jag har prövat det mesta sen jag var i v 16 och jaf klarar inte av det.. numera tar jag duroferon, är ordinerad 3 om dagen men fixar att ta 1 var 3e dag för magen.. Dricker även ferronol av och till men det är ju inte tillräckligt.. Kämpar också väldigt med "rätt" mat så jag hoppas det räcker en bit på väg
Bm vet om min situation, jag berättade att jag bestämt mig för att mer eller mindre lägga ner det hon ordinerat då jag verkligen blev sjuk av det och att sitta uppe på nätterna med sånt magknip och diarre när man har hand om en 15 månaders tjej ensam (sambon veckopendlar) fungerar inte.. Ska ta nya prover till onsdag, ferritinet tar ju ett par dagar att få veta, så då får jag se hur jag går vidare då.. Är en lite för stöning tjej, som pressar mig lite för länge innan jag kastar in handuken men nu har jag stönat tillräckligt..
Fick även en uvi för några v sen som jag fick medicin mot, där stod visserligen att man inte skulle käka den om man hade blodbrist men fick inte tag i bm så jag åt den som ordinerat men funderar lite på om den sänkt mig ytterligare i värde men det lär visa sig..
Låg på 112 i hb och 7 i ferritin för ca 8 veckor sen och då käkade jag fortfarande järntab
Resonerar väl lite som så att ha jag inte fått upp värdet hittills så lär jag inte hinna med det sista tiden heller då jag inte klara av att må så dåligt av tab, men man kanske mår dåligt av sprutorna också?