Inlägg från: Anonym (bliv soc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bliv soc)

Socionom - lön

Jag studerar till socionom och är intresserad av det här såklart...

Tycker gott att tråden ska få ligga i KR, som socionom KAN det vara en väldigt stor nackdel att vara för offentlig.

• Anonym (bliv soc)

Jag upplever utbildningen som väldigt skiftande... Juridiken tyckte jag var svår, men å andra sidan känns det bra att de där iaf ställde lite krav på en. För vissa kurser är väldigt slappa. Jag har kunnat gå genom utbildningen utan att öppna en bok, nästintill... Vilket jag ser som dåligt när det gäller kvalitéten, men "bra" för mig för det har gjort att jag kunnat ta mig igenom det. (Undantaget juridiken, den var svår och krävande.)

För mig är det svårt att säga om jag har haft lätt att gå igenom utb för att jag "har bra känsla" för området, eller om det är för att det varit för slappt... Väldigt svårt att avgöra.

• Anonym (bliv soc)
    Anonym (25200) skrev 2010-05-28 20:08:11 följande:
    Tog examen jan 2007, började arbeta direkt som soc.sekr.  Har arbetat som soc.sekr med f-stöd, och jobbar nu som budget-och skuldrådgivare. Har 25 200 kr innan årets höjning.
    Var bor du?
  • Anonym (bliv soc)
    Anonym (inte rik direkt.) skrev 2010-05-30 11:37:26 följande:
    Jobbar med ensamkommande barn och har en grundlön på 23300:-. Yrkesverksam inom närliggande områden sen ca 3,5år tillbaka. Har dessutom dubbelkompetens med både såsionom och socped. examen och extrrakurser motsvarande ca 10terminers heltidsstudier. Är verksam i skåne där lönernera generellt ligger lite lägra än övriga landet pga för god tillgång på utbildat folk. Bara att konstatera, fan ska utbilda sig inom ett kvinnodominerat område om man vill kunna leva på sin lön......
    Spännande att arbeta med ensamkommande barn... Skulle jag också vilja göra. Hyser stor respekt och vördnad för dessa människor.
Svar på tråden Socionom - lön