Jag fick en kraftig irit i mitt ena öga 2004. ( Har fortfarande sviter efter den ). Då frågade hon ifall jag hade ont i ryggen, och påpekade att det kunde vara Bechterew, jag sa ja. Hade oxå HLAB27 .Har alltid trott att jag var dåligt tränad runt bålen. Röntgade mig men det syntes inget. Sen blev jag gravid, fick barn april 05 och hade ganska ont den sommaren. Sen kom det i perioder. Har varit väldigt aktiv som fotbollsspelare så jag tror det har hjälpt mig.
När jag väntade mitt andra barn hade jag grym foglossning i 30 veckor och sen fick jag ont efter födslen. Sökte läkare flera gånger men de skickade mig bara till sjukgymnast efter att ha påpekat att det bara är män som får sjukdomen. ( de borde bli mer informerade. ) Kan bara tänka mig hur det var för dig för 15 år sen.
Bestämde mig för att inte söka igen föränns jag inte kunde sova på natten och det var ju i julas. Bytte vårdcentral och fick remiss direkt till röntgen och reumatologen.
Min naprapat har rättat upp bäckenet några gånger men reumatologen ville inte att jag skulle göra det igen innan sjukgymnasterna tittat på mig.
Tränar du mycket? Har du lagt om kosten någonting.