Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Aprilmammor 2010

lunaria skrev 2010-06-14 15:43:41 följande:
    helene: nä EPDS är det formuläret man får fylla i för att de ska upptäcka förlossningsdepressioner o liknande...ang det här att sova lite så är Linn precis likadan. småäter hela tiden o slumrar till nån minut innan hon vaknar igen. dock så sover hon bra på nätterna så man får va glad över det iaf
    Jaha. Sånt fotmulär har inte jag fått fylla i, men det kanske inet alla bvc gör?

Jo, man får vara glad över sömnen på natten
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306

am zandra: Men fy vad jobbigt du har det Hoppas läkaren kontaktar dig snart och att det blir ordning på din medicinering för så där kan du inte må! Kram till dig!

• helene306
    lunaria skrev 2010-06-15 09:58:10 följande:
    ååh jag glömde fråga..Linn har fått blöjeksem vid ljumskarna där blöjan sitter åt. har använt zinksalva, men det hjälper ingenting..har ni något tips på bra salva som kan hjälpa??
    Jag har aldrig använt några salvor på Alva utan vi kör enbart med potatismjöl och hon är fin i i rumpedelen
  • helene306

am zandra: Bäst är ju att förebygga innan så det inte hinner utvecklas svamp. Isf hjälper inte salva eller potatismjöl då måste det till något svampmedel.

Midsommar: Vi ska äta lunch hos mina föräldrar (standard ) och på kvällen ska vi till ett par komisar för knytis. Vi brukar annars åka till ett par kompisar i Stockholm men i år vill jag vara hemma.

Nu har jag rotat fram alla rabattkuponger Ellos spottar ut i brevlådan och ska beställa kläder till Alva Hon har vuxit ur 50/56, några 62 också (små i strl) och allt efter David är blått eller ljusblått. Jag vill ha annat så nu ska jag roa mig på Ellos seeeeeega hemsida  

• helene306

Annamamma: vad duktig du är! Typiskt när lilleman inte behagar samarbeta just då När jag inte har vettig lunch (läs, är lat ) steker jag 2 ägg alternativt gör äggröra och steker bacon. Smidigt och mättande

• helene306

Annamamma: Men vad nonchalant av hans syster! Beter man sig så verkligen?! Och hur kan man bry sig så lite om brorsbarn/kusinen?? Herregud, hon kunde faktiskt tagit sig tid som du skriver! Illa, väldigt illa gjort av systern, det verkar som om hon vill ha all uppmärksamhet själv. Har hon alltid varit sån här?

Idag har Alva sovit 1 timme. 1timme!! På eftermiddagen var jag så trött så jag började gråta och höll på att dra härifrån men vem skulle ta dom? Maken var på golfbanan i jobbet och jag ville bara bort, tårarna sprutade och jag var så trött, arg och irriterad. Ok om Alva är vaken men hon skriker så fort hon inte är i famnen, max 5 minuter sitter hon i babysittern sen är hon igång och skriker för full hals. Jag skulle sy vimplar idag tänkte jag. På fm gick allt bra hon satt nöjt bredvid men innan lunch vände allt (tröttheten slog väl in) och världens grinigaste bebis uppenbarade sig. Jag tänkte att hon somnar när jag ska hämta David. Visst somnade hon på hemvägen för att vakna 10 minuter senare ... sen vägrade hon lämna famnen och här bröt jag ihop, fullständigt. Sen packade jag ihop allt och skulle hämta ut ett paket. Tänkte att hon somnar i bilstolen. Inte då ... David ramlar på parkeringen och skrapar upp knät: ILLVRÅL! Vi åker till mina föräldrar och mamma får henne att sova 30 min. Fy, jag har inte tålamod för såna här dagar och så retar jag ihjäl mig på att maken kläckte en kommentar när vi kom ihop oss om att han inet förstår varför jag inte hinner göra/kan göra saker

