan sen gick det bra, hon trodde inte jag kommer till henne mer, förän på efterkontrollen nu. För efter va hon trodde efter att ha läst mina journaler så verkar det som om det blir en igångsättning väldigt snart, kanske tom på fredag.

Vikten var iaf: + 17 kg sen inskrivning
    SF: 31 (samma som för 2 veckor sen)
    Hjärtljud: 144
    Fosterläge: Djupt fixerat

• mzetterblad

På fredag är jag i v. 36+3

Det är nog lite blandade känslor, vill ju gärna ha min bebis och känner mig redo för hans ankomst. Men jag hade helst sett att det startade spontant och inte via igångsättning, då jag verkligen inte vill ha det värk stimulerade droppet, men det kommer jag ju inte ifrån nu.

• mzetterblad
    Helen C skrev 2010-10-06 14:59:45 följande:
    Williams mamma- Gumman, va spännande, men förstår dina känslor... Sa dom något om hans vikt om de liggr på samma???+ Snart har du din pojk hos dig.
    Nej dom gör bara viktskattningar med 2 veckors intervaller.
  • mzetterblad

Ja det får bli lite som de blir nu. Men hoppas på att det ska gå bra ändå
    Ut kommer han ju på ett eller annat sätt ! :) Jag måste ju säga att jag är väldigt förväntansfull!

• mzetterblad
    Belavon skrev 2010-10-06 16:04:15 följande:
    Jag hoppas jag kommer igång spontant, men jag får ju inte gå över tiden (de flesta i släkten har gått över) och då blir det igångsättning för mig med. Fast det ligger 7 veckor bort innan jag vet.

Vi får hoppas att det kommer gå bra för oss :) Tänk om 3 dagar kanske du får träffa honom!
    Ja det känns helt ofattbart, men får se vad dom säger på fredag först
  • mzetterblad

Men min BM på mödravården trodde det iaf, eftersom har fostervattnet väl börjat minska så brukar det inte öka igen

• mzetterblad
    Rosen skrev 2010-10-06 21:10:39 följande:
    åh så spännande men förstår att du känner dig nervös, det e ju så nära inpå nu.
    men du, måste du få värkstimulerande dropp om du inte vill? jag blev ju igångsatt o jag fick inget värkstimulerande dropp. fungerade utmärkt utan.
    Men var du helt omogen då eller hur man ska säga?
    Hur får de fart på värkarna utan dropp?
    Jag vet faktiskt inte hur de ska gå till.. Så du får gärna berätta om din igångsättning
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-10-06 21:25:44 följande:
    ja jag var helt omogen. jag fick nån tablett uppstoppad i underlivet som ska mjuka upp livmodertappen eller livmoderhalsen eller vad det nu e. så sa dom till mig att eftersom jag då var förstföderksa så brukar dom få ge minst 2 st tabletter men man fick bara ge 2 per dygn eller hur det nu var.
    men efter ca 3 timmar började jag känna av att värkarna satte igång och att förlossningen startade, men jag vågade ändå inte tro på att den skulle gå fort utan trodde att jag skulle få ha en lååååång förlossning. men ca 4,5 timmar efter jag började känna av att värkarna startade så var han faktiskt ute. så det tog inte alls lång tid o jag behövde inte få fler tabletter uppstoppade i underlivet utan den första hjälpte. sen behövdes varken dropp eller nåt annat.
    så jag vet inte med vilken metod de kommer använda på dig, tror det finns nån gelé som dom sätter upp i underlivet oxå för att mjuka upp tappen.
    visst var det intensivt att bli igångsatt men för min del gick det fort och om du hade en relativt snabb förlossning med william så tror jag inte det kommer bli några problem nu
    Det låter ju helt underbart. Min förlossning med William tog 18 timmar .
    Kan ju hoppas de går lite snabbre denna gången då
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2