• Rosen

BF November,2010 DEL 2

yonasam skrev 2010-05-26 08:05:50 följande:
    Grattis Rosen!Berätta mera om vad de sa på RUL...kan knappt bärga mig...Har inte köpt ngt än....men ska väl göra det efter RUL antar jag....helt plötsligt känner jag mi glite handfallen inför VAD jag behöver till bebis....Flyttar den här veckan så allt är kaos
    kicki08 skrev 2010-05-26 07:52:58 följande:
    Rosen: va härligt Tog ni reda på vad det var för kön?
    RUL igår var jättespännande och eftersom hon hade en studerande med sig så förklarade hon ju i minsta detalj o hur man mäter o vad man mäter, om barnet har nån avvikelse vad som är utmärkande för det osv osv.
    det enda tråkiga är att jag inte fick nån bilder i 3d, trodde jag skulle få se bebisen i 3d för det har alla andra som jag känner fått gjort. men men, jag ska ju på ul igen den 7 juni så får vi kanske se då.
    könet vet jag inte än då bebis låg så man inte kunde se.
    igår kväll kände jag faktiskt rörelser för första gången små rörelser nere vid troskanten.
    bebisen låg ju med ansiktet in i moderkakan nästan hela ul
    den vägde 183gram och var ca 18 cm lång sa hon. jag är i vecka 17+6 idag så jag har bf den 27 oktober.
    Hedi skrev 2010-05-25 22:54:53 följande:
    Det ända jobbiga är att hitta ett bra killnamn! Vad passar till Emmie?
    jag känner att jag har skitsvårt att komma på pojknamn i fall jag skulle få en pojke. flicknamn har jag redan klart, men inte pojknamn. kommer inte på ett enda som jag o min man kan enas om
    det finns ju massa som passar till emmie, det enda som ska klaffa är att man gillar det själv o att man inte har någon kompis barn med samma namn
    det e just därför vi inte kommer på några pojknamn för jag känner att de är upptagna redan.
  • Rosen
    NoahLeah skrev 2010-05-26 08:55:33 följande:
    Hej tjejer, skönt att höra att ni alla mår bra. Själv är jag hemma med luftrörsinfektion (fick förstadagsintyg på en gång av läkaren) veckan ut. Fruktansvärt jobbigt att vara hemma trots att jag mår skit men blir så rastlös av att bara gå och dra. *suck*Såg att ni diskuterade vagnar ...jag är fortfarande i valet och kvalet om vi ska ha syskonvagn el kombivagn med ståbräda. Noah kommer ju vara 2 år o 8 månader när syskonet kommer och borde ju fixa ståbräda då samt att det inte lär bli några direkta långpromenader mitt i vintern.Kommer säkert vela fram och tillbaks tills det är dags att köpa vagn *s*
    nä va jobbigt, krya på dig vännen {#lang_emotions_heart}