• helene306

Ain: Jag får inte till någon bra knytning med sjalen och jag upplever sjalen klumpig så det blir inte av att jag använder den. Ja, maken är ett kapitel för sig. Han sa att han ska åka till Västerås i jobbet för att spela golf med en kund när han har semester och då menade jag på att man kanske får göra lite avkall på sina intressen under småbarnstiden. Jag får ju göra det nu för jag hinner inte det jag vill och då undrade maken varför jag inte hinner när andra gör det? Tja, andra kanske hjälper till mer hemma och delar lika vilket inte förekommer här. Egentligen skulle maken vaa föräldraledig minst 1 månad för att se hur det är men det går ju inte med hans jobb (påstår han) Ibland undrar jag om han inte skyller på jobbet för att han inte orkar vara hemma? När maken kommer hem från jobbet landar han i soffan och där blir han kvar större delen av kvällen. Jag får hela tiden säga till, "kan du göra, kan du ta" mm för han gör nästan inget självmant. Han och David är precis lika: helt inne i tv:n och icke kontaktbara och jag får tjata, tjata, tjata. Påtalar jag detta ser inte maken problemet för han hjälper visst till, det är bara jag som ljuger och hittar på att han inte gör det. Jag anser inte att vi har ett bra förhållande just nu, vi är mest irriterade på varandra

• helene306
    RosaNapp: Du tar orden ur min mun, det är det här med att ALDRIG få vara själv. Maken får ju iaf fika med jobbarkompisarna, äta lunch i lugn och ro, gå på toa i lugn och ro osv, en annan har alltid någon annan att passa upp på. Och jag har bara 2 barn (eller ja, 3 ) Jag förstår inte hur ni andra hinner med som har fler än 2 barn? Jag som kände efter Alvas födsel att en trea inte kunde var ahelt omöjlig men nu vet jag inte? Jag är för bekväm och har för lite tålamod och jag vill hinna/göra mer än vad jag kan i dagsläget. Jag har väl lite för höga krav? Mest av allt, jag ska inte bara klanka på maken för jag vill ha ett hem i ordning konstant och hatar oreda, är jag så trött på att få tjata hela dagarna. Jag är irriterad och trött på mig själv att jag alltid tjatar och gratar eller skriker och är arg. David drar fram leksaker till förbannelse och det retar mig något grymt men egentligen borde jag skita i att ha ett hem i perfektion, han har ju kul och är påhittig med det han drar fram. Det är det här med att plocka undan efter sig som grabbarna inte vet hur man gör och jag får tjata ... Nä, bitterfitta passar mig bra. Maken gnäller aldrig på mig och jag är inte felfri på något sätt utan det är jag som stör mig på allt och blir arg ... Sen saknar jag närheten till varandra. SEX! jag skulle nog behöva ett nyp för att bli glad men när?? Alva är vaken tills vi lägger oss och vill ammas på kvällarna och lägger jag mig för att amma och få henne att somna (förhoppningsvis) då somnar jag så vi har inte tid för varandra heller. Det är väl 50/50 saknaden för oss och trött på att vara bitter tjatmoster ... 

Tack för era kommentarer tjejer!

Barbamamma: Skulle jag "hota" med att dra härifrån då bryr han sig inte. När vi hade en svacka för några år sen stod vi på gränsen till separation och maken anser att jag får lämna huset, han gör det absolut inte och han har ju pengar för att lösa ut mig så det funkar inte.

Sitter och har ett halvt öga på SuperSize me, tänk att allt som hon nu säger ska vara supersize ...
  • helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-06-19 19:54:39 följande:
    Å så vackert!
    Jag vill också gifta mig! Hjärta
    Dock tror jag det blir lite mindre form av bröllop då!
    Jag tyckte också det var fint! Tänk att de äntligen fick varandra! Skulle vilja uppleva vår bröllopsdag igen, ha klänningen, skorna ... åh....
  • helene306

På fm fick jag till en bra knytning på sjalen och knölade ner Alva så gav vi oss ut i trädgården. Hon somnade rätt omgående och sov där ca 40 minuter. Jag ålade mig ur sjalen för att spara knytningen tills nästa gång men det blev bara ett stort trassel så jag får knyta om men denna knytning (kryssvagga) gillade jag!

Har stans huvudvärk. Antingen beror det på väderomslaget som kommer in eller att jag syndade och vräkte i mig godis igår?

Svar på tråden Aprilmammor 2010