Vi hade inte berättat för någon alls, men så kom en förälder på oss, hehe, nej alltså vi kunde inte riktigt förklara en grej och då undrade ju denne så vi berättade och då berättade vi även för en annan förälder (så båda våra mammor vet) och min bästa vän vet lite. På jobbet vet de att jag har gjort utredning och att vi inte kan, men jag har inte sagt att vi håller på med behandling, det vet mammorna plus kompisen.
Jag ville egentligen inte berätta för någon alls, inte min man heller, just för att få göra detta i lugn och ro. Samtidigt är det jobbigt när man inte kan förklara att man inte har lust eller ork att komma på familjemiddagar (när man får frågan om man är gravid eftersom man tröstätit en del och lagt på sig några, många, kilon) och annat. Vi vill inte ljuga, någon gång kan man ju säga att man inte mår så bra bara, men när det händer för tredje gångnen börjar ju ens nära och kära undra vad som är fel... Ja, jag tror ni förstår.
Jag vill berätta för fler nu (när det ändå är ute) men vet inte riktigt hur man ska berätta det när det inte är något som kommer på tal (barn, graviditet, ivf) så ofta eftersom vi är lite först ut i både min och min mans familj. Ja, återigen ni vet nog, man vill berätta för att få stöd och slippa hitta på samtidigt som man vill få vara i fred och inte behöva berätta för andra att det ev inte lyckats osv...
ÄP gick hur bra som helst idag, är trött bara efter ja, behandlingen och som jag skrev tidigare plockade de ut 7 ägg! Nu längtar jag efter samtalet imorgon för att få höra hur många vi får till mig och till frysen (om det inte finns något toppembryo så får jag två till mig).
Heja oss!