• SoFo89

Studerande singelföräldrar

Här hoppar jag in!
    Har en dotter på snart 3år som jag är helt ensam med, bor i stockholm och pluggar upp betygen och kör en del extra kurser på folkhögskolan. Har ett år kvar innan jag kan börja "på riktigt" så att säga, ska verkligen bli riktigt skönt.
    Har planer på att läsa till läkare vilket verkligen är min allra största dröm, jag vill inte bli utan jag SKA bli helt enkelt

ღSigne 071027ღ
  • SoFo89
    Ogräset skrev 2010-08-23 20:02:42 följande:
    Betyder det att du kommer att söka vidare på folkhögskolebetyg sedan?
    Eller har du ett slutbetyg ifrån gymnasiet/komvux?
    Jag kommer söka på folkhögskolekvoten och på den prov- och intervjubaserade kvoten!

Jag tar inte heller tilläggslånet, såg förresten att någon nämnde FVO i tråden? Min mamma har tipsat mig om den också så tänkte ringa dit i veckan och söka!
    ღSigne 071027ღ
  • SoFo89

Hoppas att ni haft en bra vecka alla!
    Själv är jag lite småsur på CSN som drar ut på att ens godkänna min ansökan så känner mig lagom fattig, tyvärr, men tak över huvudet och mat i kylen har vi så jag ska väl inte klaga. Hade dock varit skönt att få köpa nya skor både till mig och dottern!

Har varit två första lugna veckor för mig i skolan och jag kan ärligt säga att jag längtar tills det sätter igång på allvar. I helgen ska vi iväg på kusinens kalas och träffa lite kompisar, rätt lugnt med andra ord.

Nycsthlm, hoppas att ni får det skoj på skansen! Du är inte ensam om att vara lyrisk över djuren medans dottern tyckte sisådär

ღSigne 071027ღ
  • SoFo89

Väntade svar från CSN den här veckan men nejdå, det "drar ut lite på tiden" tydligen. Verkligen roligt att gå och vänta i över tre veckor på pengar . Dessutom invigde dottern den här hösten med magsjuka igår. Nu mår hon bra men får vara hemma imorgon också så vi håller oss efter 48-timmars regeln.

Med andra ord tyvärr en mindre rolig vecka för min del, hoppas att ni alla får en trevlig helg i alla fall!

ღSigne 071027ღ
  • SoFo89

Måste erkänna att jag är aningens avundsjuk på er som pluggar på lite högre nivå än mig. Känns som att jag "inte pluggar på riktigt" än.. Även om det är ett steg på vägen så är jag lite otålig

ღSigne 071027ღ
  • SoFo89

nycsthlm; Ja nu har det äntligen löst sig med csn så får det nog i nästa vecka. Som tur var har jag sparat undan lite så jag hade, men det känns ju alltid bättre att veta att man får pengar 

Har åkt på en ordentlig förkylning jag, men det är väl som varje höst. Har i alla fall tvingat iväg mig till skolan och det känns såhär i efterhand skönt ändå. Dottern har sovit sedan strax efter fem (sen kväll och tidig morgon med kusinen som sovit över) och verkar göra det för natten så jag ska lägga mig och titta på en film och passa på att sova lite.
    Fortsatt trevlig helg på er!

ღSigne 071027ღ
  • SoFo89
    nycsthlm skrev 2010-09-18 20:25:31 följande:
    Skönt att det fixade sig med CSN tillslut Sofo89! Förresten... bor inte du i Sthlm? Jag ska på en undersökning på mån em, en fokusgruppintervju. Det behövdes fler deltagare!  En undersökning om singelmammor och dating online. Och ersättningen var riktigt nice .

Sonen somnade precis så nu ska jag baka och slå in presenter för imorgon är en stor dag! Min lille kille fyller 4!

Åhh, tack för tipset. Ska maila jag med

ღSigne 071027ღ
  • SoFo89

Hej på er alla!
    Har verkligen haft fullt upp i skolan ett tag nu, men börjar äntligen kännas liiite lugnare nu. Börjar dock läsa en biologi kurs på distans utöver mina andra studier imorgon för att hinna klart med alla kurser till sommaren, den som lever får väl se hur det går

Känner igen mig alldeles för mycket i er när det kommer till killar, letar fel och kan nog vara aningens för snabb ibland. Men har lugnat ner mig rätt rejält och det är faktiskt oftast omvända roller nu, jag som vill ta det lugnt och se vad som händer istället för vice versa. Jag tror att man märker när "the one" dyker upp!

Hoppas att ni haft en trevlig helg!

ღSigne 071027ღ
  • SoFo89

nycsthlm: Visst är det väl idag du fyller år? GRATTIS
    Hoppas att du hinner klart med uppsatsen så du får en ordentlig partyhelg

Jag satsade på att bli klar till sommaren men börjar inse att jag nog kommer gå in i väggen då, det är med andra ord värt att ta en extra termin så jag blir klar till vintern istället!

ღSigne 071027ღ
  • SoFo89

prickelina: Sista kommentaren var ju underbar! Haha, ett bra slut på en dag som började lite mindre bra

Ligger så jäkla efter i min biologi kurs och har riiiktigt dåligt samvete och skjuter bara upp det ännu mer. Nej usch, dags att ta tag i det istället för att sitta här och lata sig. Hoppas att ni alla får en underbar vecka med mycket snö

ღSigne 071027ღ
Svar på tråden Studerande singelföräldrar