Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Aprilmammor 2010

Margaux skrev 2010-05-27 16:12:30 följande:
    Helene, vi fick BCG(tuberkulos) eftersom hans pappa är från Argentina och Sydamerika räknas som högriskland. De vanliga vaccinerna börjar vid 3 mån här... León är 6 veckor idag! De var tvungna att hålla honom för att den skulle sättas i ythuden och han var tvungen att vara helt still....Madde, vi har inte Emlaplåster vad jag vet... Bor i Norge! Vi tog endel blodprover på sjukhuset och han sa inte ett ljud faktiskt!
    AJJJJJ har sj'älv fått den vaccinationen fast då var jag 16 år o jädrans vad ont den gjorde jag tjöt, har aldrig fått nån vaccination som gjort så ont som den ju

här har vi aldrig fått emlaplåster inför o ta vaccination, däremot om barnen t ex ska ha en nål i handen / armen så har dom fått emla men inte annars o det finns ju både plåster och kräm tycker själv att emla är suveränt o få!!
  • 7 michelingodingar

helene: då är vi två som är "gräsänklingar" idag då

maken är i stockholm med dottern på 11 år hon o hennes klass tog sig vidare i schackfyran till den stora finalen på globen och där är dom nu o ska spela schack hela dagen

en annan sitter instängd med agathon och alwin som har magsjuka

• 7 michelingodingar

am zandra:härligt o äta sånt man inte fått äta på så länge då kan det bli lite för mycket av det goda

igår mådde jag lite halvtaskigt o inatt när jag var upp o bytte nerspydda sängkläder hos alwin o han satt o hulkade då var det nära att jag spydde men mer än så är det inte än iaf men mår fortf lite halvskumt!! känns lite som att jag har en spya i halsen o jag sväljer o sväljer men blir liksom inte av med det!!

agathon är inte alls piggelin, han skiter iaf enda fördelen med detta för nu slapp vi komma till barnmott o kolla upp hans mage men han äter inte alls så bra som jag vill fick bara i honom 55 ml annars äter han ju 135 ml men det ger sig väl huvudsaken han får i sig lite vätska iaf!!

• 7 michelingodingar

Armani:jobbigt med magsjukan, här har vi haft 3 st med som haft en konstig magsjuka men peppar peppar 1 dygn utan nån som har diarre eller kräkningar iaf!!
    ska bara få agathon till o börja äta igen för han åkte ju på det samt 1 åringen och 2 åringen fick skiten, 2 åringen höll på 3 dygn,1 åringen har hållt på 6 dygn och agathon 4 eller 5 dygn{#lang_emotions_yell}

ser att det är lite dött på skrivfronten i tråden nu

här har vi bokat tid för dop så den 20 juni ska agathon döpas helt otroligt ingen av mina är döpta så pass tidigt ska bara komma på vad man ska bjuda på efteråt!!

• 7 michelingodingar
    RosaNapp skrev 2010-06-01 12:02:48 följande:
    Dop? Vi har inte ens namn än Hoppas komma överens snart. Vill gärna att lillen ska komma i släktdopklänningen och då får han inte vara för stor (den är rätt liten).
    men oj kanske dags o enas om ett nu då

Armani:ja den är verkligen helkonstig magsjukan,
    agathon ska heta Felix i andra namn, var ju det namnet som jag vela ha som tilltalsnamn eg men men

här ska man göra efterkontrollen 6-8 veckor efter fl så är dags o ringa om en tid ska oxå göra cellprovet IGEN mitt misslyckades ju
  • 7 michelingodingar

helene:ja det är som här då dop endast söndagar och vårat är kl 13 så jag funderar oxå på om man ska köra nått mer matigt då ....men VAD????!!!!

usch hoppas det var nått tillfälligt med dig igår magsjuka är ingen höjdare blää

testa o lägg henne på mage o sova o se om hon sover bättre....

Tokis:agathon väger nu 4470 gr och är 55,5 cm lång, jag ger ersättning till honom.
    Trvis kanonbra med mammalivet allt är så lätt med en bebis som alltid är nöjd och sover en hel del fortf och sover suveränt om nätterna så allt är mycket bättre än vad jag vågat hoppas på och mitt snitt läker kanonfint vilket jag oroat mig massor för eftersom jag fick en sån jäkla infektion sist, enda jag inte hade räknat med var att jag ångrar lite grann att jag steriliserade mig och ser jag andra med magar i vädret eller kort på andras magar så får jag liksom nästan panik  och känner en viss sorg o veta att jag aldrig kommer få barn igen men samtidigt så vet jag att det ändå var rätt beslut .... knäpp jag är jag vet

träna neeej det är farligt är sugen på o testa zumba men får vänta ett tag till
    har inte beställt tid för efterkontroll än men snart så!!

själv då???

