Inlägg från: Bisquit |Visa alla inlägg
  • Bisquit

BF November,2010 DEL 2

God morgon!

Har varit sjuk ett par dagar, hoppas det inte hänt något allt för "dramatiskt" här under tiden.

Har börjat fundera jättemycket över hur jag ska vara hemma sen.... F¨r inge riktigt grepp om hur det fungerar. Ska upp och prata med en personalchef som vi har. Fyra barn har han så han borde ju veta hur man gör... Haha.

• Bisquit
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-17 09:02:46 följande:
    Nej dom åkte bara upp för ett vändningsförsök i tron om att dom skulle åka hem sen igen, och om det inte gått att vända att dom planerat in ett snitt, men nu brast ju moderkakan så det va ju akut, så jag tror hon blev sövd, nu handlade det ju bara om sekunder för att bebisen skulle överleva.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.•°´¯) ♥
    FY sjutton.... Men vilken tur att det gick bra iallafall.

Jag har läst tillräckligt många såna "skräckhistorier" för att bestämma mig för att om det skulle vara så att bebis ligger i säte så blir det kejsarsnitt för oss.
  • Bisquit
    kicki08 skrev 2010-06-17 09:49:11 följande:

Usch... jag känner mig på så dåligt humör.. har varit det i flera dagar nu. Kanske beror på att jag inte sovit något knappt på tre dagar pga Theo strulat.

Känner mig så irirterad på stora sonen som är 7 år hela tiden. Han håller på att river väggarna härhemma. Hoppar, studsar i soffan. för en massa jäkla oljud och är totalt rastlös och kan inte alls roa sig själv.
    Total trots är han i oxå. När jag säger åt honom något så bara tittar han på mig, rycker på axlarna och totalt skiter i vad jag säger. i BÄSTA fall! Oftast får jag något kaxigt tillbaka.
    orka!!!! *suck*
    Känner mig som världens kassaste mamma just nu. vi har bråkat hela veckan känns det som.

usch va jobbigt.... Men du är inte världens sämsta mamma, Alla mammor och pappor kommer nog att hamna / har redan varit där.
    Ni kan inte gå ut till någon lekpark eller liknande så han får "springa av sig" lite?
  • Bisquit

Hmm, försökte handla bebiskläder på lunchen. Men jag vet inte. Känner mig bara stressad och nästan panikslagen när jag ska göra det.... Men jag kan inte komma på varför?
    har alltid tyckt att det är roligt att gå och "nypa" i kläder i butiker. Men nu när det gäller mig själv så känns det så.... Ja jag vet inte. Stressad bara.

Någon mer som känner likadant eller är det bara jag som är knäpp?

• Bisquit

God morgon!

Va skönt att veta att man inte är ensam med barnklädershoppandet. Tänkte att ALLA tycker säkert att det är jätteroligt att handla barnkläder och jag är knäpp..

Ang jobbiga 7åringar låter det som om man ska ringa supernanny på 6 och 1/2 årsdagen..
    Ser inte fram emot det, än så länge har jag nog inte fattat att bebisen växer upp.
    Eller ja, än så länge har jag nog inte ens fattat att det ligger en riktig bebis i magen. En som man får ta hem....

Hu...

• Bisquit

Rosen, jättefin mage!! Jag ser fortfarande mest lönnfet ut, hi hi...

Btw, har du testat att sitta i en stol framåtlutad? Det var så jag kände de första sparkarna.
    Satt på jobbet, tyckte det var oroligt i magen sen efter ett par min så bang bang bang bang bang bang!
    Och nu känner jag det tydligt varje gång jag lutar mig framåt. Den är väl någon som inte gillar att bli klämd tror jag... *s*
    Det kanske är en liten stillsam bebis du har. Du får reta upp den lite..
    Men annars är det väl helt normalt att inte känna något fram till v 24...

Handlade lite bebiskläder idag! *stolt*

Bestämde mig innan lunchen att idag, då SKA jag handla bebiskläder. Och då gick det faktiskt lite lättare.

• Bisquit

Inte bubblar men.... tickar typ. Ja det kanske man kan kalla bubbel iofs..

Fast mitt är lite överallt.. Och häromdagen kändes det som om en typ tennisboll skrapade på insidan. Kan det ha varit huvudet kanske?

• Bisquit

hjälp.. åt alldeles för mycket på lunchen och avslutade med en glass. Tänkte att maten brukar ju sjunka ner när man äter något kallt.... Men vart ska den sjunka ner nu liksom...

*sitter i stolen och lider*

Skulle ge vad som helst för att kunna gå och lägga mig i min säng nu.

• Bisquit

Chanelll nej precis... Var tvungen att stå upp på jobbet ett bra tag, vågade inte sitta ner eftersom bebis alltid sparkar en stund efter lunchen.

Bebis: Det är nog helt ok. Hade hon varit riktigt orolig hade hon ju hämtat en läkare, en annan bm. Ett till ultraljud osv.
    Andas...

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2