ang vagn så var storebror exakt 2år och 8 månader när lillebror föddes men det funkade utmärkt med en ståbräda till honom. han var jätteduktig till att gå.
    men jag tror det beror lite på hur barnet e oxå. sover han fortfarande middag så kanske det e bra med en vagnplats till honom oxå.
  • Rosen
    NoahLeah skrev 2010-05-26 10:34:58 följande:
    Tack. Noah älskar att gå och sover väldigt sällan middag nuförtiden så antar att det är helt borta till vintern. Blir nog att köra på kombivagn och ståbräda.
    ja jag hade nog satsat på ståbräda
    hur mycket väger noah?
    för ibland kunde jag sätta storebror i vagnen oxå för han vägde bara 10 kg ca.
  • Rosen
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-27 22:05:11 följande:
    Jag glömde fråga hur moderkakan låg, men den senaste veckan har ja känt ett par rejäla buffar från bebbem :)
    va skönt att allt gick bra idag!
    det står på pappret som man får med sig från ul vilket läge moderkakan är.
    tog du reda på könet?
  • Rosen
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-27 22:34:18 följande:
    Här får man inget papper med sig, eller jag fick inte det iaf. Bara bilderna. Könet får man inte veta här tyvärr =/
    jaså inte? vi här i malmö får med sig ett gult papper där det står hur mycket bebisen väger o vilken placering moderkakan ligger i o vilket datum man har bf
    ska du ta reda på könet hos nån privat eller?
    får ni inte heller ett ul i vecka 33?
  • Rosen
    Jojo 85 skrev 2010-05-27 22:44:39 följande:
    hej.. var några dagar sedan jag var inne.. min lilla tjej har varit dålig så igår spenderade hon sin tid i min famn.. nu verkar allt vara snart helt som vanligt igen. Dock slog hon sej idag o spräckte lite i munnes, men hon verkar inte lida av det nu.. hoppas det läker snabbt.Imorn ska jag o en kompis ut o käka, gå på centralbadet o relaxa o sist men inte minst bllir det BIO. förmodligen ser vi sex and the city 2 Idag tittade vi på 1an eftersom jag inte sett den. Nu känner jag mej helt manad för upföljaren hoppas det är bra med er alla o era bebbar i magen!?själv verkar jag inte bli någe "tjockare" men jag känner mej gravid.. längtar till 8/6 så jag får höra hjärtat så man får det bekräftat.. det "gallopperade" ju på fint i v.11 så det borde ju vara som det ska eftersom jag oxå känner mej grav o tycker mej känna bebisen då o då.. men när magen inte växer känns det lite "läskigt" eftersom den växte på förra grav..
    skönt att din lilla tjej mår bättre.
    hoppas ni får det riktigt mysigt i morgon {#lang_emotions_sunny} det e alltid kul att hitta på nåt annorlunda som man inte gör i vardagen.
    jag är i vecka 19 nu och känner inga rörelser alls. jag kände 3 buffar för några dagar sen men sen har jag inte känt mer
  • Rosen
    Hedi skrev 2010-05-27 23:07:34 följande:
    Williams: Skönt att allt sag bra ut idag.Tankio: Hoppas att ni löser era problem.Chanell: Ja men da är det ju lugnt! va är det för hus ni har hittat?Ja snart har halva tiden gatt men jag är glad att det är lang tid kvar. Emmie är inne i en riktig jobbig period och det känns skönt att det bara är henne jag behöver ta hand om för hon känns som tre barn just nu .
    min store son är inne i en riktigt jobbig period han med o det e skitjobbigt. som tur e så e den lille snäll o lydig, men den store vet jag inte hur jag ska hantera ibland.
  • Rosen
    PennyJenny skrev 2010-05-28 08:27:55 följande:
    Åh, den filmen vill jag oxå se Det är säkert bra där inne ska du se, snart kommer de ordentliga buffarna så slipper du fundera :) Bor också i Skåne men dit jag ska får vi inte heller några papper :( "Bara" foton. Hoppas jag får en snäll BM som vill berätta könet (om det går att se!) Annars får vi så snällt vänta till 29 juni, då ska vi gå privat till Emmakliniken och kika
    Va konstigt att alla gör olika med ul o papperna. jag håller tummarna att du får veta könet ändå
    jag ska till emma ulklinik  den 7 juni, ska bli kul, längtar. ska ni bara dit o kolla könet eller nåt annat roligt?
  • Rosen
    Hedi skrev 2010-05-28 09:14:40 följande:
    De som har tänkt att abortera pga "fel" kön lär ju kolla upp det ända sa jag haller med om att det är löjligt.Rosen: Hur gamla är dina barn?Jojo: Ha det sa trevligt idag! lät ju jättekul. Jag har sa mkt att plugga nu sa har inte tid med nagot känns det som.Veckans namn är Emmie & Hugo, far se vad det blir nästa vecka .
    mina barn är 4 och 6½ år.
    usch va jobbigt det e det här med namn alltså, vi kan inte enas alls om det skulle vara en pojke
  • Rosen
    Bisquit skrev 2010-05-31 14:39:26 följande:
    Fick just ett meddelande från en av mina bästa vänner. Hon fick en dotter i onsdags, men tyvärr så drabbades dottern av syrebrist under förlossningen. Så nu ligger hon på intensiven och även om det går åt rätt håll så vet dom fortfarande inte om hon kommer överleva.   
    usch vilken mardröm! hoppas verkligen att allt slutar bra
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2