Socionom - lön
Är socionom, jobbar som behandlingsassistent. Har månadslön på 20 000.
Är socionom, jobbar som behandlingsassistent. Har månadslön på 20 000.
Jag har arbetat med en socionom på en statlig myndighet som tjänade 29 000 förra året så vitt jag vet, då var hon också 63 och hade jobbat väldigt länge (utbildade sig som ung och har många påbyggnadsutbildningar...
Jag är socionom och socialpedagog, har 28 500 kr i lön. Jobbar som chef på ett missbruksboende. Har märkt att även jag ligger över de flesta....men jag tycker jag ligger för lågt....tycker absolut att våra yrken ska upp i lön....
23000:- i månaden efter flera år på universitet/högskola? sen får man ju även dra bort utgifterna för csn-lån på det. Minimilönen i sverige är idag 17000:-. min syrra som jobbar på ICA har mer i månaden.
Jag förstår inte hur man tänker när man har så många socionomutbildningar och stort intag. Det är ju verkligen inte positivt för oss blivande socionomer...
Oj vad jag blev paff av att läsa här. Är det verkligen så dålig lön? Trodde jag verkligen inte för själva utbildningen är jo så lång jämfört med t.ex undersköterska som är på 44 veckor och de får jo nästan lika mycket.
Är nästan glad att jag inte blev socionom jag tvekade länge men kom fram till att jag inte hade tid att plugga så länge jag behövde arbeta.
Men jag tycker jo helt klart att lönen borde vara högre.