Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Ja amnings-bh hade jag med, amningsinlägg, som jag inte hade behövt men de vet man ju aldrig hur mkt mjölk de kommer direkt så det är alltid bra att ha med ändå! Skor som sagt som bara är att kliva in i! Tvål, schampo, ja hygienartiklar helt enkelt. Tror jag oxå gick i de där snygga nattlinnet första dygnet. Men så läste jag att det va förbjudet att gå ut i matsalen med den?? Ja jag vet inte om de va för att det skulle va uppseendeväckande el nåt... men iaf va man tvungen o ta på sig sina kläder när man gick ut. Gjorde inte jag första dygnet eftersom jag ens inte såg skylten först.

Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-07-07 08:22:44 följande:
    Ja hygienartiklar och sånt hade man ju med sig, och så hade jag med mig smink..... Undra vad jag tänkte på där egentligen? Det var ju inte direkt så att jag sminkade mig när man låg där, hahaha

Chanell: Födde inte du på NÄL? Det gjorde jag och då gick alla runt i dom där nattlinnena i alla fall.

Jag ville inte bloda ner mina vanliga kläder.
    Vi bodde i Alingsås då så jag födde på Östra i Gbg.
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-07-07 19:06:43 följande:
    Vad va den där länken till den där utländska sidan med billigare barnvagnar?
    Finns bugaboo där tro...?
    Tänker du på den tyska sidan? www.mypram.de?
  • frukarlssonn
    Sassa82 skrev 2010-07-07 20:41:24 följande:
    Sådär idag va vi på könsul för en extra kontroll och det va en tjej den här gången också     Melina va med och kollade, tyckte det va lite spännande men väckte nog lite olika känslor för när hon la sig blev hon lite ledsen. Jag förklarade att även när bebisen kommit kommer vi älska henne lika mycket som nu allihoppa. Då lugnade hon sig och kunde somna gott.

Mycket känslor att bli storasyster
    Åh de kan jag tänka mig... mkt tankar blir de för de små kan jag tänka mig. Olivia kommer bara va 1.5 år så hon kommer inte förstå så mkt men vi får se om hon blir sotis o så. Hon kommer ju såklart märka att det kommer va en till här
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-07-07 20:44:54 följande:
    Grattis till tjejen i magen! Det kommer säkert gå jättebra för Melina att bli storasyster, de kommer ha så kul sen....

Får man fråga hur ni som väntar en tjej mår och har mått????
    Jag mådde som en prinsessa när jag väntade Olivia Det gör jag nu med, förutom att jag va andfådd i början och blev lätt illamående om jag inte åt ofta. Vet inte könet än dock
  • frukarlssonn

Min kompis mådde väldigt olika med sina döttrar så där va det olika

Förresten har ni fixat gravidförsäktr´ring? Kom på det nu huxflux!

• frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-07-07 21:40:31 följande:
    Nej, inte tänkt på det...Noah är ju försäkrad genom Trygghansa..de borde väl ha gravförsäkring också?
    Ja de har. Sist försäkrade jag mig hos länsförsäkringar. Kanske ska göra det nu med, vi har ju försäkring till Olivia där.
  • frukarlssonn

Kicki: gud va skönt att få sova ordentligt! Fler såna nätter

HelenC: Grattis! Jag har oxå börjat få kramp i vaderna om nätterna. Vågar inte sträcka mig för mkt men man gör ju det ändå i sömnen.

Trulsa: du menar gravidförsäkringen? Nej du behöver inget moderskapsintyg. Bara att ansöka Va jag kan minnas iaf. Man glömmer så fort!

I dagarna ringde fk och ville ha en arbetsbeskrivning även av min arbetsgivare! Ni som haft hp innan, har ni vart tvungna att skicka in det? Förra året när jag sökte skickade jag endast in en egen, min arb.givare fyllde endast i omplaceringsblanketten. Va olika det kan va! Och så blir jag så jävla sur rent ut sagt för det här jobbet handla i slutändan inte om vad jag gör utan VART jag jobbar! Alltså på båt där vibrationerna är skadliga för sent in i graviditeten samt att jag inte får delta i säkerhetsorganisationen som höggravid! Suck... förra ggn fick jag hp direkt! Nu verkar det inte va så självklart Så jäkla trist eftersom det är en hälsofara! Jaja min chef har iaf lovat skriva ut en arb.beskrivning och trycka hårt på anledningarna till att jag inte ska jobba!

Idag åker vi iaf till Tidaholm! Ska till banken och göra upp lån samt betala handpenningen för huset Skrattande Jag har redan packat ner en hel del som inte används nu och måste iväg o köpa fler flyttkartnger med.

• frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-07-08 08:16:06 följande:
    God morgon.
    Jag har skrivit i mina hp-papper men kan inte skicka in dem, chefen måste tydligen skriva i något och hon är på semester hela sommaren...kan se mig i stjärnorna efter hppenning.
    Bara hoppas jag orkar jobba fram till BF..annars får jag plocka ut nån vecka i fp.
    Men när är hon tillbaka? Jag hade tur att jag hann fixa det innan hon gick på sem. Fast nu får min chef ombord skriva arb.beskrivningen. Hon i land vet ju inte exakt va vi gör. Hoppas det ordnar sig med hp för dig! Vi brukar aldrig bli nekade men jag käner mig inte säker förrän jag får en beviljelse i handen! Speciellt nu då hon vil ha mer uppg om mina arb.uppg. fast det eg inte hänger på det! Suck...
    kicki08 skrev 2010-07-08 07:57:20 följande:
    Hörni, är det from V 24 eller är det V 26 man tillhör förlossningen om något skulle hända eller man vill ringa om något? Minns inte riktigt...
    Har för mig det är v24 men är faktiskt inte hudnra. Men det är väl fr den veckan man kan rädda barn? Och att det kallas barn och inte foster... kan va ute o cykla nu men har för mig det är fr v24 iaf.
  • frukarlssonn

NJs mamma: håller tummarna för lgh!

HelenC: grattis till frieriet

Alltså, jag fick ett brev hem från fk och jag förv'ntade ju mig de där brevet med kompletteringsuppg som fk ringde om häromdagen ang hp. Men tji fick jag! Det stod att jag har blivit BEVILJAD hp!!! Fattar ni att jag blev CHOCKAD! Hur gick detta til???? Hon rinngde ju i tisdags och ville ha kompletteringar? Och två dar senare är jag beviljad Ja det är ju int emer än rätt eftersom jag inte får jobba men va fan... jag är helt paff Men GLAD Skrattande

Nu är vi nästan husägare Skrattande Vart på banken och betalat handpenning m.m. Känns så grymt bra! Sen bjöd hussäljaren oss på fika Och efter det häslade vi på svärmor och hennes man.

Åh denna dag kan nog inte bli bättre

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2