Inlägg från: Anonym (Lina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lina)

Socionom - lön

Men kan man inte jobba på fältet som socionom/sociolog? T.ex. jobba rörligt vissa kvällar, då tillkommer väl ob?

Jag skulle vilja jobba rörligt på det viset. Har jobbat på kontor (inom annat område) länge, och gillar ej att sitta still längre.

Vad heter dessa tjänster i så fall?

Bör man inte kunna få upp lönen så?

• Anonym (Lina)
    Lumina skrev 2010-08-24 13:45:03 följande:
    Fältassistent menar du?
    Ja, heter det så? Vet ej vad det heter....men att jobba rörligt. Har jobbat på kontor så länge, jag tycker det är rena döden att sitta på rumpan och vända papper dag ut och dag in....och att gå upp så tidigt!! Tungan ute

Vad tjänar en fältassistent?
  • Anonym (Lina)

Letat lite på nätet, verkar inte finnas nåt som heter fältassistent - kan det heta något mer också....? Kanske är en branschbenämning.... Kollade även på lonestatistik.se men hitta ej....

• Anonym (Lina)
    Anonym (SocStudSthlm) skrev 2010-08-24 17:17:27 följande:
    Jag tror ordet du söker är fältsekreterare. Testa att Googla på det istället
    Tack, ska kolla!

Är det det mest "rörliga" man kan åstadkomma som socionom eller sociolog? :)

Vill gärna jobba rörligt. Hur ser lönen ut?
  • Anonym (Lina)
    Anonym skrev 2010-08-24 18:55:28 följande:
    Vill man arbeta med oregelbundna tider och mer direkt behandlingsarbete istället för myndighetsutövning kan man ju arbeta som behandlingsassistent på olika utredningshem, behandlingshem, uppsökande verksamhet, boenden men någon bra lön ska man nog inte hoppas på.
    Är det så även om man har utbildning, dvs lägre lön än övriga?
  • Anonym (Lina)
    Anonym (soc.sekr) skrev 2010-08-25 22:37:24 följande:
    Jag tog examen 2007 och jobbar sen dess med försörjningsstöd. Trodde att det skulle vara trist, men det är det absolut inte. Har ju valt att bli socionom för att ha kontakt med människor och hjälpa dom som befinner sig i utsatta situationer. Hade en ingångslön på 21500. Men har bytt kommun (i Stockholm) och fått upp lönen till 27000. Skrattande
    Som handläggare i kommun? Har ni fasta arb tider 8-17 eller hur ser dagarna ut?
Svar på tråden Socionom - lön