nycsthlm skrev 2010-09-06 11:02:22 följande:
Tack för overalltipsen! Vad är en 8848?
Haven09, vad var det du studerade nu igen? Är det lärarna eller studenterna som talar dålig svenska? Jag håller med om att det kan vara problematiskt med lärare som inte behärksar språket till 100%. Jag går på ett internationellt program där all undervisning sker på engelska.Oftast går det bra då lärarna behärskar engelskan så pass bra som de gör, men ibland känns det lite knaggligt och man går miste om rätt mycket information. Det funkar för mig, för mitt modersmål är svenska så jag kan hänga med de semantiska mönstret under en föreläsning. Men endel internationella elever, speciellt de med engelska som modersmål kan tycka att det går knaggligt! Tex så hade jag en föreläsare som skulle använda sig av ett antroplogiskt exempel och refererade till "indians". Jag fattade att han menade den amerikanska ursprungsbefolkningen, men resten av klassen var någon stans i indien

! Eller att tala om "svart arbetskraft" kan också bli riktigt fel. Hahaha. To "work black" som en lärare sa, jag fick förtydliga vad som menades för halva klassen satt som frågetecken!
8848 eller altitude som det oxå kallas är ett märke som bara säljs på intersport, som stadiums everst. Jag tycker de är riktigt bra och har haft både overall och två delade sett i märket och det har funkat bra.
17 06 07
Jag har precis börjat på högskolan och känner mig mest förrvirrad just nu. Det är verkligen stor skillnad från lilla komvux...
Och jag skulle jobba idag och tjäna lite pengar... Givetvis får sonen feber och jag har fyra föreläsningar nu på två dagar som jag antagligen missar. Suger fett! Plus att man känner sig som världens dummaste när man som vikarie ringer och vabbar!