• M  och  M

Steriliserar ni flaskor varje dag?

Jag läste att man fram till 6 månaders ålder ska sterilisera flaskan och allt som har med det att göra varjde dag. Gör ni det? Efter 6 mån räckte det tydligen med 1 gång i veckan

• Svar på tråden Steriliserar ni flaskor varje dag?
  • La Lola
    mariaheterjag skrev 2010-05-04 19:07:40 följande:
    Jag steriliserar alla flaskor och nappar en gång per dag. Är livrädd att min sexveckors ska få magsjuka Men efter 6 månader kommer jag sluta.
    Magsjuka?
    Av flaskorna?
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    Skogsflickan skrev 2010-05-04 19:18:55 följande:
    Kan erkänna att jag är skitdålig på det...Diskar flaskorna dock noggrant efter varje matning..Kokar dom 1gång i veckan...Trodde jag var ensam med att slarva..
    Slarva? {#lang_emotions_undecided}
  • mariaheterjag
    La Lola skrev 2010-05-04 19:22:58 följande:
    Magsjuka? Av flaskorna?
    Ja om det bildas ngn baketrie eller nåt av mjölken...
  • La Lola
    mariaheterjag skrev 2010-05-04 19:26:27 följande:
    Ja om det bildas ngn baketrie eller nåt av mjölken...
    ok.....
  • majka79

Kokat innan första användning och sen har jag bara diskat flaskorna, napparna sköljer jag bara under rinnande vatten...det verkar ha varit fullt tillräckligt, min 7-mån son har hittills varken haft magsjuka eller för den delen nån annan sjukdom (jo, förkyld nån gång, men det har har vi väl alla varit nån gång)

• Zezana

Jag kokade flaskorna efter varje måltid första halvåret. Nu är sonen 17 månader & jag kokar fortfarande napparna varje dag.

Alla är vi olika, gör det som känns naturligt för dig !

• Babyjo

Jag kokar flaskan efter varje gång jag gett Noa mat.. Trodde det var ett MÅSTE.. Men det verkar ju inte så, i denna tråd iaf =)

• La Lola
    Babyjo skrev 2010-05-04 20:57:55 följande:
    Jag kokar flaskan efter varje gång jag gett Noa mat.. Trodde det var ett MÅSTE.. Men det verkar ju inte så, i denna tråd iaf =)
    Nä....varför skulle det vara ett måste? Det är ju inte så att du bryter mot en lag om du skippar det.
Svar på tråden Steriliserar ni flaskor varje dag?