Anonym (student) skrev 2010-05-04 20:29:41 följande:
Hann nätt och jämt läsa det. Någon medlem eller moderator tyckte den var för allmän för att ligga i känsliga rummet så den togs bort. Får se hur det går med denna. Du får gärna upprepa. Ang. tempo och kravnivå på utbildningen så hoppas jag inte alls att den är slapp. Någon missförstod mig. Jag vill att det ska vara lagom kravnivå.
Jaha, där ser man. Jag tycker att utbildningen är lagom svår, inte för slapp och inte för svår. Lagom helt enkelt. Pluggar dock i Sthlm, var hade du tänkt plugga? Lönen som jag hört ligger på 22000-23000, ingen stor lön, men det kan man jobba upp sig till. På mitt nuvarande jobb har jag lön på 20400 kr, så jag lägger mig inte under det, så är min tanke nu.
Sen om man gör vad man vill göra så spelar lönen inte så stor roll, tror jag. Så är det för mig iaf. Jag klarar mig på min nuvarande lön, så jag kommer klara mig på en socinomlön också. Sen är det tråkigt att det är dåligt betalt i och med att det sänker statusen på yrket. Men jag är inte ute efter status heller, bara göra det som jag utbildar mig till.