Inlägg från: prickelina |Visa alla inlägg
  • prickelina

Studerande singelföräldrar

Hej!

Här är en till student förälder. Efter en ganska flexibel termin på komvux är det nu dax för högskolan.. 5.5 år.. puh... Det känns ganska skrämmande! Jag hade det svårt att gå ihop när jag jobbade och CSN är minsan inte lätt men det ska väl gå på nått sätt! Jag är mest orolig för just grupparbeten och vabbningar just nu! Känns som alla höstförkylningar börjar dra igång snart... Dock har jag ju insett hur mycket mer jag hinner se min son nu när jag pluggar jämnfört med innan, och det är najs!

• prickelina
    nycsthlm skrev 2010-08-30 10:29:39 följande:
    prickelina skrev 2010-08-29 23:24:39 följande:
    Hej!

Här är en till student förälder. Efter en ganska flexibel termin på komvux är det nu dax för högskolan.. 5.5 år.. puh... Det känns ganska skrämmande! Jag hade det svårt att gå ihop när jag jobbade och CSN är minsan inte lätt men det ska väl gå på nått sätt! Jag är mest orolig för just grupparbeten och vabbningar just nu! Känns som alla höstförkylningar börjar dra igång snart... Dock har jag ju insett hur mycket mer jag hinner se min son nu när jag pluggar jämnfört med innan, och det är najs!
    Hallå Prickelina! Spännande med ny utbildning! Jag kände mig precis som du för ett år sen när jag började på min utbildning. Vad ska du plugga?

Vart någonstans bor alla förresten?

Denna termin kommer jag ta ännu en 15p kurs i statistik. Och detta blir min första kvällskurs. Kan ju bli lite knepigt med barnvakt men jag ville verkligen ta denna kurs då jag behöver den inför masteruppsatsen. Med hjälp av min mamma och två av mina underbara singelmammevänner i området kommer det nog funka!
    Jag ska läsa till gymnasielärare i Malmö. Bor mellan Landskrona och Lund. Jag börjar på onsdag!!! Förvånad Min son har dessutom en utvecklingsförsening som kommer ta en del av min tid. D.v.s han är lite sen med det mesta, språk, motorik osv osv
  • prickelina