Inlägg från: sasa88 |Visa alla inlägg
  • sasa88

Dräktig tik tips?

Min lille vove har blivit dräktig och e i v4-5 vet inte riktigt parades runt den 27e mars!

Magen har blitt större/spenorna syns ordentligt/flytningar och blivit väldigt vaktig!

Det är min första Hund graviditet så hade behövt lite tips om allt egentligen och lite vad man kan vänta sig i veckorna som kommer och hur man egentligen vet vilken vecka dom är i ? {#lang_emotions_dreamer}

Jamie 2006 (L) Saga 2008 (L) Wilmer 2009 (L)
  • Svar på tråden Dräktig tik tips?
  • sasa88

hundes uppfödare har inte så mycket tips och har inte så många omkring mig som har haft dräktig tik innan!

har läst väldigt mycket men tänkte ta lite tips av folk som haft det innan!

Jamie 2006 (L) Saga 2008 (L) Bebbe 2009
  • sasa88

Jo vet redan det mesta som sagt men nyfiken hur andra har haft det med sina hundar

• sasa88

Varför klanka ner på mej ?
    frågar bara hur andra har haft det med sina hundar när dom varit dräktiga!

nyfiken då jag läst en massa på google/bloggar (inte direkt hittat nån bra bok mer än lite kort fakta om det) men undrar ändå hur andra haft det med sina hundar är det så fel?

hannens uppfödare e samma som honans och det är en blandras så kan ju inte direkt fråga en rasklubb!

• sasa88

Har funderat på ul ska se nu i dagarna om jag ringer vetrinären!

har en del som redan tingat valpar men kommer inte ta så mycket för dom så tror inte det blir några problem med att sälja dom.

har en liten blandras som är stövare/gårdshund/labbe och e parad med en labbe/bordercolli.

Det jag läst om flyttningarna är att det e helt normalt när dom e dräktiga och frågade vetinären i början när hon fick dom och dom trodde inte det var något annat mer än hon var dräktig!

Jag undrar om veckorna då jag tycker hon e längre gången än vad vi räknat på, hon och hannen träffades i sammanlagt 1vecka och bodde ihop dom parade sig (vad vi såg) 6gånger på helgen innan vi fick hem henne igen fast man vet ju inte helt säkert att hon inte har gjort det innan vi sett det.
    om vi räknat rätt e hon i v6 nu men vi har både sett och kännt fosterrörelser vilket inte ska komma förrän v7 därför jag e osäker på veckorna

Min lilla tik har alltid tillgång till mat nu och blandar även i lite valpfoder i hennes mat, hon får ägg lite då och då och blir lite extra bortskämd med leversnittar varje dag!

• sasa88
    bluejean skrev 2010-05-11 11:06:53 följande:
    Precis och måste man fråga på ett forum så har man nog inte koll,vet ju inte ens när hunden blev parad.
    har koll på när hon blev parad men tycker inte det stämmer överrens med det jag läst om hur långt gånge hon ska vara....!

Jag har bra koll på läget men ändå nyfiken på mer och därför jag frågar men om man inte kan vara frågsam och kunna fråga andra hur dom haft det utan att bli helt nerklankad så borde det ju vara exakt samma med alla gravida här på FL att dom måste fråga saker som dom egentligen vet och läst att då e det ju inte ansvarfullt att dom skaffar barn då dom måste fråga andra på forum?!

tycker det bara e bra att man har mer information än man behöver och lite extra tips som man själv kanske inte läst eller hört innan som man kan få här på FL's forum!

Tack till alla er som verkligen gett mig tips och inte bara presic tagit chansen att klanka ner!

Valp lådan står nu redo och är stor och rymlig, mamman mår bra och nu hoppas vi bara på att allt med valparna och förlossningen går bra! {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Dräktig tik tips?