Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Annizsj skrev 2010-11-19 21:28:53 följande:
    Trulsa -vill inte göra dig besviken. Men jag hade sånt där vitt i förra veckan o lite häromdagen men inte fan kommer det någon bebis!!! Blir snart tokig !!
    Nej då, jag blir inte besviken. Det är ändå ett tecken på att det närmar sig och spännande att iaf något händer. Har max 24 dagar kvar och så länge jag får må som jag gör nu så funkar det att vänta till dess, även om jag gärna får bebisen så snart som möjligt.
  • Kinne79
    Helen C skrev 2010-11-19 21:57:53 följande:
    Jag hade nog så 1½ veckan innan hon kom=)
    Alltid något! Om det vore samma för mig så skulle det ju bli före bf, men sån tur har jag nog inte.
  • Kinne79

Jag är så impad av er som fortsätter amma trots sår, svamp, mjölkstockning odyl. Jag tror inte jag kommer göra det faktiskt utan kommer nog snabbt ge upp. Innan jag blev gravid så tyckte jag att tanken på att amma var obehaglig, nu har jag kommit såpass att jag tänker prova och funkar det så är det bra, gör det inte det så tar jag nog till ersättning relativt snabbt.

• Kinne79
    Rosen skrev 2010-11-20 10:47:02 följande:
    jag e oxå sån som ger upp väldigt lätt. så börjar amningen strula så tänker jag inte kämpa med den. men än så länge har den gått bra så det e skönt. det enda är att han ligger vid bröstet o äter konstant o sen ersättning på det så han går ju upp massor i vikt......
    Ger upp lätt...haha nu fick du mig att känna mig som en looser.  
    Nja, jag tror bara att det blir bra människor av flaskätare också, så jag kommer inte stressa ihjäl mig över ammningen. Funkar det så är det bra gör det inte det så blir det flaska. Jag är själv flaskbarn och var aldrig sjuk som liten och nu som vuxen verkar jag ju vara relativt normal.
  • Kinne79
    dazazz skrev 2010-11-20 17:03:46 följande:
    Trulsa, jag tänkte som dig med amningen men likt förbaskat kämpade jag som en besatt med amningen. Tror det var knäppa hormoner som satte in...
    Jag har sagt åt min man att han ska hålla koll på mig och påminna mig vad jag tycker om amning, så att jag inte håller på att plågar mig tex pga hormoner.
  • Kinne79

Aj, mina bröst är hårda och lite ömma. Hur lång tid brukar det ta för dom att stabilisera sig? Sen undrar jag om man måste amma båda brösten varje gång?

• Kinne79

Idag är ingen rolig dag. Brösten ömmar, ryggen gör ont i höjd med brösten, har ont mellan benen och har huvudvärk. Fy, bara för att jag inte hade gravidkrämpor så får jag väl allt detta istället. Men Idun mår toppen och det är ju huvudsaken.

Idag hade vi bvc på hembesök och Idun hade gått upp 50g, så nu väger hon 2490g.

• Kinne79

Chanell- Tack! Men jag är iallafall inte trött, alltid något I natt sov jag mellan 23-02 och sedan 03-07. Kunde sovit igen vid 8 men kände inget behov. Hoppas det blir lika bra i natt, men det vet man ju aldrig.

Rosen- Förstår att du är rädd för att få såna finnar igen. Såg inget roligt ut.

taniko- Hoppas pencillinet hjälper snabbt.

Hur länge ammar era bebisar varje gång? Och hur ofta?

• Kinne79
    Marinero skrev 2010-11-26 22:25:30 följande:
    Rosen: jo man väntar ju på dedär klockrena leendet även om man ser att det är på g Olivia va tidigare med leendet, ca tre veckor. Men så är hon än idag så lättflirtad, log jämt och skrattar hela tiden, är sådan till naturen!

Trulsa: va skönt att du inte är trött! Jag kände mig som en zombie de första veckorna när jag fick Olivia samtidigt som man gick på ngn sparlåga... Nu är jag inte så trött förutom på morgonen när Olivia vaknar. Men sen somnar jag som en stock på kvällarna och somnar om så fort jag gett tutten t Freja på natten. Vi är nog skapta så att vi ska orka med småbarnsåren, iaf den första även om vi får sova lite färre timmar

Undrar hur det går för Annizsj.... har hon åkt in tro? Har inte sett henne varken här el på fb de senaste timmarna.
    Jag och min man har hittills kunnat dela på natten, så jag slumrar fram och tillbaka till ca 2 då Idun ammar sista slurken. Då tar min man henne och lägger sig på soffan till 7-9 då hon vill amma igen, den stunden kan jag gå in i djupsömn.
  • Kinne79

Rosen- Fin han är. Gillar verkligen bebisnäsor och Niccos är ju inget undantag, så söt.

nica83- Skulle absolut kunna namnge en dotter till Matilda även om en släkting heter Tilde, men visst är de lite lika.

MammaDeborah- Tycker så synd om dig, verkar som att det mesta inte vill som du vill just nu. Hoppas din lycka vänder snart. Kram

taniko- Klumparna är nog bara koagulerat blod, är nog ingen fara alls. Jag har också haft ett par klumpar.

Idag är Idun redan en vecka gammal, tiden verkligen springer iväg. Vi ska ha första besöket idag och fika lite advenstfika, får se om jag orkar vara lika duktig som er och baka lite lussekatter.

• Kinne79
    nica83 skrev 2010-11-28 10:35:04 följande:

Tack för åsikterna om namnen. Som sagt hade vi faktiskt inte en tanke på att de var lika förrens de kommenterade det. Men de sa bara att de var lite lika namnen och inget mer än så så jag tror inte att de har något emot det egentligen för de är inte sådana personer. De tyckte nog bara det var lite lustigt att de var så liknande (samma ursprung). Visst kanske det blir lite konstigt om Matilda får smeknamnet Tilda, för Tilda och Tilde är ju väldigt likt. Men vi är inte så mycket för smeknamn så för oss kommer hon alltid att vara Matilda Hjärta

Min mormors kommentar om Iduns namn var. - Måste ni välja så konstiga namn. (Min systers dotter heter Tintin)
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-12-11 17:00:16 följande:
    Härligt, jisses hon växer ju så det knakar Jag har börjat använda 62 av Lindex kläder!
    Skiljer det mycket i strl på olika märken/butiker? Vilka är mindre?
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-12-11 19:55:41 följande:
    Ja Lindex kläder är mindre i storlekarna! HM:s är stora, Freja kan ff ha 50 i dom Ok de är på gränsen me de går. Pyjamasne jag har i 56 fr Lindex sitter nästan för litet nu! Så där är det skillnad.
    Nej, vad krångligt, då måste man ju hålla koll så det inte redan är urvuxet när man tänkt plocka fram det. Idun kan fortfarande inte ha 50 än.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2