Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Aprilmammor 2010

madde ja du tjuvstarta ju lite jag skulle ju haft i maj men fick ju i april

uliise: 6-8 veckor är vad jag hört att man ska vänta men om allt känns bra så kör på vet inte alls ang avslaget men helst ska det väl ha slutat men va 17 är man sugen så är här vänta vi ju knappt 3 veckor{#lang_emotions_sealed}

suck dottern har 38,1 i feber och alwin spydde kaskader igår kväll trött jag är på allt det sjuka nu!!!!

alwin funderar jag på om det är nått fel, det slår aldrig fel när han spyr så kommer det ALLTID i samband med att han lagt sig för natten o antingen kommer det så fort han ätit upp sin välling eller så har han hunnit somna o sova knappt 30 min så bara öser det ur honom men ingen annan spyr utan bara han o det är ju ibland flera ggr i månaden som han gör så här!!

• 7 michelingodingar

am zandra:förstår din oro!! filippa var ju en "magsovare" hon var oxå vaken o bökig o somnade inte om ända tills vi testa o la henne på mage o sova då sov hon som en liten "gris" jag var ju hypernervös just pga PSD men det var ända sättet o få henne o sova så till slut lät vi henne sova så då men jag sov mer oroligt o hade mycket koll på henne!!
    tänkte på sånt där andningslarm som man ka ha i sängen, kolla upp om ni kan hyra ett nånstans eller köpa ett, vet ju inte vad såna kostar men kanske finns nått beg o fåtagpå??!!

hoppas verkligen att du snart få må bra,tycker så synd om dig!!

mullinuffan: skönt att poletten trillat ner, har en jag med där poletten inte trilla ner förrens jag sa åt barnen  o packa sina grejjer inför ögonen på honom!!

det där kliandet i brösten så hade jag med abbe men ingen svamp eller nått sånt utan det bara kliade nått hemskt!! fick aldrig svar på vad det berode på heller!!

helene:håller tummarna att det blir bättre med amningen så du inte behöver ha henne där hela tiden!!

det jag hört om PSD är att när barnen sover på mage så ligger dom o andas in sin egen koldioxid som inte är bra utan det kan orsaka PSD har hört att nappen är bra för o förebygga PSD oxå!! dessutom rek dom ju att man har en liten kudde o sen ska dom ju inte ha det för varmt i sovrummet utan det ska vara svalt när dom ska sova samt att man inte ska klä dom för varmt eller ha för varmt täcke på dom o sen ska man ju helst inte samsova med dom heller just för att det blir för varmt men det är vad jag har fått höra.

• 7 michelingodingar

Armani: usch hoppas inte han behöver en skena bara!! när agathon föddes så misstänkte dom fel på hans höfter så en barnläk undersökte honom noga o även pungen reagera dom på(vilket jag inte alls kan förstå varför för den ser helt normal ut tycker jag) men när barnläk undersökt honom så sa dom att det inte var nått fel iaf!! men jag kan reagera lite på hur han har sitt ena ben emellanåt men är kanske så han låg i magen vad vet jag

jobbigt med storasyster som vill att ni bägge nattar, men som andra skrev så kanske det vore bäst o få in rutin så att en av er lägger henne.....
    nu när jag var sjukskriven med sängläge så fick ju maken lägga barnen o det var ramaskrik kan jag säga speciellt från abbe 3 år, han var helt hysterisk första gångerna o undra varför inte mamma kunde natta o det skulle vara mamma som natta det var ju hans rutin ju men efter några gånger så var det lungt sen!!

hoppas ni kan finna en lösning som funkar för er alla!!

hipphipphurra: så söt!!

