Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Marinero skrev 2010-06-21 22:22:11 följande:
    Fin mage
    Kinne79 skrev 2010-06-21 22:20:10 följande:
    Nja, vi är i Helsingfors och hälsar på mannens bror, men han jobbar bara här tillfälligt.
    Har aldrig varit i Finland förrut så det ska bli kul att gå ner på stan imorgon.
    Aha ok Åh va avis jag blir! Det är så fint där! Har massor av släkt i Helsingfors! På midsommar kommer min farbror och hans sambo från H-fors och hälsar på
    Har du några tips på roliga affärer?  (Som inte finns i Sverige)
  • Kinne79

Chanell- Vad kul att huset var bra.

Bebis- Förstår att du är orolig, håller med dom andra om att försöka få till ett nytt ul.

tessiej- Spännande att se om det blir flicka eller pojke.

Helen C- Är det någon som skriver i tråden som blivit inlagd?

• Kinne79
    Helen C skrev 2010-06-22 21:06:44 följande:
    Japp PennyJenny har blivit inlagd och de ser inte bra ut alls tydligen, meer vet jag inte tyvär....
    Åh, så hemskt.
  • Kinne79

Hej hopp!
    Är tillbaka hemma efter en vecka på resande fot. Skönt, samtidigt som jag ser fram emot nästa tripp.

Ni har skrivit så mycket, så jag orkar inte kommentera.

Om en vecka ska jag på rul och det ska bli så spännande och skönt. Börjar bli lite nojjig för jag har fortfarande inte gått upp något och magen har inte ökat i omkrets på ca två veckor. Och som vanligt så har jag inga symptom förutom att det sträcker i magen ibland.

• Kinne79

Tur att inte mina vänner har övergett mig bara för att jag inte har haft barn. Då skulle jag inte ha några vänner, då alla utom 1 jag umgås med redan har barn. Jag och mannen kämpade i 2 år innan vi lyckades och det hade inte direkt känts bättre om vännerna slutade ringa bara för att jag inte lyckades få barn samtidigt som dom.

• Kinne79
    kicki08 skrev 2010-06-28 07:48:02 följande:
    Trulsa och Chanell: Ja naturligtvis kan det vara åt andra hållet oxå. Att dom som har barn överger dom som inte har. Tråkigt när det händer överhuvudtaget. Bara för att man har lite olika liv borde man ju kunna umgås på något plan. Man KAN ju faktiskt göra annat än bara festa ihop. Fika, kolla på film, shoppa, gå på bio. Finns ju massor
    I mitt fall tror jag att vännerna stannat kvar för att jag och min man alltid varit öppna inför att de har barn. Barnen har alltid varit välkomna hit och fått röja runt, vet att endel som inte har barn har svårt för fläckar och dylikt. Här hemma har vi haft spy, kiss och kladdiga fingrar lite varstanns
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-06-28 06:23:22 följande:
    Nä usch. Vi höll på i två år vi med me Olivia och ett missfall emellan så det hade gjort rejält ont om man blivit övergiven. Fast jag hade ju eg bara en riktigt god vän jag umgicks med som hade barn, resten va ytliga vänner så det blev att de va mest jag som hörde av mig. Men just det tänkte jag inte så mkt på sålänge inte den man stod närmast svek en. Idag har jag två riktigt nära vänner kvar som jag pratar med kontinuerligt, en gamma vän som jag sällan hör av men vi håller kontakten. Resten är ytliga och såna jag träffat här.
    Vi var hela tiden öppna med att vi ville ha barn, så barnpratet var alltid när vi orkade. Ja, de vi umgås med är mest ytliga vänner här med, vi är också inflyttade, men man blir ju närmare och närmare för varje gång man ses.

Vad hoppfull jag blir när ni har lyckats så snabbt med syskon efter att ha fått kämpa med Olivia. Fick ni någon hjälp för att lyckas med Olivia?
  • Kinne79

Vi är oftast hos våra vänner, så att barnen kan få lägga sig i normal tid. Är de hemma hos oss blir det ju ofta så att de måste åka hem tidigare, så vi har absolut inget emot att vara hemma hos andra. Blir värre nu när vi också får barn

Ja vi fick hjälp, jag hade ingen egen ägglossning så först åt jag Pergotimetabletter i 5 omgångar utan att få en tillstymmelse till ägg. Sen fick jag prova Puregonsprutor och då lyckades det på första försöket.

När jag var tonåring hade jag ingen koll utan trodde man kunde bli gravid alla dagar i cykeln förutom mensdagarna, tänk så fel man hade.

• Kinne79

Behöver råd!
    Har hittat en vagn på blocket som verkar fin. En Brio Joy-09, den kostar bara 2800kr för ligg och sittdel + endel extra. Grejen är att sittvagnen är cerise och det vill vi inte ha till något kön. Funderar nu på om man ändå ska köpa (om man hinner) och sedan bara använda liggdelen som är svart och sedan slänga ut vagnen på blocket när det är dags för sittdel och köpa en ny då. Om den kostar 2800 nu, så borde det ju gå att sälja för 2500 iaf och då har man ju fått en liggvagn för 300kr.

Ska jag chansa och köpa vagnen? Hur skulle ni gjort?

• Kinne79

Hittade helt plötsligt en till vagn, som jag inte sett innan. En Brio Joy-09 bara liggvagn för 1800kr, det är väl ett bra pris? Är det en bra vagn tror ni?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2