Vik hädan skrev 2010-05-05 20:37:02 följande:
Mina föräldrar har då aldrig krävt mig eller mina syskon på pengar när vi som vuxna bott hemma. Snarare så har de bett oss bo kvar, när vi själva började fundera på att flytta till eget. Men så har jag också underbara och kärleksfulla föräldrar som faktiskt tyckte om att ha oss där, de är inga snåla jävlar som ser sina egna barn som nån börda som måste betala för sig själv.Fy fan, fattar inte hur ni kan ta betalt av era egna barn, så jävla sniket. De slutar ju inte vara era barn bara för att de blir myndiga. Jag skulle ha känt mig så jävla sårad om mina föräldrar sagt att jag endast få¨r bo kvar om jag börjar betala, efter att jag fyllt 18. Då skulle jag känt mig som en hyresgäst bara, inte deras dotter.
Du är bara för mycket !! Vi tycker också om att ha våra barn hemma och vi ser dom inte som nån börda !!! Är det NÅGON här som har uttryckt att de ser sina barn som bördor ???? Vi har 2 goda skäl att kräva att vår äldsta dotter hjälper till med sin del av levnadskostnaden här hemma :
1. Vi KAN inte försörja henne livet ut ! Pengarna hon tjänar sparar hon inte ens, utan shoppar totalt meningslösa saker för.
2. Vi vill att hon ska vara medveten om att det faktiskt KOSTAR i verkliga livet, INGENTING är gratis tyvärr.
Jag är 38 år, är det okej att bo gratis hemma då också eller var går gränsen tycker du ? Jag är ju fortfarande mina föräldrars dotter !!
Nä, jag skulle kalla dig en bortskämd snorunge. Du resonerar som en sådan iallafall.