micksaan skrev 2010-05-08 17:55:22 följande:
    Jag använder Liberos amningsinlägg och dom har aldrig fastnat för mig. Funderar lite om någon har tips vad man kan göra åt Sagas benveck? Det började i ena benvecket där det såg ut som en blåsa som spruckit och huden nötts bort. Smörjde med inotyol och dagen efter var det värre, över hela benvecket. Började då efter råd av mamma att pudra, tänkte om det var svamp då ska man ju inte smörja feta salvor. Blev dock ingen skillnad. Var förbi på BVC igår och visade upp henne och fick då tipset att smörja med inotyol och lägga kompresser på så det inte ligger och skaver hud mot hud. Men tycker nästan det bara ser värre ut. Och nu lika mycket i båda benvecken. Måste gå förbi BVC på måndag igen...Kan det vara svamp? Vad gör man åt det?
    usch stackars liten kan inte svara på om det kan vara svamp heller men är det sårigt? tänkte annars kanske du kan testa o smörja med hydrokortison.

här lämna jag maken o alla barnen hemma igår o åkte o shoppa i ullared, vad skönt det var o komma ut själv hittade en hel del till agathon i bodysar men endast 1 par byxor likaså till grabbarna som drar stl mellan 92-104 fanns nästan inget alls men det hindra inte mig från o spendera en maaaaassssa pengar iaf

har äntligen lyckats gå ner alla gravkg nu, så 12 kg har jag gått ner så nu visar inte vågen 3-siffrigt längre
  • 7 michelingodingar

jasså ska dom bajsa 1 g dag om dom äter ersättning....... ojoj agathon får ju ersättning o bajsar med 5-6 dagars mellanrum men han får inte ont i magen utan han blir slö och börjar äta dåligt när det går så många dagar emellan.
    Nu får han laktulos dagligen o ändå så gick det så många dagar emellan så nu blandar jag 2 mått vanlig ersättning+1 mått med bifidusersättning vid vartannat mål plus laktulos varje dag o peppar peppar det verkar funka för hans mage!!!!!!
    hans avföring var ju stenhård som kaninkulor fast i sten o små korvar som var stenhårda,nu är det mer mjukt det som kommer iaf men ändå så stönar o stånkar han o tar i som sjutton för o få ut det!!

o fiser ja det gör han som en karl jisses högljudda pruttar så man nästan hoppar högt

idag är det ny vägning på bvc jisses agathon blir en månad idag vart tar tiden vägen kan man inte montera dit en stoppknapp på dom så han kan vara så här liten lääääänge

• 7 michelingodingar
    Annamamma 83 skrev 2010-05-10 19:57:13 följande:
    Algot bajsar inte varje dag, varannan till var tredje, då är han inte hård utan mer gummiaktigt. grynigt blir de av bröstmjölk.nu är de mörkgrönt istället för gult,men de beror nog på snuvan.han har också magknip,men han behöver rapa massa ggr,o ibland tar de tid,ibland rapar han igen precis innan nästa mål.men de får ju massa luft från nappflaska, de går inte o komma från tyvärr... han lugnar sig när vi bär runt på han o vaggar han!
    joo då det går vi har alltid kört med esskas eller bambinos napp o flaska o haft problem o hitta nappar som det inte öser ur eller där dom inte sväljer för mycket luft men denna gång så fick vi testa Mam på neo till agathon men med samma resultat som dom vanliga flaskorna att det rann fort ur dom o han svalde massa luft så vi var in i leksaksaffären här o köpte en Dr Brown AntiKolik flaska o den är helt suverän så himla bra flaska o det kommer inte in luft i den o napparna är bra för det öser inte ur den osv så vill man ha enbra flaska så säger jag KÖP DEN visst den kostar ju över 100 lappen o napparna kostar 60 spänn för 2 nappar men väl värt pengarna!!
  • 7 michelingodingar

Omidvar:agathon började fästa sin blick i några sek när han var ca 14 dagar gammal nu är han 1 månad o fäster sin blick på oss men han kan inte hålla kvar blicken mer än ca 30 sek, gör man nått ljud så försöker han o titta åt det hållet men än funkar det inte helt.