• 7 michelingodingar

am zandra: vi har haft lite olika men det har varit smörgåstårta, frallor med en massa gott pålägg och fika efteråt, tårta m.m men aldrig att vi haft något direkt matigt så tänkte om man skulle slå på stort nu när det är sista gången det blir dop som vi håller i

• 7 michelingodingar

ain:fina ni var på blden!!

movieprincess välkommen hit igen

här fortsätter vi med sjukstugan, nu är jag och 3 av dom små genomförkylda,verkar som ena sonen har öroninflammation och feber har han med, ena dottern spydde här i morse igen o agathon verkar ha ont i halsen o snorar lite grann men men efter regn kommer solsken..... eller......

är det nån av er som haft strul med avslaget(eller vad tusan det nu är) mitt avslag var ju slut efter 5 veckor sen gick det ju knappt en vecka o jag började blöda igen trodde ju då det var mensen men nu undrar jag om det var den som kom för jag blödde ju i 14 dagar och nu hade det ett uppehåll på några dagar o nu dom senaste 5-6 dagarna kommer det brunt blod suck jag blir galen på det här

annars växer agathon på och har börjat fokusera mer med blicken o följer oss, han har börjat försöka ta efter grejjer men ler det gör han då rakt inte svårflörtad kanske ligger han på magen så totalvägrar han ens o försöka lyfta huvudet blir mest bara arg!! dessutom är han som våra sista söner som vi fått och ska bara ha huvudet åt ett håll vänster ska han ligga åt med huvudet o försöker man få han o vända huvudet åt höger så är det så man tror han har nackspärr
    vill inte ligga inne i sin säng på dagarna utan det är i vagnen eller på soffan jämte mig som han ska vara annars skriker han bara så det är en herre som vet vad han vill iaf

• 7 michelingodingar

Rosanapp:haha vad gulliga syskonen är då
    hoppas du snart kommit iordning på det nya stället,kan tänka mig att det inte är lätt o fixa allt själv heller!!

hipphipphurra: men usch då,hoppas inte det är framfall du fått man kan få det i vilken ålder som men det är nog mer vanligt bland äldre!! är ju muskulaturen som inte funkar som den ska vid framfall!!
    ojoj hjälp jag hade varit skitnervös om det varit min karl som skulle hoppa o sen att din är så lååååång och den han hoppa med ett x antal cm kortare o vägde dessutom mindre måste ändå sett rätt kul ut men skönt att det gick bra iaf!!

kopiera in bilder då tar du o markera bilden du ska kopiera hö.klicka på musen välj kopiera o så går du in hit och lägger in bilden!!

här har vi en liten herre som då inte tänkt o sova nått bara små pwernaps på några minuter så man kan ju inte göra så mycket för han skriker så fort jag lämnar han ju

• 7 michelingodingar

madde:nog för att emla är suveränt men så där får en sköterska bara inte betee sig,det är väl för 17 upp till er om ni vill ha på emla eller inte!!

hiphipphurra: då var det inte framfall iaf,skönt det men hoppas dom kan hjälpa dig på carema!!
    jättesöt o rund o go son du har

annamamma:väntar oxå på skattepengarna men dom ska rätt in på en kredit vi har!!
    suck haha ja herregud vi påbörjade och tilläggsisolerade huset för tjaaaaa måste väl vara snart 4 år sen ch det är fort inte klart, fattas isolering o bräder på översidan av huset vissa bräder är bara till hälften målade och inomhus är det hur mycket som helst kvar o göra o dessutom är det dags o börja tapetsera om o lägga nya golv så nog finns det en del o göra men jag har tummen mitt i hand så det där är makens uppgift här

ang vikt tjjjaaaaaa det är väl för inte som jag döpt mig till barbamammans familj alldelles för kort och alldelles för tjock gäddhäng släng dig i väggen för det är passerat till valfläsk, en oformbar massa helt enkelt men skit samma jag ser ut som jag gör o så är det bara visst hade det varit gutt o väga lite mindre men vägen dit är lång o banta gör jag inte fler gånger, däremot så har jag kännt för o börja ut o gå lite mera så i helgen vart det en promenix på 1,6 mil o jädrans jag hade vattenblåsor un der fötterna sen skulle oxå vilja testa på Zumba funderar på o köpa hem program så man kan göra det hemma för nybörjare men nått annat tänker jag inte göra åt min vikt äta gott tänker jag fortsätta med
    Däremot så funderar jag på o be om hjälp till o få bort min hängmage men det kan inte tränas bort utan det måste opereras bort samt göra en bröstförminskning så jag slipper ha naveln mellan tuttarna har haft så sen jag var 13 år o det är hemskt o inte ta på sig en baddräkt o åka till sjön eller simhallen med barnen

annars är här som innan sjukstuga, agathon är genomsnorig o har ont i halsen så här är det en sovardag för honom!!

Svar på tråden Aprilmammor 2010