Inlägg från: Barnen är mitt liv |Visa alla inlägg
  • Barnen är mitt liv

BF November,2010 DEL 2

Ja även fast det är barn nr 4 för mig så känns det som att det vore första gången varje gång.. Dels glömmer man bort hur värkarna känns, smärtan under en förlossning, lyckan efteråt och nu som Carolina denna förväntning med ändå nervositet och lite rädsla kanske? Man vill så gärna vara där men när man väl är där så blir man nog allt lite nojig..

Har nu i en timme känt av småvärkar där det stannar kvar i nedre magen och gör ont, badade med min femåring och fick några känningar i vattnet med, får väl se vad som sker bm kanske kan undersöka mig iaf om man inte får en hinnsvepning beställd hehe Fast hon är så lättövertalig min kära lilla bm så hon ger nog med sig :) Blev jättenojig över att det skulle komma en stor slemmig slempropp eller att jag skulle börja blöda i vattnet med dottern.. Vad ska man säga då liksom haha..

• Barnen är mitt liv

Bebis ne jag har oxå svårt att tro att såna aktiviteter gör någon förändring, barnet kommer nog när det är redo men en hinnsvepning hos en erfaren bm ska nog kunna göra lite förändring förutsatt att man då är mogen eller öppen eller både och så att säga..

• Barnen är mitt liv

Sunflower ingen aning faktiskt :(

Mita - Låter inget kul alls och som flower säger så verkar du ju ha varit så försiktig som du bara kunnat.. Det enda jag hört kan få bort och lindra mjölkstockning är att massera tuttarna under en varm dusch, möjligtvis ha värmekuddar eller vad det nu är till brösten så dom håller sig varma, ibland räcker det bara med att man har låtit dom luftas för att få mjölkstockning.. Jag vet tyvärr inte mycket om det då jag inte fått det men såriga och ömmande bröstvårtor och smärta vid amning vet jag dock mer om usch det och eftervärkarna man kommer få är inget jag ser fram emot :((

• Barnen är mitt liv

Hmmm börjar få en tilltagande smärta i magen, mår illa också.. Ska äta lunch och sen vila innan bmbesöket.. Känns väldigt annorlunda nu men men vi får väl se vad som sker..

• Barnen är mitt liv

Åh vad kul att Carolina har fått! Vad fick hon då? Grattis!!!

Love3 jadu jag vet inte vad det kan vara men jag har haft vattninga flytningar, åkt upp tre gånger till fl för misstanke om vattengång men det var det inte.. Har haft trosskydd hur länge som helst dag som natt och har nu fått svamp som är behandlad men fasiken, Är det inte det ena så är det det andra med oss havande haha så frustrerande..

• Barnen är mitt liv

Här har bebis istället varit förvånadsvärt lugn idag mot sitt annars så bråkiga och om möblerande av mina organ hehe

Jag har haft gula, gröna, genomskinliga, svarta prickar, bruna flytningar sen vecka 28 ungefär och efter tredje besöket till fl tröttnade jag på misstänkt vattenavgång och deras svar så fort man ringde "bäst att åka upp och vara säker än att inte vara säker alls, Bara så jäkla drygt att hela tiden ligga där och efter en timme få åka hem igen, så jag gjorde en fuling och tog tre st såna där papper som kan visa om man fått vattenavgång eller inte, blir dom rosa så är det vanliga flytningar så jag behöver aldrig åka upp och det känns skönt.. Men mina flytningar har aldrig luktat illa utan sött och surt några gånger annars luktlösa

• Barnen är mitt liv

Ja jag har också haft mer mensmärta av förvärkarna än förut som har kommit från och till hela dagen och kvällen men mest under fm men bm ville inte göra hinnsvepning eller undersökning men hon var stressad, hoppas dock att jag inte träffar henne igen två dagar efter bf för då hoppas jag iallafall att han ska ha kommit.. Har haft som strålningar och hugg i underlivet när jag gått men men vi får väl se vad som händer, imorgon har vi saker att fixa och det blir en del att promenera för min del så då kanske det händer något kan man ju hoppas :)

Sov gott nu alla själv ska jag mysa i soffan med gubben då han serverat cola, godis och ostbågar till mig :)

• Barnen är mitt liv

Vilken söt liten guldklimp :) Annaida, jag vill också gärna höra eftersom vi som är kvar aldrig verkar få uppleva förlossningar med våra barn själva hahaha

Idag så är det en massa ärenden som ska fixas medans barnen är i skola och dagis sen vette tusan,  ska väl promenera mer än jag gjort på länge så kanske det sätter igång det vore något!
    Bebis i magen är inne på dag två nu med att vara super lugn men buffar lite smått med armbågen eller knät eller en fot då och då och sen svooosch så börjar han digga en musik han bara hör och då strålar det och gör ont där nere :/
    Kände inga rörelser i natt och om det var det jag vaknade av vet jag inte men man blir ju nojig så där låg jag i mörkret och vände och vred på mig och tog tag i bebisens rumpa och skakade på sen så hade han ett gympapass som hette duga och då kunde jag ju inte sova för det haha

• Barnen är mitt liv

Sunflower -  Har du addat mig mig på facebook funderar på om jag missat det totalt :P

• Barnen är mitt liv

Jojo85 -  jo det är ju sant hellre att ha en aktiv bebis än inga rörelser alls.. Hmm för ca två veckor sen fick jag smärta i övre buk och sedan knallhuvudvärk var tvungen att hålla för mina ögon då ljuset irriterade mig fruktansvärt och min syn försvann.. Åkte iaf upp till förlossningen och dom uteslöt det ena och det andra men fick då veta att jag var öppen 3 cm åkte sedan hem med fortsatt huvudvärk och smärta i mage och synrubbningar dag som natt.. Hade solglasögon på mig dygnet runt och mådde PISS började kräkas så fort jag försökte ta alvedon med en klunk vatten och åt inget osv.. Ringde upp till fl fyra gånger och jag fick inte någon hjälp utav dom alls dom ville inte ens ta andra prover då jag ändå hade 2+ i vita blodkroppar och feber men men vad olika det är på olika landsting :(

Sunflower - Du måste ha gett vänförfrågan till någon annan för jag har inte fått någon :(

Taniko - Har du inte känt några rörelser alls??? När man inte känt rörelser från barnet i sex timmar ska man åka upp för en koll har jag hört iaf..

En bekant på facebook hade bf igår och tog 15 ml ricinolja igår kväll och fick ett barn nu i natt.. Hade nog aldrig vågat ta ricinolja.. Hörde en kvinna som hade tagit den och det slutade med en babianrumpa som det kom blod i från och från börjanm till slut så följdes hela förlossningen av en enda värk!! Alltså en värk från början till slut utan uppehåll åh fy faaan... Barnmorskan som hade tagit emot henne frågade direkt om hon hade tagit ricinolja..

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2