Socionom - lön
Gör ett nytt försök eftersom den första tråden togs bort.
Gör ett nytt försök eftersom den första tråden togs bort.
Fler?
Hej! Förlåt att jag inte svarat på ett par dagar. Jag blev fråntagen min anonymitet pga den första tråden men nu så har jag fått tillbaka den
Tack för alla svar här i tråden!
Jag håller med er om att inom vissa yrken, till exempel socionom så är det viktigt att vara anonym på nätet. Det kan annars bli problem i kontakten med klienten. Om ni förstår hur jag tänker...
Det var intressant att höra hur lönerna ser ut. Håller med om att lönerna är låga på vissa ställen. en ingångslön på 25 000 är kanske mer rimligt eller vad tycker ni?
Vet ni om lönerna håller på att bli bättre?
Lite stavfel där ser jag. Hade bråttom. Skriver mer ikväll
Har medvetet valt att inte skriva ut vad jag pluggar till nu. Vill inte lämna ut det tyvärr.
Tycker det är hemskt att läsa om ingångslöner under 22 000...
Får tacka för alla inlägg med uppgifter om lön! Tar gärna emot fler!
Hur upplevde ni utbildningen?
Hemlige Arne: Det har jag tänkt på, att jobbar man inom individ- och familjeomsorg kanske man inte vill jobba på sin hemort...
Funderar på bland annat det, att jag förhoppningsvis kommer att kunna tillgodoräkna mig några kurser och då skulle jag kanske vilja läsa någon kurs som ligger senare under utbildningen istället. Det där kan väl egentligen bara studievägledaren svara på men jag funderar lite på vilka möjligheter som finns till det.
Bra fråga. Jag utgick ifrån före skatt eftersom jag just pratat om ingångslön, löneförhandling osv...