Inlägg från: Annizsj |Visa alla inlägg
  • Annizsj

BF November,2010 DEL 2

Zazz- Var inne å läste på din sida. Fasiken va jobbigt du måste ha/har haft det. Dessa karlar! hur mår du idag? Hur är det att vänta smått "ensam"? Du verkar iaf stark! Go girl!

• Annizsj

Vi bytte till min gamla 120 säng utan ben när äldsta sonen var en 20 mån. Kan jag varmt rekommendera. Spjälsängen sov han dåligt i, slog i den hela tiden. Han tar mkt plats, perfekt med en stor säng, kan man bara gå in i lägga sig jämte om det behövs.

• Annizsj

Belavon! Stort grattis! Var det inte väldigt nervöst? Börjar själv bli riktigt nervös nu.......drygt en månad kvar tills man bli fru. Vi har lyckats få en av landets bästa fotografer, å det helt gratis...kontakter hehe....

Kicki08- Vilket riktigt svin. Så gör man bara inte. Skulle själv lämnat honom direkt......blä för sådana karlar

Så skönt att komma till jobbet nu och få sitta i AC:n..hemma är det en kamp i värmen. Griniga ungar, grininga föräldrar.....grannar som festat-........Hoppas det bli svalare snart ! PUH!

• Annizsj
    NoahLeah skrev 2010-07-11 15:18:48 följande:
    Blää..man ska inte klaga men det är för varmt för mig, höll på att svimma när vi skulle gå från badet.
    Hur gör ni andra för att fixa att vara på en badstrand i denna hetta???

PS: Inga som har tips på hur man ska på lilleman intresserad av pootan..han vill inte ha blöja på sig.
    Bada vid en sjö/hav tycker jag är det bästa. Hemma i trädgården eller inne är det så man vill dö eller nåt...HEMSKT!!!! toryr! Men bäst är det här på jobbet med AC, bilen funkar också.

Hur gammal är din son? Vi jobbar också för att få vår äldsta son blöjfri, men det går sådär- han är inte riktigt redo. På morgon sätter jag honom direkt på toaletten, ingen fråga utan vi bara gör det å för det mesta är det inga protester. Det gällar att han får det som en vana och att det ska kännas helt naturligt. Vill ha inte de tblir det pottan. Ni kanske kan köpa en ring och sätta på toaletten så att den inte käns så stor. På dagis har de ju en liten toalett som han går på hela tiden, men hemma är det ju lite läskigt. Sen kan ni kanske ställa pottan inne på toaletten å säga att han kan gå och sätta sig på den om han behöver, för han ngst måste han ju kissa/bajsa. Tror du att det kan funka?
  • Annizsj

taniko-- Precis. Han kommer antingen dissa den helt å välja toaletten istället. Alla barn gillar ju inte just pottan. Man får ta det i den takt man kan, anpassa sig till barnen. Inte tjata, men påminna om att gå på toaletten/pottan. SKa bli så skönt när han har iaf ett blöjfritt barn. tre blöjbarn blir dessutom dyrt Men blöja på natten får man väl räkna med ett tag till.
    Vi bor också i radhus med trädgård så det är mkt spring ut och in nu. Våran son vill helst vara naken hela tiden, hum....

• Annizsj

HeleneC- Visst vore det skönt om de blev blöjfria tills liten kommer? Men för oss vet jag inte....kalsonger gillar han inte. Naken är bättre. Men som du säger, vill ju ha blöja när han ska bajsa. Hum....hoppas det är frågan om mån nu... Men jag ser helldre att nappen ryker inom en snart framtid. Så trött på detta nappande om dagarna...idag blev det många tårar å skrik när jag tog bort den på dagen....Han var helt galen idag...värmen tär ju på dem OCH OSS. Mitt tålamod finns typ inte.....usch, känner mig som en dålig mamma då. Sen när man kommer hem ikväll (jobbar nu) så ligger mina älsklingar o sover å man bara längtar tills imorgon då man får pussa på dem igen.. OM det inte blir en likadan natt igen...dvs äldsta sonen tar stryk av värmen....helt förståligt, men jobbigt!  har kommit några droppar här nyss, helt mörkt ute....kommer nog åska o blixtra ikväll/natt....hoppas!

• Annizsj

Idag har bebis sparkat endel, det är så mysigt. Först nu börjar jag verligen längta efter att snusa bebis, kanske för att Viggo börjar lämna de där bebisstadiet...även fast han fortf är mamma lilla bebis..
    Började iaf tänka på hur mysigt det är när barnet precis är fött å man får vara bara mamma/pappa/bebis. Har bara upplevt det en gång då första sonen kom så tidigt. Hoppas innerligt att jag får uppleva det denna gång igen (att man slipper föda tidigt då). Kommer nog försöka stanna kvar på BB iaf ett dygn denna gång (förlossningen ett dygn). SIst åkte vi hem för tidigt, mkt känslor....gahhh!!
    Hur tänker ni andra? Vill ni hem direkt? mm

• Annizsj

Har legat sömnlös pga värmen inatt. Kan man längta efter svalare väder mer än såhär? Nästan längtar till jobbet där det är svalt å skönt. Hemma är jag irreterad å grining å blir bara så trött på 3 årstrots! Men jag vet att mkt gnäll å stök beror på värmen. Både jag å sambon var lediga idag så vi passade på att åka iväg tillsammans med barnen o bada nu på em. Stället hade pooler vilket barnen, speciellt Viggo gillar. Men nu är de helt slut, vi med... Blev en pizza påvägen hem...känner mig lagom fläskig. Oj, nu kickar liten på där inne.....sjukt att man känner så mkt nu. Snart v.22, tiden ruser iväg!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2