• Anonym (student)

Socionom - lön

Gör ett nytt försök eftersom den första tråden togs bort.

Vad tjänar ni socionomer och inom vilket område jobbar ni?
    Jag vill inte diskutera löner öppet - därav är jag anonym. Andra inkomstfrågor diskuteras ju här.
    Ni behöver inte be mig att googla. Det har jag redan gjort. Är dock tacksam för matnyttiga länkar ändå! Ni kanske hittat annat än jag hittat! Och framförallt vill jag ha information från Er.
  • Svar på tråden Socionom - lön
  • Anonym

Är socionom, jobbar som behandlingsassistent. Har månadslön på 20 000.

• Anonym (student)
    Anonym skrev 2010-05-04 20:05:41 följande:
    Är socionom, jobbar som behandlingsassistent. Har månadslön på 20 000.
    Tack för ditt svar!
    Det verkar tyvärr vara mellan 18 000 och 25 000 lönerna ligger när jag googlar. Tycker det är dåligt. Det tjänar jag på ett okvalificerat sommarjobb med i stort sett inget ansvar... 
    Självklart väljer man inte att bli socionom för att tjäna stora pengar men man behöver ju lite att leva på, betala tillbaka studieskulderna med osv och så är det lite av en bekräftelse att få en ok lön.
  • Anonym (student)

Fler?

Ni studenter som är insatta i detta får naturligtvis också gärna skriva. Vad ska ni begära?
  • Victoria86

Vad hände med den andra tråden? Vet inte om du såg mitt svar där.

• Anonym (xx)
    Anonym (student) skrev 2010-05-04 20:04:46 följande:
    Gör ett nytt försök eftersom den första tråden togs bort. Vad tjänar ni socionomer och inom vilket område jobbar ni? Jag vill inte diskutera löner öppet - därav är jag anonym. Andra inkomstfrågor diskuteras ju här. Ni behöver inte be mig att googla. Det har jag redan gjort. Är dock tacksam för matnyttiga länkar ändå! Ni kanske hittat annat än jag hittat! Och framförallt vill jag ha information från Er.
    Socialsekreterare ekonomiskt bistånd, 1,5 års erfarenhet, 22.000/mån innan årets höjning.
  • Anonym

Jag har arbetat med en socionom på en statlig myndighet som tjänade 29 000 förra året så vitt jag vet, då var hon också 63 och hade jobbat väldigt länge (utbildade sig som ung och har många påbyggnadsutbildningar...

• Anonym (student)
    Victoria86 skrev 2010-05-04 20:20:22 följande:
    Vad hände med den andra tråden? Vet inte om du såg mitt svar där.
    Hann nätt och jämt läsa det. Någon medlem eller moderator tyckte den var för allmän för att ligga i känsliga rummet så den togs bort. Får se hur det går med denna.
    Du får gärna upprepa.
    Ang. tempo och kravnivå på utbildningen så hoppas jag inte alls att den är slapp. Någon missförstod mig. Jag vill att det ska vara lagom kravnivå.
  • Anonym (student)
    Anonym (xx) skrev 2010-05-04 20:24:53 följande:
    Socialsekreterare ekonomiskt bistånd, 1,5 års erfarenhet, 22.000/mån innan årets höjning.
    Ok. Är ju bättre än 20 000 i alla fall. Hoppas att du får en bra löneutveckling!
    Jag undrar vad biståndsbedömare och LSS-handläggare har...
  • Anonym (student)
    Anonym skrev 2010-05-04 20:28:08 följande:
    Jag har arbetat med en socionom på en statlig myndighet som tjänade 29 000 förra året så vitt jag vet, då var hon också 63 och hade jobbat väldigt länge (utbildade sig som ung och har många påbyggnadsutbildningar...
    Ok, det låter ju skapligt. Men man borde få den lönen lite tidigare, kan jag tycka.
  • Victoria86
    Anonym (student) skrev 2010-05-04 20:29:41 följande:
    Hann nätt och jämt läsa det. Någon medlem eller moderator tyckte den var för allmän för att ligga i känsliga rummet så den togs bort. Får se hur det går med denna. Du får gärna upprepa. Ang. tempo och kravnivå på utbildningen så hoppas jag inte alls att den är slapp. Någon missförstod mig. Jag vill att det ska vara lagom kravnivå.
    Jaha, där ser man. Jag tycker att utbildningen är lagom svår, inte för slapp och inte för svår. Lagom helt enkelt. Pluggar dock i Sthlm, var hade du tänkt plugga? Lönen som jag hört ligger på 22000-23000, ingen stor lön, men det kan man jobba upp sig till. På mitt nuvarande jobb har jag lön på 20400 kr, så jag lägger mig inte under det, så är min tanke nu.
    Sen om man gör vad man vill göra så spelar lönen inte så stor roll, tror jag. Så är det för mig iaf. Jag klarar mig på min nuvarande lön, så jag kommer klara mig på en socinomlön också. Sen är det tråkigt att det är dåligt betalt i och med att det sänker statusen på yrket. Men jag är inte ute efter status heller, bara göra det som jag utbildar mig till.
Svar på tråden Socionom - lön