Du behöver inte oroa dig alla barn är olika så det kommer ska du se
    ena vår grabb fäste inte blicken eller kunde titta åt det håll där ljudet kom ifårn förrens han var säkert runt 6 mån om inte äldre ändå!!

• 7 michelingodingar

helene:känner igen det där,har 3 st som är i en trotsperiod nu samttidigt,samt en 1 åring som klättrar ÖVERALLT o 3 stora som en är i tonåren samt dom andra två närmar sig tonåren med allt därtill så här är det oxå ett evigt tjatande o gnatande o nej nej nej gör inte så o gör inte si o rösterna höjs o man blir arga på vrandra o abbe som blir 4 i höst har börjat slå på sin syster som blir 3 i höst så där får man gå emellan för o få honom att sluta annars bara fortsätter han o slå
    försök o tänka att det är en övergående period som nu är jobbigmen det blir bättre!! o försök o hitta bra stunder o tänk på dom när det är som värst o sen vet jag inte hur ni är eller tänker kring detta med beröm för minsta lilla??!! annars kanske det kan vara en grej o ge beröm till david för minsta lilla pos grej han gör?!!

• 7 michelingodingar

helene: Det är jobbigt när man liksom fastnar i ett beteende så där men man får försöka bita sig i tungan även om det är svårt många ggr!!

ojj så mycket har jag inte ens på agathon jag har en jacka,mössa o body o byxa o strumpor då såklart  så en filt under honom i vagnen samt en dubbelvikt filt över honom o han håller sig rätt så varm ibland för varm har jag märkt men i vagnen är det ju rätt så skyddat oxå!!  

• 7 michelingodingar

agathon somnar inte heller i sin säng utan i vår famn,jämte oss på soffan eller i vagnen förutom på natten för då när han ätit klart kan jag lägga han i sin säng så somnar han!! men jag gör försök o lägga honom där så att han ska vänja sig vid att det är där han ska sova!!

am zandra:visst är det möjligt att det kan vara tand på g om du föddes med det!! men ojoj vad tidigt i såna fall!!

igår låg agathon här o försökte sig på nått form av joller,det lät himla kul iaf o sött man ser tendenser till leende men njaa det vill sig inte riktigt!!

äckelvarning så är ni kvackliga sluta läs

skrev ju att mitt avslag luktade heläckligt och nu är avslaget slut o varit i ca en vecks tid MEN det kommer som nått snoraktigt/gummiaktigt o färgen kan variera lite men det påminner om var är liksom lite gulgrönt o ibland nästan snorgult NÅN som vet vad fasen det kan vara???? luktar ju inte för gott heller utan surt äckligt helveteslukt{#lang_emotions_throwup} är ju dags o ringa för tid för återkontroll om ca en vecka hade helst velat vänta tills dess men vet inte om man ska be dom kolla upp detta innan!!

• 7 michelingodingar

Armani:kommer säkert gå jättebra ska du se när din sambo/make ska iväg

helene:ja fast detta är inte flytningar det är jag säker på utan nått annat äckligt, jag funderar lite eftersom jag hade ju bakterier när jag vänta agathon som INTE skulle finnas där o läk förstod inte heller hur jag fått dom bakterierna o fick då medicin(vagiatorier som skulle stoppas upp) tänkte om det är så att jag inte blivit av med dom bakterierna o att det visar sig på detta sätt då.....

am zandra: haha tänkte lite på dig när jag skrev att man inte skulle läsa om man var kvacklig

har du en kudde till Linn så ska du inte behöva vända på huvudet vi har haft kudde o tjejerna har ju haft runda fina huvud medans grabbarna blir platta trots kudde kollar agathon emellanåt för han vill gärna ha huvudet åt ena hållet o än så är det ingen fara iaf. annars kanske du kan rulla ihop en liten handduk o lägga bakom henne så hon inte kan vända huvudet så lätt åt andra hållet......

Svar på tråden Aprilmammor 2010