BF November,2010 DEL 2
Blää..nu har jag varit täppt i näsan, snorig och slemmig i halsen i 3 veckor....vet inte om det är en bladning av förkylning, allergi och gravidtäppa.
Blää..nu har jag varit täppt i näsan, snorig och slemmig i halsen i 3 veckor....vet inte om det är en bladning av förkylning, allergi och gravidtäppa.
Varit på UL idag. Allt såg jättebra ut. En mkt livlig bebis. BM var villig att kolla kön, men det var omöjligt att se. Det låg i skymundan hela tiden. Nu i fortstättningen går jag på Tillväxt-UL pga diabetes och träffar läkare, de lär inte vilja säga könet. Nästa UL är i v 24. Vi lär få gå i ovetskap denna graviditet också. BF har blivit framflyttad till 15 nov. Just nu känns graviditeten mkt bra. Skööönt.
Lider som så många andra av er av hemsk nästäppa, håller sambon vaken på nätterna. *s*
Har kört med renässans plus ett tag men idag köpte jag renässans mentol istället, hoppas det funkar lite bättre.
Blev även att införskaffa mer Postafen, illamåendet vill inte ge med sig trots att jag snart är i vecka 18. *suck*
Enligt vänner så är det garanterat en tjej i magen med tanke på illamåendet men jag tror stenhårt på ett liten kille. *s*
Finns det egentligen någon sanningen i det där med hur illa man mår el inte???
Vi har inte heller några föräldrar i närheten, de har ca 3 timmars bilfärd till oss så det känns lite stressigt inför förlossningen. Har ju svåger hyfsat nära men de ska ju ha barn i september så vet ju inte hur pass lägligt det är att ringa dom. *s*
Förhoppningsvis får man förvärkar en el ett par dagar innan så de hinner åka upp annars får sonen följa med oss in i taxin så får de hämta upp han senare. Känns lite rörigt alltihopa. *s*
Glömde skriva...vecka 18 idag!
Vi har ca 4 mil till sjukhuset och risk för bilköer (beroende på när man åker in)..sen har jag inte en aning om hur denna förlossning kommer vara.
Med Noah gick vattnet utan förvarning kl 03, värkarna drog igång med full kraft kl 04 , in till BB kl 7 men vara bara öppen 2 cm men pga värkarna fick vi stanna. Allt gick jättesakta, var inte öppen 10 cm förens 04 påp morgonen men Noah hade inte kommit ner så pass långt så det blev akutsnitt.
Kanske tar det lika lång tid denna gång...finns väl knappast någon risk att det går superfort??
Kikat igenom det ni skrivit sen sist.
Jag har nog gått upp ca 6 kg sen inskrivningen så måste verkligen börja tänka på vad jag stoppar i mig och börja röra på mig mer annars blir det tufft.
Vet inte om jag känner bebben el inte men ibland känns det som luftbubblor som spricker el hur man ska förklara det..kommer inte ihåg hur det kändes med Noah.